Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Smukke

Startet af katja74, 13. April 2011, kl. 11:17

katja74

... jeg har efter en GO snak med dyrlægen, kommet frem til at Smukke bare har forårs/hvalpe kuller, og der fra hendes adfærd... hihi!!

Men desværre har hendes adfærd sat TYDELIGE spor i børnene her hjemme... og de tør ikke være i samme rum som hende.. så hun kan ik komme lige så meget ud som de andre, og som hun plejer.

Hvilket jeg syntes er synd.. derfor ser jeg ingen anden udvej, end at finde nyt hjem til hende....  :(

Smukke er fra 24.5.09.. hun er en lille fin blaze pige... der (når kulleren ik li har taget overhånd) er en sød pige der kan med andre fritter.

Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Eliza

Måske et implantat vil virke? det gør det på flere hanner og hvis det er pga hormonerne her til foråret kunne det måske tage det..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

katja74

Hun har implantat ... men desværre er ungerne HUNDERAD for hende... og derfor kan hun ikke være ude lige så meget som de andre.. og det er synd for hende!!
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

dutte

Hvor meget koster den?

katja74

Citat fra: dutte Dato 14. April 2011, kl. 13:28
Hvor meget koster den?

Ik noget til det rigtige hjem *s*
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Anne

altås hvis det bare er hvalpekuller så går det jo over igen

tzari

har du prøvet zylkene, det hjalp herhjemme da yoda var hunderæd for mine hvalpe og er helt uskadeligt  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Amazing Ferret


katja74

Citat fra: tzari Dato 15. April 2011, kl. 13:58
har du prøvet zylkene, det hjalp herhjemme da yoda var hunderæd for mine hvalpe og er helt uskadeligt  :)

Og det er???
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

katja74

Citat fra: Anne Dato 15. April 2011, kl. 12:57
altås hvis det bare er hvalpekuller så går det jo over igen

Dèt ER jeg klar over... men problemet er, at indtil hun er HELT over det, OG mine børn igen tør hende... vil hun ikke komme ud og løbe så meget som hun plejer.... da hun først kan komme ud, efter de er gået i seng.

Og det syntes jeg ærligt er synd for hende!!
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

katja74

Citat fra: Amazing Ferret Dato 15. April 2011, kl. 14:51
Hvor er hun fra?

Hun er fra en privat... en kammerat til en god bekendt! Så kender ik noget til hendes fortid, andet end hun har haft 2 x hvalpe.
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Anne

Jamen det er jo en periode, hvorfor ikke  beholde hende og så kommer hun bare ikke så meget ud den periode, det går jo snart over. Du kan jo også få hende passet et andet sted.

Det er ikke for at være efter dig, jeg må bare stille mig uforstående overfor at du vil gå af med et dyr pga noget midlertidigt og helt naturligt.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Anne Dato 15. April 2011, kl. 16:17
Jamen det er jo en periode, hvorfor ikke  beholde hende og så kommer hun bare ikke så meget ud den periode, det går jo snart over. Du kan jo også få hende passet et andet sted.

Det er ikke for at være efter dig, jeg må bare stille mig uforstående overfor at du vil gå af med et dyr pga noget midlertidigt og helt naturligt.

Nu skal jeg ikek gør mig klog for jeg har ikek selv børn! Men jeg kunne forestilel mig at det er svært for børnene at forstå det kun er i en periode. Så de vil sikker stadig være bange for hende selvom hun blev "sød" igen! Og det kan jo ende med at  Smukke udnytter at hun gerne mærke deres frygt. Så vil det jo ikek gå over.

Var det mig der stod i samme situation, og det har jeg på en måde med ehnsyn til da jeg fandt nyt hjem til Hubert da min hund var meget bange for ham på grund af at Hubert konstant var efter ham og bed ham meget hårdt, så vill jeg nok gøre det samme som Katja. For hvad jeg kan se er det den bedste løsning for alle parter!

katja74

Citat fra: Anne Dato 15. April 2011, kl. 16:17
Jamen det er jo en periode, hvorfor ikke  beholde hende og så kommer hun bare ikke så meget ud den periode, det går jo snart over. Du kan jo også få hende passet et andet sted.

Det er ikke for at være efter dig, jeg må bare stille mig uforstående overfor at du vil gå af med et dyr pga noget midlertidigt og helt naturligt.

Naturligt eller ej....

Jeg VED det kun er i en periode... og i den periode SAMT den periode det vil tage drengene igen at genvinde tilliden til hende... vil hun kun kunne komme ud 1-1½ time om dagen... hvilket jeg PÅ INGEN måde syntes er i orden!!

Hvis jeg fik hende passet, og hun så kom hjem når hun var "sød igen"... ville der være en "indkøringsperiode" hvor drengene skulle genvinde tilliden... og i den periode ville hun også kun kunne være ude 1-1½ time om dagen,,,, og IGEN.. er det på INGEN måde acceptabelt i min verden.

Desværre... ser jeg ingen andre muligheder, end at finde et nyt hjem til hende.... det vil absolut være til HENDES bedste!

Og om I forstår mig eller ej,,,, har jo på intet tidspunkt været en del af MINE ord... havde det været Jeres meninger omkring, hvorvidt det er i orden eller ikke i orden, at skille sig af med hende, havde jeg ik oprettet tråden under det her emne .... sagt med en venlig tone!


Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

katja74

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 15. April 2011, kl. 16:44
Citat fra: Anne Dato 15. April 2011, kl. 16:17
Jamen det er jo en periode, hvorfor ikke  beholde hende og så kommer hun bare ikke så meget ud den periode, det går jo snart over. Du kan jo også få hende passet et andet sted.

Det er ikke for at være efter dig, jeg må bare stille mig uforstående overfor at du vil gå af med et dyr pga noget midlertidigt og helt naturligt.

Nu skal jeg ikek gør mig klog for jeg har ikek selv børn! Men jeg kunne forestilel mig at det er svært for børnene at forstå det kun er i en periode. Så de vil sikker stadig være bange for hende selvom hun blev "sød" igen! Og det kan jo ende med at  Smukke udnytter at hun gerne mærke deres frygt. Så vil det jo ikek gå over.

Var det mig der stod i samme situation, og det har jeg på en måde med ehnsyn til da jeg fandt nyt hjem til Hubert da min hund var meget bange for ham på grund af at Hubert konstant var efter ham og bed ham meget hårdt, så vill jeg nok gøre det samme som Katja. For hvad jeg kan se er det den bedste løsning for alle parter!


Tak .... præcis de samme tanker jeg gør mig!
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos