Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Vaccine til ildere

Startet af Stubba, 10. November 2010, kl. 15:57

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: FerretParadise Dato 10. November 2010, kl. 18:36
Uden at ane en hylende fis om det, så lyder det mere som en mink vaccine.
det jeg snakker om eller?

FerretParadise

Citat fra: A_M_T Dato 10. November 2010, kl. 18:38
Citat fra: FerretParadise Dato 10. November 2010, kl. 18:36
Uden at ane en hylende fis om det, så lyder det mere som en mink vaccine.
det jeg snakker om eller?
Ja i så store flasker, med så mange vacciner i.
Hvem søren kan med 250 eller 500 ildere ned til dyrlægen, i løbet af 3 timer. :lol:
Ann Hillerslev.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

#17
Citat fra: FerretParadise Dato 10. November 2010, kl. 18:44
Citat fra: A_M_T Dato 10. November 2010, kl. 18:38
Citat fra: FerretParadise Dato 10. November 2010, kl. 18:36
Uden at ane en hylende fis om det, så lyder det mere som en mink vaccine.
det jeg snakker om eller?
Ja i så store flasker, med så mange vacciner i.
Hvem søren kan med 250 eller 500 ildere ned til dyrlægen, i løbet af 3 timer. :lol:
Det  var faktisk febrivac´dist. Han plejer nemlig ikek at vac. ildere så vi undersøgte det en dag. og det er total urealistisk at en alm. dyrlæge skal kunne bruge så mange vac indenfor 3 timer. Men han fik heldigvis fat i en doses flasker...

tzari

Min dyrlæge fik også en stor flaske hjem og det var febrivac dist og var til ilder bad ham nemlig dobbelt checke.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Anne

Jeg har aldrig haft problemer med at skaffe det. Ikke engang i Thisted hvor jeg var ret palle om at have ildere.

Eliza

Det lyder altså meget mærkeligt at nogle dyrlæger ikke kan finde ud af at bestille det hjem i enkelt doser når der er så mange andre der kan.
Endnu en gang vil jeg sige at så er den dyrlæge ikke ilderkyndig, for hvis de havde mange kunder med ildere så ville de altså kunne finde ud af det.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Eliza Dato 11. November 2010, kl. 11:28
Det lyder altså meget mærkeligt at nogle dyrlæger ikke kan finde ud af at bestille det hjem i enkelt doser når der er så mange andre der kan.
Endnu en gang vil jeg sige at så er den dyrlæge ikke ilderkyndig, for hvis de havde mange kunder med ildere så ville de altså kunne finde ud af det.
Min dyrlæge er ikke ilderkyndig og jeg bruger ham derfro også kun til til vac. Og at han ikke kan "finde ud af" at bestille det hjem har ikke noget at gøre med han ikke "finde ud af" det. Men fordi han ikke har bestilt det hjem før.... Det kan godt lade sig gøre at bestille en doser hjem, men deres system foreslår åbenbart 250 eller 500 dosers flasker som det første...
Uhh det er så skide nemt at få andre til at se "dumme" ud... Tak for det du...
Det er jo ikke fordi dyrlægen har ivet forkert vac vel?!

Eliza

Citat fra: A_M_T Dato 11. November 2010, kl. 11:33
Citat fra: Eliza Dato 11. November 2010, kl. 11:28
Det lyder altså meget mærkeligt at nogle dyrlæger ikke kan finde ud af at bestille det hjem i enkelt doser når der er så mange andre der kan.
Endnu en gang vil jeg sige at så er den dyrlæge ikke ilderkyndig, for hvis de havde mange kunder med ildere så ville de altså kunne finde ud af det.
Min dyrlæge er ikke ilderkyndig og jeg bruger ham derfro også kun til til vac. Og at han ikke kan "finde ud af" at bestille det hjem har ikke noget at gøre med han ikke "finde ud af" det. Men fordi han ikke har bestilt det hjem før.... Det kan godt lade sig gøre at bestille en doser hjem, men deres system foreslår åbenbart 250 eller 500 dosers flasker som det første...
Uhh det er så skide nemt at få andre til at se "dumme" ud... Tak for det du...
Det er jo ikke fordi dyrlægen har ivet forkert vac vel?!

Rolig nu.. Nu var det fordi stubba sagde at det var en ilderkyndig dyrlæge og det tvivler jeg så meget på og synes ikke det er helt fair at hun faktisk bliver "snydt" af den person der giver sig ud for noget vedkommende ikke er.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Stubba

Jeg ville også kun benytte dyrlægen til vacciner (fordi det er lige i nærheden) .. Men ja, man sætter da lidt spørgsmålstegn ved det .. Når der ikke er helt styr på det alligevel.

Men hun snakkede også om at det ikke var noget problem at få store mængder hjem (som A_M_T siger) .. Så ved ikke, hvorfor hun ikke bare sagde det :P for så havde jeg forstået det. Men hun var fuld ud opmærksom på, at det skulle være Febrivac-dist :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Stubba

#24
Jeg har lige modtaget en mail omkring dette, fra en anden læge her i nærheden:

"Hos os bruger vi en vaccine som hedder Nobivac DP, som normal bruges til hunde. Her vil dine ildere være fin dækket ind for Distemper virus (hundesyge). Febrivaccen er en mink vaccine som kun ligger i 100 stk som mindste pakning, så det vil ikke være en mulighed. Alternativ hvis du kender en minkavler, så kunne du måske få et par doser febrivac her.

Jeg ved ikke om du udstiller dine ildere, da det her kan komme på tale at de har krav til brugen af en helt specifik vaccine, men det må du lige undersøge hvis det skulle være tilfældet"
.

.. Så dvs. at Nobivac DP (åbenbart?) er mere anvendt nu? Eller?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

mette11

Den dyrlæge ville jeg godt nok holde mig væk fra!! Jeg har ikke hørt om nogen ilderkyndige dyrlæger der bruger andet end febrivac og jeg har aldrig haft problemer med at få denne hos min dyrlæge. Det er korrekt at der for nogle år siden var et problem med vacciner, men det er altså år siden. Jeg ved ikke hvad doser min dyrlæge bestiller hjem i, men hun satte da pris på at få at vide at Trine og jeg kom med 9 ildere der skulle vaccineres i sommers, så hun kunne sørge for at have vaccinerne hjemme...

Shamua

Nobivac.. Er det ikke den de bruger til ildere i Holland?

Vh. Marianne

Stubba

Citat fra: mette11 Dato 12. November 2010, kl. 17:33
Den dyrlæge ville jeg godt nok holde mig væk fra!! Jeg har ikke hørt om nogen ilderkyndige dyrlæger der bruger andet end febrivac og jeg har aldrig haft problemer med at få denne hos min dyrlæge. Det er korrekt at der for nogle år siden var et problem med vacciner, men det er altså år siden. Jeg ved ikke hvad doser min dyrlæge bestiller hjem i, men hun satte da pris på at få at vide at Trine og jeg kom med 9 ildere der skulle vaccineres i sommers, så hun kunne sørge for at have vaccinerne hjemme...

Det er ikke den ilderkyndige jeg startede ud med at skrive om :) .. Dette er en ANDEN dyrlæge i nærheden af mig (som jeg også skrev) ..

Men jeg er også bare ved at forehøre mig rundt omkring :) så jeg slipper for at køre en time, for at komme til den dyrlæge vi normalt bruger (ved kastr. osv) .. Så undersøger bare markedet. Men synes bare det er utroligt, at de siger at det ikke bliver brugt mere.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Shamua

Citat fra: Shamua Dato 12. November 2010, kl. 17:53
Nobivac.. Er det ikke den de bruger til ildere i Holland?
Kiggede lige i Mactos pas, han er fra Holland, han blev vaccineret med Nobivac Puppy DP.. Så jeg vil da tro at den dækker det den skal, men er ret sikker på at den ikke godkendes på udstillinger i DK.. Hvorfor, ved jeg ikke?

Vh. Marianne

Stubba

Citat fra: Shamua Dato 12. November 2010, kl. 17:57
Citat fra: Shamua Dato 12. November 2010, kl. 17:53
Nobivac.. Er det ikke den de bruger til ildere i Holland?
Kiggede lige i Mactos pas, han er fra Holland, han blev vaccineret med Nobivac Puppy DP.. Så jeg vil da tro at den dækker det den skal, men er ret sikker på at den ikke godkendes på udstillinger i DK.. Hvorfor, ved jeg ikke?

Det er egentlig mærkeligt den ikke gør det? .. Altså .. Hvis de kan bruge den i Holland?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!