Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Vaccine til ildere

Startet af Stubba, 10. November 2010, kl. 15:57

Malene

Måske har det noget at gøre med hvor de bestiller vaccinerne fra?
Jeg googlede lidt og her kan man godt få den i færre doser. Jeg gider ikke til at lede efter andre :P
5 x 1 ds = 499,5 ekskl. moms
Febrivac Dist bruges også til mink, så måske er det derfor de nogle steder kun kan få den hjem med mange doser..
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Amazing Ferret

Citat fra: Shamua Dato 12. November 2010, kl. 17:57
Citat fra: Shamua Dato 12. November 2010, kl. 17:53
Nobivac.. Er det ikke den de bruger til ildere i Holland?
Kiggede lige i Mactos pas, han er fra Holland, han blev vaccineret med Nobivac Puppy DP.. Så jeg vil da tro at den dækker det den skal, men er ret sikker på at den ikke godkendes på udstillinger i DK.. Hvorfor, ved jeg ikke?

Det er fordi det er en hundevaccine og der er ikke alt det i selve vaccinen som ildere har brug for

Anne

Den man bruger til mink hedder vist febrivac DE

Shamua

Citat fra: Amazing Ferret Dato 13. November 2010, kl. 01:27
Citat fra: Shamua Dato 12. November 2010, kl. 17:57
Citat fra: Shamua Dato 12. November 2010, kl. 17:53
Nobivac.. Er det ikke den de bruger til ildere i Holland?
Kiggede lige i Mactos pas, han er fra Holland, han blev vaccineret med Nobivac Puppy DP.. Så jeg vil da tro at den dækker det den skal, men er ret sikker på at den ikke godkendes på udstillinger i DK.. Hvorfor, ved jeg ikke?

Det er fordi det er en hundevaccine og der er ikke alt det i selve vaccinen som ildere har brug for

okay derfor.. Se det er jo en meget god ting at vide hvis man skulle hente en ilder dernede en anden gang :)

Vh. Marianne

Starshineferrets

De vaccin som ges utomlands godkänns faktiskt på de flesta skandinaviska utställningar, samtliga mina importer har olika vacinationer för valpsjuka när de kommit hit, och de har alla blivit godkända på utställningar. Däremot ogillar jag andra vacin än Febrivac Dist, anledningen till det är att flera utav dem kan vara rent livsfarliga för iller eftersom de inte innehåller avdödat virus, alltså finns faktiskt en risk att illern får valpsjuka utav själva vaccinet. Nobivac puppy DP har jag för mig ska vara ett av dem som är ok, men det finns andra som man nog ska undvika. Finns även vaccin som har en högre risk att ge anafylaktisk chock än andra.

Eliza

Der blev så også snakket om det her i en anden tråd på ilderforum og der blev skrevet at Nobivac skal gives mere end en gang, så ens hvalp er stadig ikke dækket når den kommer til landet hvis man ikke giver den en mere. (de har som regel kun fået den ene)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Eliza

Hov vil lige tilføje en ting.. Synes selv det er rart at bruge en ildekyndig dyrlæge til når mine skal vaccineres, for så bliver de jo også altid lige undersøgt om der skulle være noget med dem og det er jo ikke sikkert en dyrlæge der ikke ved så meget om ildere vil opdage hvis der er noget og ud over det så kender den ilderkyndige dyrlæge mine dyr i forvejen hvis der skulle være noget med dem på et tidspunkt.

Ved godt at nogle så må køre langt men det er jo kun en gang om året, hvis de ikke fejler noget..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Stubba

Jeg undersøger også bare markedet :)
- hende dyrlægen jeg snakkede med først, sagde nemlig at de altid lavede sundhedtjek på ildere når de vaccinerede dem.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Eliza

Ja men hvis de så ikke har "rigtig" forstand på ildere så er det jo ikke sikkert de opdager hvis der er noget galt..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Stubba

Nejnej :) selvfølgelig ikke.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Malene

Citat fra: Anne Dato 13. November 2010, kl. 01:48
Den man bruger til mink hedder vist febrivac DE
Der er flere vacciner til mink der hedder Febrivac et-eller-andet.
Febrivac DE er (hvis jeg har forstået det rigtigt) noget dyrlæger selv skal blande. De får to flasker hvor den ene indeholder Febrivac Dist og den anden Febrivac Ent.
Jeg ved så ikke lige om der er to forskellige Febrivac Dist'er, men jeg tror det ikke, for den vi bruger, bliver også brugt til mink. Det står der i hvert fald på producentens hjemmeside og de små klistermærker der sidder i mine dyrs pas.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Anne

Om de selv skal blande den ved jeg ikke,  jeg ved bare at den mink får hedder DE, men det kan jo så godt være en blanding af 2

Stubba

Jeg kontaktede en ny dyrlæge her i omegn .. (og skriver det herinde, bare for at følge op)

Jeg skrev til dem og spurgte hvad det ville koste at få 2 ildere vaccineret med Febrivac Dist .. og det var svaret:

"Det er ikke en vaccine vi har på lager men vi har en der ligner. det vil koste 605 kr for den første og ca 100 mindre for nr 2."
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Sølvsten

Citat fra: Stubba Dato 18. November 2010, kl. 13:12
Jeg kontaktede en ny dyrlæge her i omegn .. (og skriver det herinde, bare for at følge op)

Jeg skrev til dem og spurgte hvad det ville koste at få 2 ildere vaccineret med Febrivac Dist .. og det var svaret:

"Det er ikke en vaccine vi har på lager men vi har en der ligner. det vil koste 605 kr for den første og ca 100 mindre for nr 2."

Det lyder godt nok lidt dyrt. Hvad mener de med for den første? Ilder eller vaccine?

FerretParadise

Og hva mener de med en der ligner?
Det er jo ret vigtigt, at vores dyr får de rigtige vacciner.
Ann Hillerslev.