Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Lidt nyt fra Tyskland

Startet af Lena og Peter, 14. November 2010, kl. 13:24

Lena og Peter

Hvis denne tråd er fyldt med fejl er det fordi jeg er TRÆT... 48 timer med kun 4 timers søvn..  :zz:



Petra og Ramses ligger og sover lidt efter en lang tur..  :love:


Cyrill og Ann i et ømt øjeblik... <3


Der var koldt... Selv ilderne frøs


Fire


Man har vel tiltro til sin ilder....


cibatuchsi

det er kun meget få billeder der virker her :(

Lena og Peter

#2
Vi prøver da bare igen....  :ja:

Find 5 ilder..


Laban vil lave ballade


Navi ( Wannabe ferret ) kommer i sort klasse.


Ann er oppe og modtage sine præmier..


Ramses vinder sin klasse


Fire vandt en "rigtig" BIS.. De, tyskerne, havde nemlig valgt at lade den med højst pointsum vinde..


SÅ KØRER DET

Eliza

Det er så fedt.. endnu en gang Tillykke.. vi vil også med til tyskland..  :D
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Starshineferrets

ni ser ut att ha haft en hälig resa ändå!

Och stort grattis till alla fina placeringa! :D

Älskar bilden på Anns rumpa som verkar vara den som hämtar priserna hahaha

Shamua

Yes mand! Jeg håbede jeg ville læse noget lignende.. Altså at i havde vundet BIS/BIM :D.. Tillykke til Fire og Ann!! Og tillykke Ilderbanden med Ramses :D Super godt!.. Ihh jeg ville gerne ha været med! Osnabrück var min første udstilling nogensinde!

STORT TILLYKKE MED PRÆMIERNE  :dans:

Vh. Marianne

Emils far

Stort tillykke til jer alle med de fine plasseringer, ham Firemanden er bare god...

LordDoom

Stort tillykke herfra også til jer alle :dans: vi har været så spændte på hvordan det ville gå. Og vi var helt oppe og køre da vi modtog sms om Ramses i går.  :dans: <3

Amelia W.R <3 - Kiss me Boy (Haku)<3 og Cleopatra Aysiha <3
Fiona Krystal & William i tankerne

KariN

Tillykke :D Hvor er det godt gået :)

Håber i havde en rigtig dejlig tur :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

FerretParadise

Mange tak.

Det har været en meget hård og kold tur. Der var bare så skide koldt i det lokale, at jeg har helt ondt i nakke nu, af at sidde og spænde i skuldrene.
Jeg synes så, at rejsen er for lang, ihvertfald at gøre den på denne måde, at køre frem og tilbage med det samme.

Jeg er super stolt af Firemanden, og lykkelig over, at de gav BIS til den tæve og han med de højeste points, så de præmier "tæller" i forhold til at stille som champion kandidat.
Tæven havde fået 99,25 points, og Fire fik 99,75 points.

Nu er jeg bare super træt, så mine billeder fra dagen, kan I først få imorgen eller tirsdag.

Endnu engang tillykke til Ilderbanden for deres flotte præmier, og tusind tak for en dejlig weekend. :)
Ann Hillerslev.

Stephanie

Øv, det er da super ufedt at I har siddet og frosset hele dagen  :(

Stort tillykke med præmierne, og det er superflot at få BIS  :D

Jeg kan godt se at det er godt at de giver den med de højeste point BIS i forbindelse med tælling til champion, men personligt er jeg nu glad for at man de fleste andre steder gør det på den anden måde. For på den måde er det ikke kun junior klasse der går hen og vinder BIS, men ildere i andre aldersklasser har også en chance. Til de fleste udstillinger er det jo junior der får højeste point da de jo er mest "perfekte", og ildere senere hen bliver mere "brugte" og derfor får lavere point. Selvfølgelig skal knækkede tænder osv stadig trække ned.

Jeg synes da det er fedt at f.eks en veteran også kan gå hen og vinde, og at dommerne selvfølgelig giver lavere karakterer end i hvalpeklassen, men at de også når de skal bedømme videre til BIF, BIK osv ser på hvordan ilderen er i forhold til dens alder og ikke kun går efter at de skal være perfekte.

Shamua

Jeg kan godt følge dig Stephanie, men jeg tror også kun det er tyskland der gør det sådan, og det er helt nyt.. Før var det puplikum der valgte BIS og BIM, så det her synes jeg er at foretrække frem for det andet.. Det er et skridt i retningen af noget bedre for de tyske udstillinger.. synes jeg :P

Vh. Marianne

Eliza

Også Tilykke til dig Ann det er super fedt han nu kan stille til champion selvom det jo betyder han skal vinde over Crush for at få den  :lol: ;)

Det er rigtig godt tyskerne gør det på den måde frem for den anden, men jeg vil heller ikke mene den er fair. (vil lige sige Fire fuldt ud fortjener den for han er en super flot bygget ilder) For selvom det er samme dommer der dømmer to forskellige klasser så er pointfordelingen bare ikke ens.
Har selv prøvet hvor der kun var 1 point mellem mine to tøser, hvor den ene lå midt i en stor klasse og den anden vandt sin klasse begge vildtfarvede tæver. Der er STOR forskel på mine piger og hvis du satte dem ved siden af hinanden så er jeg helt sikker på de ikke ville komme så tæt i point.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Stephanie

Citat fra: Shamua Dato 14. November 2010, kl. 19:00
Jeg kan godt følge dig Stephanie, men jeg tror også kun det er tyskland der gør det sådan, og det er helt nyt.. Før var det puplikum der valgte BIS og BIM, så det her synes jeg er at foretrække frem for det andet.. Det er et skridt i retningen af noget bedre for de tyske udstillinger.. synes jeg :P
:o :o Valgte publikum BIS og BIM før??? ja, så er den metode da at foretrække frem for den tidligere metode. For den kunne da hurtigt gå hen og blive en populatitetskonkurrence fremfor en konkurrence hvor den ilder som dommerne mener er den mest "korrekte" ilder vinder.

I og for sig kan jeg vel være ligeglad, jeg deltager alligevel ikke på tyske udstillinger, og vil da heller ikke gøre det hvis det er på den måde det foregår.

Dommere dømmer ikke ens og giver ikke ens point (det kunne faktisk være sjovt at prøve at få dømt en ilder på samme udstilling hos alle dommerne, og så hvor stor pointforskellen ville være), og den måde som de fleste udstillinger gør det synes jeg er mest fair, for her skal dommerne i fællesskab bagefter vælge hvilken de synes er bedst, og ikke bare gå efter point, for hvor surt er det at være kommet hen til en dommer som giver lidt lavere point end dommeren ved siden af og dermed gå glip af chancen for BIS selvom man vinder sin klasse.

(udover dette så forstår jeg godt at Fire vandt, for det er da en lækkerbidsken af en ilder  ;))

Eliza

Nu var det så den samme dommer der dømte begge mine piger hvor jeg mener at de bestemt ikke ville få point der lå så tæt hvis de havde været i samme klasse, så ikke en gang der kan man gå efter høje og lave point hvis det skal være mest muligt fair..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.