Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

har helt ondt i maven

Startet af ZyferMarcail, 1. Oktober 2010, kl. 00:22

Anne

Ej du skal ikke tage ud til en farm, du skal finde en stueopdrætter. Lad være med at få en du er bange for, det ender normalt dårligt for alle parter.

Find en sød voksen ilder der mangler et godt hjem, eller bliv skrevet op til en hvalp hos en opdrætter der håndterer sine dyr så de ikke er slemme at overtage.

En tæve kan ikke selv gå ud af løbetid. Hun skal steriliseres, parres (evt med v-hob som er en steriliseret han der ikke kan lave hvalpe) eller have en sprøjte eller et implantat, ellers kan hun dø af benmarvsdepression. HUn forbløder ikke, men dør fordi hendes blodtal falder, så det er en anæmisk tilstand (så på den måde er det ikke helt forkert).

ZyferMarcail

ok tak for svar jeg har lige haft hunnen oppe og hun er så dejlig hun lagde sig bare oppe ved mig og puttede og jeg er faldet.
nu har jeg til i morgen og finde id af om det skal være hende eller ud til en opdratter og finde en voksen =) hvor er jeg bare glad for alt jeres søde svar og råd jeg kan klart bruge dem alle sammen

Sisser


Jeg synes virkelig ikke, at du skal have en ilder med hjem derfra.
Du skal være sikker på, at du vælger den helt rigtige.. Tag ud og besøg nogle opdrættere i nærheden af hvor du bor og hør noget mere om dem. Det lyder for mig som om, at du har fået et rigtigt dårligt førstehånds indtryk af ilderen.

Du skal forvente, at en hvalp napper lidt og prøver grænser af, men de er nogle helt fantastiske dyr.

Hvis du virkelig er faldet for tæven, så synes jeg stadig, at du evt. skal tage hjem og lige tænke lidt over om det virkelig er den rette.. :)
Mange båt båt fra
Sindragosa, Sisser & Karsten

ZyferMarcail

er der nogen opdrattere i nærheden af skjern?
ja tror jeg skal tænke =)

Barky

Og så vil jeg gerne lige rose dig.. For det er FEDT at du stadig har mod på at få en ilder, selvom du har fået et dårligt førstehånds indtryk. :D

Jeg tror at en voksen med 1-2 år på bagen, som har været elsket og bidetrænet og bakketrænet er lige noget for dig og din familie.
Der er en del søde voksne ildere at finde rundt omkring.. Blandt andet på dba.dk
Men der vil også være nogen knapt så søde, forvoksede hvalpe som ikke har været elsket og bidetrænet og bakketrænet at finde derinde.

Så gør som du har gjort indtil nu, tag ud og se dem med fingrene, og mærk efter med dit hjerte og din mavefornemmelse. :) Held og lykke med jagten, jeg håber at du finder den perfekte ilder. :)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

ZyferMarcail

tak for rosen det er jeg rigtig glad for
skal nok mæke efter=)

ZyferMarcail

der er mærket efter og sasha den lille pige bliver det. de er noget mere tamme end de vilde drenge

ZyferMarcail

og det bliver det nok ikke alligevel det er problemer på problemer så tror simpelhen det ender med at det bliver en god opdratter men hvor findes de

Amazing Ferret

Du kan tjekke disse avlere som er herinde

http://ferretopia.eu/index.php?board=13.0

Men der er nok ikke mange der har hvalpe tilbage. Hvalpesæsonen er overstået nu

AnneME

ved ik helt om der er nogle omkring skjern. men Horsens, Odense, aalborg, og århus. lige nogle få stykker :) men tror ik der er mere end 10 i landet.  :P

AlisVolatPropiis

Citat fra: AnneME Dato  3. Oktober 2010, kl. 12:06
ved ik helt om der er nogle omkring skjern. men Horsens, Odense, aalborg, og århus. lige nogle få stykker :) men tror ik der er mere end 10 i landet.  :P

Åh der er en del mere end 10....men der er ikke ret mange gode avlere :)

Tjek listen som Amazing Ferret har linket til...snak med dem...og find den avler der giver dig den bedste mavefornemmelse. Og husk at de hver i sær finder at de self er bedst. Men du skal finde nogle kriterier du føler de skal opfylde :) og ignorer tit negative udtalelser om andre opdrættere. Der har været lidt små problemer med at folk bliver personlige eller angriber andres opdræt af personlige årsager :)

AnneME

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  3. Oktober 2010, kl. 12:25
Citat fra: AnneME Dato  3. Oktober 2010, kl. 12:06
ved ik helt om der er nogle omkring skjern. men Horsens, Odense, aalborg, og århus. lige nogle få stykker :) men tror ik der er mere end 10 i landet.  :P

Åh der er en del mere end 10....men der er ikke ret mange gode avlere :)

Tjek listen som Amazing Ferret har linket til...snak med dem...og find den avler der giver dig den bedste mavefornemmelse. Og husk at de hver i sær finder at de self er bedst. Men du skal finde nogle kriterier du føler de skal opfylde :) og ignorer tit negative udtalelser om andre opdrættere. Der har været lidt små problemer med at folk bliver personlige eller angriber andres opdræt af personlige årsager :)

mente os gode :)

ZyferMarcail

tak for rådet=)
ja jeg har lige fået at vide af hende her at jeg ikke må go til en opdratter men jeg tror altå det er det der skal ske og så med mere planlægning bag.
er der nogen herinde på der opdratter som man måske kan se lidt på?
århus hvad er der omkring der? for det er en by der er rigtig nem at komme til fra skjern?

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: ZyferMarcail Dato  3. Oktober 2010, kl. 12:36
tak for rådet=)
ja jeg har lige fået at vide af hende her at jeg ikke må go til en opdratter men jeg tror altå det er det der skal ske og så med mere planlægning bag.
er der nogen herinde på der opdratter som man måske kan se lidt på?
århus hvad er der omkring der? for det er en by der er rigtig nem at komme til fra skjern?
Det er da klart hun vil selvf. ha at du tager en af hendes så hun er af med en "problemhvalp"!

Amazing Ferret

Jeg bor lidt nord for Århus  :) Det er ret nemt at komme hertil
Du skal være velkommen til at komme og se mine dyr