Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Synd for dyret?

Startet af Lenac, 9. Februar 2011, kl. 01:08

lille_thor

Men stadigvæk vi har hver sin mening om det. 
Og som nogen siger det er noget ejeren vender dem til, og ja self er det det, men igen hvis dyret ikke er geneneret af det så kan det vel godt nok. Det er vel ikke synd hvis de selv finder ud af det er rart at ha den på og de forbinder blusen med noget godt
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Lenac

Tanken bag trøjen var ikke bare for at den skulle se mere nuttet ud og vække mere opsigt, tanken var at den skulle fungerer som ekstra beskyttelse for at min lille pige ikke så let kunne komme ud af sin sele...
xoxo Malene <3

Eliza

lille_thor: Kan virkelig ikke se behovet for at du skal give dyret tøj på og selvom den ville vænne sig til det, hvorfor så overhovedet gøre det fra start? Fordi DU synes det ser sødt ud.. Bliver så sur når folk tænker på sig selv og ikke på dyret. Ja undskyld mig

Lenac: som sagt tidligere så synes jeg bare du skulle købe en sele der passer i stedet for at købe en trøje til den.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

lille_thor

Hvis de kun fik den på fordi jeg synes det ser sødt ud, så ville de ha det på altid og det har de altså ikke og ku heller aldrig drømme om at gi dem det på når vejret blir varmt.  Men så længe det er så koldt så fint nok synes jeg altså . Men som jeg også prøver at sige alle har sin mening om det og det er fair synes jeg.
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Louise V

Altså jeg har tit siddet med tanken om at købe en frakke til ilderne når vi skal ud og gå tur og det er koldt..
Min hund har ihvertfald en Vinter frakke og en regnjakke, vi har været rigtige glade for begge dele og det samme har hunden, for han har ikk så lang pels og fyser rigtig hurtigt..  ;)

så jeg syntes det er op til en selv  :)

Eliza

Jeg synes også det er helt fint at folk har en anden mening til om de skal have tøj på, men man skal bare ikke komme og påstå det er for dyrets skyld man gør det..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Namilla

Faktisk kan ildere nemt komme til at fryse mere, af at have tøj på. Deres pels er lavet med underuld, og dækhår udover. På den måde vil der være varmluft under dækhårene, som så beskytter ilderen mod at fryse. Giver man dem tøj på, så presses pelsen sammen, så der ikke længere kan være et lag beskyttende varm luft under dækhårene... Desuden, så er det jo meningen at man tager ilderen op, når den fryser.
Jeg forstår simpelthen ikke tanken om, at man skal vænne ilderen til noget, som ikke er behageligt for den... så kan du også vænnes til at sidde i en kasse på 2*2 meter, men det er stadig ikke behageligt vel? Tilvænning er vel noget man gør, i de tilfælde, hvor der ikke er andre løsninger... i det her tilfælde er der mange andre løsninger, end at give ilderen tøj på!...Man kan gå kortere ture, man kan tage ilderen op når den fryser... Og helt ærligt, en trøje vil på ingen måde være en ekstra sikkerhed, hvis ikke selen passer...en ilder kan smyge sig ud af en trøje på 0,5!...køb en sele der passer istedet, det andet er ren dovenskab fra din side (eller en dårlig undskyldning, fordi du synes det ser sejt ud at give ilderen tøj på)... Ildere er skabt til at klare rigtig meget kulde, og selvfølgelig kan de ikke klare så meget, hvis de ikke sætter vinterpels, men måske man så burde overveje at skrue ned for temperaturen der hvor ilderne går, for at de netop kan føle årstiden og derfor sætte vinterpels?

Jeg står fuldstændigt uforstående overfor alle undskyldningern for at give sin ilder tøj på...jeg har endnu ikke hørt grunde, som ikke kunne afhjælpes på anden måde, så det bunder altså i dybest set i menneskets behov for opmærksomhed! (overvej lige, om I virkelig vil påføre Jeres dyr noget, som ikke er behageligt for dem, bare for at støve Jeres eget ego af?)

Minority ferrets

Okay alle i ilderhviskere... Så siger vi at det helt pg holdent er for vores egen skyld! Lige som det er for vores egen skyld vi anskaffede os dem, udstiller dem, holder dem fanget og giver dem sele på når de skal ud og gå en tur...
Jeg gør det rent faktisk i en god mening fordi min dreng har sagt noget til det og fordi han ikke havde været ude i snevejr før... Han synes det er skidesjovt, og derfor skal han ikke sidde inde hele vinteren! Det var derfor min måde at få dyret til at gå på sidste vinter og det vil jeg ikke have skæld ud for! Og hvis jeg behandlede dem som jeg gjorde ved mine dukker da jeg var lille var dyrene blevet hængt - ja sådan legede vi nu engang her... Jeg har på ingen måde behov for at klæde ham ud, og hvis jeg havde ville de andre 4 også have tøj på, men det har de ikke - for jeg har ikke følt det var nødvendigt.
Med hensyn til kommentaren om at vi bare kunne få børn i stedet - tænk lige en ekstra gang over det inden i poster det! Det er ikke alle der har muligheden for det!! (det sidste her var ikke et surt opstød, men jeg blev bare endnu engang mindet om at det ikke er sikkert den drøm nogensinde bliver opfyldt - og kan læse jeg ikke er den eneste)
Vi har skruet ned for varmen, men hvad i alle overser i indlæggene er at det er dyr som lige er blevet hentet fra andre som har haft problemet...
Jeg er bestemt ikke dyrplager og jeg gider ikke de beskyldninger der ligger mellem linierne - vi har alle forskellige måder at opdrage på og det er sgu ikke fordi jeg har sultet, slået eller hængt ham - jeg har fordi han frøs givet ham en bluse på...
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Namilla

Nu havde jeg slet ikke set, at der var nogen der anbefalede at få et barn istedet, men det samme gælder da egentligt børn!...de skal da heller ikke trækkes i noget tøj, som ikke er behageligt, bare fordi man synes det er sødt! Det skal da være praktisk og behageligt frem for alt...

lille_jill

Hvor står det med børn? For har lige brugt Firefox's søgefunktion på hele tråden og den finder intet på 'børn' før du nævner det..

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 11. Februar 2011, kl. 13:09
Citat fra: lille_thor Dato 11. Februar 2011, kl. 03:59
Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  9. Februar 2011, kl. 12:46
Snoren er nødvendig -livsnødvendig faktisk...

At trøjen er nødvendig er noget du har lært ham...og kun ham......lidt ligesom jeg synes en burger i ny og næ er nødvendig, men ærligt talt er den hverken livsnødvendig eller sund for mig.

Der er en forskel.....

Men dermed ikke sagt det er ondt af dig :) du har vænnet ham til den og han lader ikke til at have noget imod det. Han lider ikke, men derfor skal man jo heller ikke opfordre alversens Paris Hilton wannabees til at vænne deres dyr til at gå med tøj på -fordi de ser nuttede ud med dem på vel?!
Jeg undrer mig bare over hvorfor du fra starten af gav ham den på?

ildere er jo tykke om vinteren, og hvis han var overvægtig pga manglende motion -så ville en ganske almindelig ilder hverdag hos en ansvarlig ejer jo væsentlig øge hans aktivitetsniveau, frem for det bur han var i oprindeligt. Og der er mange andre måder at motionere en ilder på. :)

Derudover kan man godt tage en ilder udenfor i små omgange og dermed give dem vinterpels, det er jo ikke fordi chancen er forpasset hvis de ikke får vinterpels om efteråret, det kommer gradvist alt efter hvilke temperaturer de bliver udsat for. :)

Jeg har dyr der ikke nyder at komme udenfor, og derfor kommer de det ikke, en gåtur er jo ikke et præmis for et godt ilderliv. Jeg tager dem ud som nyder det, samværet og alenetiden med mig...og som elsker at undersøge og gå :) men dem der ikke bryder sig om det, kompenserer jeg for på anden vis.
Ja self vænner man sit dyr til at gå med bluse på.  Og så vil jeg lige sige at det er ikke alle ildere der har nået at få vinter pels, min lille sif har ikke nogen vinterpels vil jeg mene, hvis den pels hun har nu er vimterpels, så sku hun hvertfal være skallet om sommern og det tror jeg ikke lige er tilfældet. Så hvis santo har set udsom hende kan jeg hvertfal godt forstå at christina har vænnet ham til at ha blusen på. Han vil jo heller ikke ud uden at ha bluse på nu. Og alle som har set og kender santo, ved at santo synes det er rart.




Jeg mindes heller ikke at sige at det var andet end iorden....jeg havde valgt anderledes, men stadig....det jeg ikke synes er iorden er folk der propper deres dyr i tøj og vænner dem til det, fordi de synes det er nuttet, giver opmærksomhed eller på anden måde er totalt unødvendigt for dyrenes velbefindende...hvis man har så stort et behov for at iklæde noget noget nuttet...så få den baby man egentlig ønsker...eller en dukke...det her er et levende væsen der skal behandles så meget ud fra sine præmisser som muligt. :)

Her står det!

lille_jill

#56
Nåååårh :) der står baby. Det kunne i da bare have sagt. Det er jo ikke et barn, altså ;)