Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Bygholm dyrehospital - Godt og dårligt

Startet af Sletho, 1. Marts 2011, kl. 18:54

Sletho

Så ville jeg bare lige sige at vores Bella er blevet sterilliset :) Og hun er nu helt frisk igen. (Hvad snakker jeg om, se http://ferretopia.eu/index.php?topic=5281.msg91095#new)
Men ville da lige sige hvad jeg har af erfaringer med Bygholm dyrehospital som vi nu har brugt  2 gange.
Før vi fik Bella har vi endnu ikke haft brug for en dyrlæge, da vi kun har haft rotter og de er helt på toppen og har altid været :) Men så fik vi Bella og ville lige have lavet et tjek-up på hende for at vide om hun var helt rask og evt hvor gammel hun var, samt om hun var sterilliseret. Vi ringede til dem og fik at vide, at deres 'ilder-kyndige' dyrlægre var taget hjem, men inden vi nåede at sige noget sagde telefondamen at der faktisk stadig var en på arbejde - så vi fik en tid og kom ind til en forholdsvis ung dame. (Kan ikke huske hendes navn) Hun kunne knap og nap svarer på vores spørgsmål, og kunne hverken sige om Bella var sterilliseret eller give et cirka bud på alder. Hun vejede Bella og skrev hende ind i deres system, og det gav vi 600 kr for, vi følte os meget snydte, og synes slet ikke vi havde fået nogle ordentlige svar.

Hvis i har læst den anden tråd jeg linker til, så følte vi, at vi havde lidt travlt med at få Bella tjekket, så vi kontaktede endnu en gang bygholm dyrehospital (Vi har hørt godt om Pedersen i Vejle, men jeg havde vagt på brandstationen i sidste uge og kunne derfor ikke køre mere end 5min væk, hvis der nu skulle ske noget - og kæresten har ikke kørekort)
Denne gang bad vi specifikt efter en der vidste noget om ildere, og der var to på arbejde (Begge mænd). Da tlf damen ikke kunne svare på de spørgsmål vi havde stilte hun os faktisk om til dyrlægen (Michael), som gav os lidt svar, men gerne ville have os derned, så han kunne se nærmere på Bella. Efter lidt snak beslutter han at Bella skal opereres, og der bør ikke ventes længe - så de beholder hende og opererer hende senere på dagen. Jeg henter hende lige inden lukketid og får selvfølgelige noget antibiotika med til hende. Alt dette gav vi 1793 kr for, Så en tlf samtale med en dyrlæge, en konsultation, samt en sterillisation + antibiotika.
Så denne gang fik vi rigtig meget info og svar på alle spørgsmål plus gratis konsultation og tlf samtale.. Bella er rigtig glad og frisk igen, og vi er SUPER tilfredse!

Så det jeg ville sige var måske bare, at hvis folk skal bruge bygholm dyrehospital i Horsens, så brug Michael!!
Og så tak for alle svarene i den anden tråd! Er rart at man altid kan få støtte herindefra. Selvom man synes man har læst alt om ilderer inden man anskaffer en, så er der jo altid noget man enten ikke har tænkt over eller har glemt. Så tak for hjælpen :D

Eliza

Normalt kan man ikke bare se om en tæve er steriliseret med mindre den er gået i løb og begyndt at hæve op. I må selv have kunnet se det og hvis hende den kvindelige dyrlæge ikke kunne se det, så er hun godt nok dårlig, men måske var ilderen slet ikke hævet op der.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.