Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Vaccine til ildere

Startet af Stubba, 10. November 2010, kl. 15:57

Stubba

Jeg har lige snakket i telefon med en ilderkyndig dyrlæge ang. vaccination af mine bæster.

Vi snakkede lidt frem og tilbage, og hun sagde at de sidste to år havde været lidt en gråzone .. da der var snak om at Febrivac-Dist skulle ud af produktion (eller sådan noget?) og at man derfor havde brugt hundevacciner istedet. Dette er man så gået nogenlunde fra igen, da nogle havde dårlige erfaringer omkring dette. Dette efterlod så både mig og dyrlægen på bar bund. Hun sagde at man nogle gange godt kunne få fat i vaccinen (Febrivac-Dist), men at det absolut ikke var altid.

Er der nogle af jer der kender noget til det?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Bawa

Jeg har godt nok aldrig hørt om at man ikke skulle kunne få fat i Febrivac-Dist.
For mig lyder det som en meget forvirret dyrlæge. Min dyrlæge har i hvert fald ikke nævnt noget om det :)

Eliza

Øh er du sikker på det nu også er en ilderkyndig dyrlæge? Mange siger godt nok de er det, men det er ikke altid helt sandt..

Har heller ikke hørt noget om at den skulle udgå og har da fået mine vaccineret de to sidste år..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Stubba

Jamen hun har sagt mens jeg var derude (og på hjemmesiden) at hun har arbejdet meget med ildere og sådan noget .. Men det virker godt nok lidt tvivlsomt.

Men det får jo bare en til at undre sig lidt ..
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

AlisVolatPropiis

Jeg har hørt lidt af hvert, meeen bla. at den skal bestilles hjem i ret store doser, og nogle dyrlæger er måske lidt forbeholdne, hvis de kun har to tre ildere i konsultationen, og derfor kan smide ja, penge/vaccine lige ud af vinduet :)

Jeg har aldrig haft problemer med at få disten hos min egen dyrlæge -og det håber jeg så sandelig at kunne blive ved med :)

Stubba

Hun sagde også, at hun nok skulle forsøge at få det hjem hvis jeg ønskede det.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

FerretParadise

For nogle år siden gik Fervac D ud af produktion, og indtil man kunne få fat i en anden vaccine til ilderne, blev der brugt hunde vaccine.
Men det er jo tilbage til 2006.
Ann Hillerslev.

Eliza

Hvis det er som AlisVolatPropiis skriver så kunne jeg da godt forestille mig at dyrlægen ikke har så meget lyst til at hente den hjem hvis han/hun kan slippe for det. Et tegn på at det ikke er en ilderkyndig dyrlæge.

Hvad er at arbejde meget? Ja mange dyrlæger har ofte ildere inde og de har "arbejdet" med dem, men det gør dem ikke til ilderkyndige..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Stubba

Citat fra: Eliza Dato 10. November 2010, kl. 16:38
Hvis det er som AlisVolatPropiis skriver så kunne jeg da godt forestille mig at dyrlægen ikke har så meget lyst til at hente den hjem hvis han/hun kan slippe for det. Et tegn på at det ikke er en ilderkyndig dyrlæge.

Hvad er at arbejde meget? Ja mange dyrlæger har ofte ildere inde og de har "arbejdet" med dem, men det gør dem ikke til ilderkyndige..

Det var noget med nogle kurser og sådan noget.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Eliza

Har nu aldrig hørt om at der skulle være kurser i ilder  :lol: men hvis det er et kursus så kan jeg kun forestille mig at det handler om de mest almindelige ting.

En dyrlæge der ikke har styr på en vaccine til en ilder er altså ikke ilderkyndig. For det lyder til at det kun er din dyrlæge der har det problem.

Jeg stiller i hvert fald langt større krav før jeg mener om en dyrlæge er ilderkyndig..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Line

Umiddelbart burde det ikke være "et problem" for dyrlægen at få vaccinen hjem. Ville bare tro at hvis man skal bestille vaccinen i store mængder, og kun kan bruge en lille del af den, så må den der skal bruge den lille del skulle betale en del mere for det end hvis resten kunne blive afsat.

Stubba

Nejnej - hun vidste godt hvilken vaccine de skulle have. Men hun vidste ikke om den blev brugt mere :P
Men hun sagde også bare hun var ilderkyndig - just saying.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Eliza

Nej men hvis hun ikke ved om den bliver brugt så behandler hun jo nok ikke så mange ildere.. Der findes ikke så mange ilderkyndige dyrlæger i dk, så dem der er plejer nu nok at have en del patienter inde om året..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Altså det jeg har hørt er at det vidst ikke er så nemt at skaffe dem hjem i en doses flakser, men at de skal købe dem i ca. 250 pg 500 dosers flakser og når en flaske er åbnet skal den bruges indenfor 3 timer :S
Min dyrlæge forklarede mig lidt om det her i oktober da jeg fik mine kræ vac der. men heldigvis fik han dem skaffet i enkeltdoser for ellers skulle jeg har betalt for en hel flaske med 250 doser...

FerretParadise

Uden at ane en hylende fis om det, så lyder det mere som en mink vaccine.
Ann Hillerslev.