Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Det her er bare ikke i orden

Startet af Lena og Peter, 5. Januar 2011, kl. 19:23

KittAnderson

Desuden håber jeg ikke på at blive slagtet efter at have lagt et forfærdeligt billede ind...
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Starshineferrets

#31
Citat fra: stine Dato  5. Januar 2011, kl. 22:50
Nu bliver jeg dælme lidt gal Sara. Undskyld mig, men hvad er det dog for noget selvretfærdigt pis at fyre af? Jeg bruger ikke selv nakketag i nogen former, ever. Hverken til det ene eller andet. Men der er fame da lang vej fra de nakketag jeg har set andre udføre og så det man ser i denne annonce. Det grænser sig jo til et kvælningsforsøg af den stakkels ilder!

Udbrud ovre:)

Godt du hjælper den lille pige lille_thor, stort af dig!

Det här vet jag inte ens om jag borde bevärdiga dig med ett svar ens, eftersom det var oerhört otrevligt och fullständigt oprovocerat. Men du får hemskt gärna förtydliga... vad är det som är självrättfärdigt piss? Att jag konstaterar att jag har sett många människor hålla sina illrar så? Tja.. jag håller med om att dem som gör det är fulla med piss möjligtvis.. men vad som är självrättfärdigt med mina observationer har jag väldigt svårt att förstå ;)

Anne

#32
Mit problem med det du skriver sara, er at du undrer sig over at dem der selv bruger nakketag bliver sure over det billede. Jeg bruger nakketag, men det er hvor ilderen ligger og støtter på mig med hele kroppen, og at sidestille det med det på billedet, svarer som sagt til at sige at i andre der tager ildren om hovedet synes det er ok at holde ilderen frit dinglende i hovedet.

At du har set det der mange gange er beklageligt, jeg kan kun sige at det har jeg heldigvis ikke.

KittAnderson

Vil lige tilføje at mine også plejet at ligge på ryggen i mid skød. Ved ikke lige hvorfor han ikke gør på billedet. Han må have ville sidde anderledes eller vare ved at falde ned hvor det blev taget.

Men selvom han sidder sådan som han gør, synes jeg stadig der er stor forskel...
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Starshineferrets

Anne: om du läser det jag har skrivit så har jag faktiskt skrivit att det finns så klart olika sätt att göra det på.. man kan låta illern hänga fritt, och man kan låta illern ha stöd under kroppen. Med andra ord så nej, jag har inte sagt att jag tror att alla gör på detta viset, bara att dem som gör det antagligen inte tar bilder av det ;) Och nej, jag tycker inte alls att det är lika hemskt att hålla fast en illler försiktigt i nacken medan man har den i famnen när man rensar öronen som jag tycker att det är att ta dem i nacken i uppfostringssyfte eller hänga upp dem fritt. Men jag tycker däremot att det är fullständigt onödigt eftersom det förutom att vara ganska så ineffektivt inte heller är nödvändigt. Vilket gör att jag faktiskt inte förstår syftet med det hela.

I sverige finns det än idag många uppfödare som förespråkar just den här metoden i uppfostringsyfte... häng upp illern i nacken... fritt... tills den gäspar... även om det tar 40 minuter... du får INTE sätta ner illern innan dess... får du kramp i armen.. byt hand eller låt din partner ta över. Alternativt håll illern i nacken och pressa den hårt ner i golvet så att den inte kan röra sig... vänta tills den gäspar... hur lång tid det än tar. Biter den så fort du släpper... upprepa. Så nej... tyvärr tillhör inte alls det här ovanligheten skulle jag vilja påstå.

stine

Citat fra: Starshineferrets Dato  5. Januar 2011, kl. 23:22
Citat fra: stine Dato  5. Januar 2011, kl. 22:50
Nu bliver jeg dælme lidt gal Sara. Undskyld mig, men hvad er det dog for noget selvretfærdigt pis at fyre af? Jeg bruger ikke selv nakketag i nogen former, ever. Hverken til det ene eller andet. Men der er fame da lang vej fra de nakketag jeg har set andre udføre og så det man ser i denne annonce. Det grænser sig jo til et kvælningsforsøg af den stakkels ilder!

Udbrud ovre:)

Godt du hjælper den lille pige lille_thor, stort af dig!

Det här vet jag inte ens om jag borde bevärdiga dig med ett svar ens, eftersom det var oerhört otrevligt och fullständigt oprovocerat. Men du får hemskt gärna förtydliga... vad är det som är självrättfärdigt piss? Att jag konstaterar att jag har sett många människor hålla sina illrar så? Tja.. jag håller med om att dem som gör det är fulla med piss möjligtvis.. men vad som är självrättfärdigt med mina observationer har jag väldigt svårt att förstå ;)

Annes indlæg siger meget godt hvad det er jeg mener med mit indlæg.

Starshineferrets

hur ni väljer att tolka mina inlägg och vad ni väljer att läsa in i dem kan jag tyvärr inte rå för ;) Vill ni få mina inlägg att omhandla något annat än det jag rent faktiskt skriver så är det så klart fritt fram.. men det finns ingen anledning att bli otrevlig över något man själv väljer att läsa in eller misstolka.

Amazing Ferret

Det var mig der stod med Kitt's ilder og lige pludselig hoppede han lige op og landede på gulvet. Jeg blev vildt forskrækket og det tror jeg også han blev

Amazing Ferret

Citat fra: Optimus Ferrets Dato  5. Januar 2011, kl. 23:02
Det är skillnad på att hålla huvudet stilla och hålla hela illern fritt i luften. Eftersom detta var min första utställning någonsin så var jag ganska observant. Jag såg även den illern som flög i golvet för att frambäraren inte kunde hålla den... Det är väl inte VIFs fel? Jag är ny på det här med utställningar, men jag tror inte VIFs arrangörer kan hållas ansvariga för att dommaren tar två (som jag såg) illrar i nackskinnet?

Man skal måske lade være med at udtale sig om nogle ting man ikke helt ved noget om. Som jeg skrev så var det mig der stod med den ilder og du får det til at lyde som om jeg smed ham ned i gulvet. Han hoppede/spjættede og faldt på gulvet.

Og hvad har dette egentlig med nakketag at gøre?

Optimus Ferrets

Jag ville bara poängtera att det händer mycket som inte ALLA människor ser. Det var inte "skvaller" i den bemärkelsen, hade det varit det hade jag berättat vem det var. Var inte ute efter att hänga ut någon, utan menade som sagt bara att det händer mycket saker som ingen ser.

FerretParadise

Uden at nævne nogen navne, for det er ikke det som det handler om, så har jeg set dette på næsten alle de udstillinger som jeg har deltaget på.
At en ilder bliver holdt i nakkeskindet, frit i luften, imens den får renset øre. Eller holdt i nakkeskindet, men hvor numsen støtter på skødet af personen, som så renser dens øre.
Så det er åbenbart ikke så uanmindeligt alligevel, men stadig lige skrækkeligt at se på.
Ann Hillerslev.

Mustela

Citat fra: FerretParadise Dato  6. Januar 2011, kl. 07:55
Uden at nævne nogen navne, for det er ikke det som det handler om, så har jeg set dette på næsten alle de udstillinger som jeg har deltaget på.
At en ilder bliver holdt i nakkeskindet, frit i luften, imens den får renset øre. Eller holdt i nakkeskindet, men hvor numsen støtter på skødet af personen, som så renser dens øre.
Så det er åbenbart ikke så uanmindeligt alligevel, men stadig lige skrækkeligt at se på.

Det er da bare mere end korrekt det du skriver. Selvfølgelig er det ikke sjovt at så sådan et billede, men ikke noget jeg ikke har set før på udstillinger, som Ann skriver.

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

PiaLyng

Jeg har også set det - og når vi renser øre på basserne ligger de også på skødet af os i nakkeskindet.
Men jeg synes ikke jeg har set så mange ildere spjætte rundt og ligne forpinte dyr på udstillingerne.
De hænger bare og ligner mest af alt nogen som venter på at få det overstået.

Anne

det kan godt være jeg bare er uopmærksom, men jeg opfatter nu ikke det der som almindeligt. Og ud fra de stærke reaktioner er jeg nok ikke den eneste.

Lea

Det er en ting at bruge nakketag ved at holde under numsen så den ikke hænger og dinger på den måde. men en anden ting at holde dyret i nakkeskindet så den bare dinger på den måde er lige for groft. det gør man bare ikke.. det ødelægger sku ilderens nakkeskind at holde på den måde som i den annonce og har sku aldrig nogen sinde set nogle holde en ilder sådan hvor ildere spænder benene sådan og hun ser så bange ud.

at man holder dyret i nakken for at rense ører det tager nakkeskindet jo ikke skade af for ildere ved hvad den skal og venter pænt på at de er færdige med at få renset ører...

Men lige at holde et dyr sådan der er fandeme for syndt!
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3