Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Det her er bare ikke i orden

Startet af Lena og Peter, 5. Januar 2011, kl. 19:23

Lena og Peter

Citat fra: Optimus Ferrets Dato  5. Januar 2011, kl. 22:53
Jag var frambärare på VIF och såg t.o.m domaren ta illern exakt likadant som på bilden. Och jag kan lova dig att illern såg också exakt likadan ut... Som sagt såg jag minst 10 personer ha sina illrar hängande fritt i luften med en bommulspinne i örat och en fast hand i nacken. Det finns säkert människor som tar sina illrar "finare" i nacken, men de lös med sin frånvaro!

Da kan man da bare se, hvor lidt man opdager når man er på udstilling.... Eller hvor hurtigt man glemmer..
Jeg var selv ilderbærer på VIF det meste af dagen, og dommerne brugte da nakketag på nogle af ilderne, men absolut ikke på samme måde som på billedet... :nej:

Der er altså stor forskel på at holde en ilder i nakken med to fingre eller om man bruger hele hånden.

Amazing Ferret

Jeg er sikkert en af dem i har set bruge nakketag på mine dyr på VIF. Og jeg har det bestemt ikke dårligt over jeg bruger nakketag. Mine dyr lider ingen overlast og der er forskel på om man bruger to fingre til at holde med eller om man bruger hele hånden. Mine dyr hænger afslappet og ikke stiv som den ilder på billedet.
Jeg synes også det er synd for den ilder på billedet for man kan tydeligt se at den enten har ondt eller er bange.


Julbert

Citat fra: lille_thor Dato  5. Januar 2011, kl. 20:41
Jeg skal ha den.  Har lige ringet.  Kunne heller ikke tale at se på det

Er lige lidt nysgerrig - har du fået hende hentet?

Pipvig

Citat fra: Julbert Dato  6. Januar 2011, kl. 14:58
Citat fra: lille_thor Dato  5. Januar 2011, kl. 20:41
Jeg skal ha den.  Har lige ringet.  Kunne heller ikke tale at se på det

Er lige lidt nysgerrig - har du fået hende hentet?

Også her....

Shamua

Citat fra: Optimus Ferrets Dato  5. Januar 2011, kl. 22:53
Jag var frambärare på VIF och såg t.o.m domaren ta illern exakt likadant som på bilden. Och jag kan lova dig att illern såg också exakt likadan ut... Som sagt såg jag minst 10 personer ha sina illrar hängande fritt i luften med en bommulspinne i örat och en fast hand i nacken. Det finns säkert människor som tar sina illrar "finare" i nacken, men de lös med sin frånvaro!

Så er det sku nok derfor jeg så en ilder komme tilbage fra dommerlokalet, helt fuldstændig skrækslagen og med en manglende tot hår i nakken  :S

Vh. Marianne

lille_thor

Hey alle sammen. Nu er jeg på vej hjem med lille sif som hun skal hedde. Det var satme godt vi kom og hentede hende, hun vejer nok ca. 600 g vil jeg tro. Og hendes pels ser forfædelig ud. Hun blav fodret med wisks og hendes bur var et meget lille marsvine bur, og det eneste der var i en køje. De var helt paf over at jeg turede lade hende komme op og snuse tilmit hoved .
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Pipvig


FerretParadise

Puha godt du fik hende væk derfra.  :)
Stakkels lille pige, sikke et lorteliv hun har haft. :(
Ann Hillerslev.

lille_thor

Ja det var heler ikke mad og vand i buret og ingen bakke. En stor tak til min veninde for at køre mig der op :D
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Lena og Peter

Jeg glæder mig til at se nogle kærlige billeder af Sif... Hvor er det dejligt at hun er kommet til et hjem hvor hun bliver elsket...  :D

lille_thor

Ja det blir hun hvertfal, hun vil blive behandlet som en prinsesse  :D
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Eliza

Hvor er det godt hun er kommet til et hjem hvor hun bliver behandelet som hun bør  :)

Vil så lige tilføje at jeg også synes det billede ser voldsomt ud men især fordi den bliver taget i nakken. Det at den stritter sådan med benene betyder ikke nødvendigvis at den er forpint fordi det er et meget voldsomt nakketag, for igår da jeg løftede min ene pige op hvor jeg holdt hende om kroppen/skuldrene så strittede hun med benene på helt samme måde som ilderen på billedet, forskellen var bare at jeg ikke holdt hende i nakken. Hun stritter ofte med benene især når hun har sovet.

Jeg kan ikke se forskellen på det her nakketag og de ildere jeg har set på udstillinger der bliver taget i nakken..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

Du synes ikke der er forskel på at lade den hænge og dingle og så på at den ligger på en og nakketaget bare bruges til at holde dens hoved fast??? (som sagt tidligere, så betyder det også at du synes der ikke er forskel å¨at holde en ilder om hoved mens den støtter på ens krop, og så holde den om hovedet frit i luften).

FerretParadise

Som jeg har skrevet tidligere i denne tråd, har jeg da sat mange mange gange på udstillinger, at dyr bliver holdt i nakkeskidet, frit hængende i luften, imens de får renset øre.
Og på det 2 ting kan jeg ikke se forskellen. ;)
Ann Hillerslev.

Eliza

Jeg har set flere ildere hænge i nakken mens de fik renset ører på en udstilling og der synes jeg ikke der er den store forskel, men det brokker folk sig aldrig over. Folk brokker sig som jeg ser det kun fordi den stritter med benene og det ser lidt vildt ud, men som jeg skriver før så behøver det ikke være pga nakketaget den gør det.

Synes det billede der er blevet lagt ind er et godt eksempel på at ilderen pludselig hænger i nakken selvom det måske ikke lige var meningen.
En ilder der bliver holdt forsigtigt rundt om hovedet kommer ikke pludselig til at hænge frit i hovedet, så synes ikke helt den sammenligning holder.


Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.