Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Seler og løbegård?

Startet af lalle4, 25. Februar 2011, kl. 21:39

Namilla

#30
jeg har også photobucket, og når du har lagt billederne ind, så får du fire links når du fører musen hen over billedet, du skal bruge det nederste, det der hedder IMG code.
Det kopierer du, og lægger ind i tråden, så bliver det automatisk til et billede. Hvis du trykker på "forhåndsvisning", så burde du selv kunne se det...

lalle4

Så hvis den bliver varm vil den ikke røre ved den?
For vil jo aller helst ha' den kan løbe frit men jeg ville bare være meget bange for at den ville brænde sig på brændeovnen.
Jeg ville jo ikke kunne tilgive mig selv hvis der skete den noget!

lalle4

Citat fra: lalle4 Dato 27. Februar 2011, kl. 13:31
http://s1235.photobucket.com/albums/ff424/lalle4/Laller/

Jeg kan altså ikke finde ud af at indsætte billederne men de skulle ligge på dette link :)

Ups glemte at skrive når det kommer frem med en kode skal i bare skrive lalle bare rolig det er ikke min kode men det er fordi jeg på en måde har låst albummet

Anne

#33
jeg tror faktisk ikke den der er farlig for ildere, den er vel ikke skoldhed nedenunder, bare varm.
Nu er det bare et gæt, men jeg tror egentlig bare at ilderne vil holde sig væk når de kan mærke den er varm.

lalle4

Den erikke skold hed men den bliver varm, kunne du se de der huller der er i toppen, kan den finde på at kravle derind?

Det ville virkelig være fedt hvis den ville kunne komme til at løbe frit  :dans:  <3

Anne

nej det kunne jeg ikke lige se

lalle4


lalle4






Så fandt jeg ud af det :) tak for hjælpen.   Nu kan i se hvad jeg mente.

Læg mærke til hullerne i toppen, vil den kunne finde på at kravle derind tror i?

Anne

hvis den kan komme derop, men det vil den nok ikke hvis det er varmt. Til gengæld så kigger jeg på det sidste billede oig ser en hel masse ting en ilder ville kunne vælte ned og ødelægge på meget kort tid.

lalle4

Ja ved det godt, men min mor vil ikke fjerne det så vi tager chancen indtil hun syntes der er nok ting er er gået i stykker, har advaret hende :)
Så længe den ikke kommer til skade så er jeg glad :)  <3  Nogle af tingene f.eks. nede i vindueskarmen kan godt blive rykket længere ind

Barky

Mine ildere har gerne ligget og sovet i rummet under mit komfur mens ovnen har været tændt.. Varmt? Ja sikkert, men de har selv valgt det... (dumme dyr! *G*)

Som regel opdager de at noget er varmt og flytter sig. Enkelte ildere har haft krøllede knurhår af at komme for tæt på en brændeovn.. (dem som er lidt åndssvage og liiiige skal se hvad det er for noget. *G*)

Umiddelbart ser brændeovnen ret ildersikker ud. Nu kan jeg ikke se bagsiden på den.

Men som Anne skriver, så kan jeg også se på dit sidste billede at det ligner et ilderparadis i forhold til ting de kan vælte og grave i og klatre på..
Det skal nok blive sjovt at ildersikre det rum.. *G*

Husk tommelfingerreglen med at kravle rundt i rummet med dit hoved helt nede på gulvet for at se alt fra ilderperspektiv, på den måde opdager du huller (f.eks i køkkenet) som du aldrig vidste var der, og finder dem FØR at du skal pille en ilder ud derfra, eller endnu værre (har været der) må rive noget af køkkenet i stykker for at fange en ilder som render inde bag det...
Bla bla bla.... Hilsen Julia

lalle4

Det skal jeg nok  :fnis:
der er ca. 3-5 cm. bag brændeovnen og over til væggen så den kan godt komme om bag brændeovnen.

Line

sikke en skøn ilderlegeplads, men kan godt være din mor hun får en anden opfattelse når tingene begynder at gå i stykker....  :lol: Men for din mors skyld ville jeg nok foreslå hende at fjerne planterne - i hvert fald dem på gulvet hvis hun er glad for dem... For de holder altså ikke mange minutter.

Namilla

Jeg ville faktisk være mere bekymret for alle glastingene og for at ilderen skulle vælte noget og skære sig, når det går i stykker, end for brændeovnen... Jeg vil gætte på at ilderne bare vil undgå den, når den bliver varm... og umiddelbart kan jeg ikke se hvordan den skulle komme op til hullerne i brændeovnen...jeg kan ikke se noget den kan klatre derop på...og SÅ spændende vil brændeovnen nok ikke være...

Men jeg er bekymret for alle nipsgenstandende... ildere fungerer bedst i "kliniske" hjem...eller dvs, vi mennesker synes de fungerer bedst sådan, fordi de vælter og ødelægger så mange ting...
Jeg håber virkelig at din mor er med på ideen om en ilder, så hun ikke bliver træt af den og det ender med at den kun må være på dit værelse...
Har I været ude og besøge nogen der har ildere?

lalle4

Citat fra: Namilla Dato 27. Februar 2011, kl. 16:52
Jeg ville faktisk være mere bekymret for alle glastingene og for at ilderen skulle vælte noget og skære sig, når det går i stykker, end for brændeovnen... Jeg vil gætte på at ilderne bare vil undgå den, når den bliver varm... og umiddelbart kan jeg ikke se hvordan den skulle komme op til hullerne i brændeovnen...jeg kan ikke se noget den kan klatre derop på...og SÅ spændende vil brændeovnen nok ikke være...

Men jeg er bekymret for alle nipsgenstandende... ildere fungerer bedst i "kliniske" hjem...eller dvs, vi mennesker synes de fungerer bedst sådan, fordi de vælter og ødelægger så mange ting...
Jeg håber virkelig at din mor er med på ideen om en ilder, så hun ikke bliver træt af den og det ender med at den kun må være på dit værelse...
Har I været ude og besøge nogen der har ildere?

Ja jeg kan godt se det med skårne men tror ikke de går i stykker dem der ikke står nede for vi har gulvtæppe, men vil selvfølgelig være opmærksom og prøver også at forklare hende alt det der med hendes ting. Hun er med på idéen så hun er indforstået med det hele. Det var meningen jeg skulle ha' besøgt Anitta PFF her igår men hun blev nødtil at aflyse da en af hvalpene hun havde solgt blev syg, men vi har aftalt at lave en ny aftale. Hvis bare jeg havde været nogle år tidligere ude havde jeg kunne besøge en vi kender desværre er hendes to drenge bukket under for kræft.