Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Søger en voksen ilder..

Startet af TheRats, 28. April 2011, kl. 11:56

TheRats

JepVil gerne lige se om der er nogle muligheder..
Men her er nogle krav

*Skal være 6-12 måneder ca
* Må meget gerne vere steriliseret eller kasteret(Ikke et krav)
* Det er underordnet om det er en han eller hun
* Den skal kunne hentes på sjælland¨

Pisen er ligegyldig, og jeg har bur

Anne

jeg vil lige sige at var jeg dig ville jeg søge noget over et år, ellers risikerer du at få en teenageilder og det kan være et helvede

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Det var godt nok hurtigt du søger en :o

Skulle du ikke lige få dine forældre ind over, besøge, læse osv?

Må helt ærligt indømme at jeg sys dit "prjekt ilder" virker lidt usikkert og jeg sys helt sikkert at det er dine forældre der må indover med hensyn til køb osv...

TheRats

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 28. April 2011, kl. 12:59
Det var godt nok hurtigt du søger en :o

Skulle du ikke lige få dine forældre ind over, besøge, læse osv?

Må helt ærligt indømme at jeg sys dit "prjekt ilder" virker lidt usikkert og jeg sys helt sikkert at det er dine forældre der må indover med hensyn til køb osv...

Vi har tænkt på at få en og læst og læst om ildere til når jeg blev 14! Men nu hvor mine rotter er væk skal vi prøve at have en! I starten er det alles men vis jeg klare det fllot er det min

TheRats

#4
Citat fra: TheRats Dato 28. April 2011, kl. 11:56
JepVil gerne lige se om der er nogle muligheder..
Men her er nogle krav

*Skal være 12 måneder ca
* Må meget gerne vere steriliseret eller kasteret(Ikke et krav)
* Det skal være en han¨
* Den skal kunne hentes på sjælland¨

Pisen er ligegyldig, og jeg har bur

TheRats

Citat fra: Anne Dato 28. April 2011, kl. 12:56
jeg vil lige sige at var jeg dig ville jeg søge noget over et år, ellers risikerer du at få en teenageilder og det kan være et helvede

Hvordna ændre man det?

PiaLyng

Jeg synes i skal ringe til evergreens ildere - hun har ofte ildere til salg, hun er meget god at snakke med, og ved hvad hun snakker om.. Og er god til at vejlede.
-Hun bor godt nok i nordjylland - men det kører turen værd, for en god ilder :)!

A_M_T >Team Unique Ferrets<

#7
Citat fra: TheRats Dato 28. April 2011, kl. 13:11
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 28. April 2011, kl. 12:59
Det var godt nok hurtigt du søger en :o

Skulle du ikke lige få dine forældre ind over, besøge, læse osv?

Må helt ærligt indømme at jeg sys dit "prjekt ilder" virker lidt usikkert og jeg sys helt sikkert at det er dine forældre der må indover med hensyn til køb osv...

Vi har tænkt på at få en og læst og læst om ildere til når jeg blev 14! Men nu hvor mine rotter er væk skal vi prøve at have en! I starten er det alles men vis jeg klare det fllot er det min

Okay, men jeg mener stadig at det er dine forældre der skal stå for anskaffelsen osv... Din alder gør altså at din dømmekraft og fornuft ikek er den samme som en voksens!

Og jeg kan ikek helt forstå hvis du/i skulle ha læst og læst når du kommer med alle de nybegynder spørgsmål! Der er intet i vejen for at stille nybegynderspørgsmål, men de spørgsmål du stiller er helt basale ting man burde ha læst om hvis man bare har læst lidt! Så jeg beklager men jeg sys det virker som en forhastet beslutning!

Amazing Ferret

Såsan som jeg ser det lige nu så virker det som en typisk 11-årigs desperate måde at ville have dyr på. Det tager altså mere end 1 døgn at lære om ildere og i burde sq godt nok tage ud og møde nogle før i beslutter jer. Og hvis din far lider af allergi, så ville det være uansvarligt at anskaffe sig en ilder uden at vide om han kan tåle dem eller ej

TheRats

Citat fra: Amazing Ferret Dato 28. April 2011, kl. 13:46
Såsan som jeg ser det lige nu så virker det som en typisk 11-årigs desperate måde at ville have dyr på. Det tager altså mere end 1 døgn at lære om ildere og i burde sq godt nok tage ud og møde nogle før i beslutter jer. Og hvis din far lider af allergi, så ville det være uansvarligt at anskaffe sig en ilder uden at vide om han kan tåle dem eller ej

Det ved jeg :-) I weekenden går vi ud til nogle der har ildere og hvis vi syntes de er som vi regnede med og min far kan tåle dem, så ville det være ratrt at se hvilke der er! Og jeg er ikke desperat!! Jeg sidder med min far og mor og skriver

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: TheRats Dato 28. April 2011, kl. 13:48
Citat fra: Amazing Ferret Dato 28. April 2011, kl. 13:46
Såsan som jeg ser det lige nu så virker det som en typisk 11-årigs desperate måde at ville have dyr på. Det tager altså mere end 1 døgn at lære om ildere og i burde sq godt nok tage ud og møde nogle før i beslutter jer. Og hvis din far lider af allergi, så ville det være uansvarligt at anskaffe sig en ilder uden at vide om han kan tåle dem eller ej

Det ved jeg :-) I weekenden går vi ud til nogle der har ildere og hvis vi syntes de er som vi regnede med og min far kan tåle dem, så ville det være ratrt at se hvilke der er! Og jeg er ikke desperat!! Jeg sidder med min far og mor og skriver

Som jeg påpegede før så kan jeg ikke forstå du siger i har læst om dem når du stille r alle de nybegynderspørgsmål! Så derfor må jeg gi Amazing ret i at det virker som en desperart handlig for at fåe en ilder på!

Er du godt klar over hvor meget en ilder hos opfrætter koster? ca 2500kr! Skal den kastereres koster det ca. 800-1000 kr skal den steriliseres koster det fra omkring 1200 og lidt opefter! Så skal den vac. det er ca 400-500kr om året, foderet er heller ikke billigt da ildere ikek kan leve på wiskas men skal ha kvalitetsfodder som nemt koster en 400-500 for omkring de 7 - 10 kg ofte koster det mere, så skal der selvf os købes grus jævnligt, legetøj, tæpper køjer osv,  så kommer alle de uforudsete ting hos dylægen som nogle før har skrevet ofte kommer op i 1000 kr og gerne mere for et besøg, sker det så i en weekend eller helligdag er det lige dobbel op i pris.

Er du virkelig sikker på at dine forældre er klar over hvor dyrt det blir!!

TheRats

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 28. April 2011, kl. 13:58
Citat fra: TheRats Dato 28. April 2011, kl. 13:48
Citat fra: Amazing Ferret Dato 28. April 2011, kl. 13:46
Såsan som jeg ser det lige nu så virker det som en typisk 11-årigs desperate måde at ville have dyr på. Det tager altså mere end 1 døgn at lære om ildere og i burde sq godt nok tage ud og møde nogle før i beslutter jer. Og hvis din far lider af allergi, så ville det være uansvarligt at anskaffe sig en ilder uden at vide om han kan tåle dem eller ej

Det ved jeg :-) I weekenden går vi ud til nogle der har ildere og hvis vi syntes de er som vi regnede med og min far kan tåle dem, så ville det være ratrt at se hvilke der er! Og jeg er ikke desperat!! Jeg sidder med min far og mor og skriver


Ja! Vi mangler ikke penge og bruger gerne penge på dyr ! Og hvis det bliver 10.000 en måned så okay!

Som jeg påpegede før så kan jeg ikke forstå du siger i har læst om dem når du stille r alle de nybegynderspørgsmål! Så derfor må jeg gi Amazing ret i at det virker som en desperart handlig for at fåe en ilder på!

Er du godt klar over hvor meget en ilder hos opfrætter koster? ca 2500kr! Skal den kastereres koster det ca. 800-1000 kr skal den steriliseres koster det fra omkring 1200 og lidt opefter! Så skal den vac. det er ca 400-500kr om året, foderet er heller ikke billigt da ildere ikek kan leve på wiskas men skal ha kvalitetsfodder som nemt koster en 400-500 for omkring de 7 - 10 kg ofte koster det mere, så skal der selvf os købes grus jævnligt, legetøj, tæpper køjer osv,  så kommer alle de uforudsete ting hos dylægen som nogle før har skrevet ofte kommer op i 1000 kr og gerne mere for et besøg, sker det så i en weekend eller helligdag er det lige dobbel op i pris.

Er du virkelig sikker på at dine forældre er klar over hvor dyrt det blir!!

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: TheRats Dato 28. April 2011, kl. 14:00
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 28. April 2011, kl. 13:58
Citat fra: TheRats Dato 28. April 2011, kl. 13:48
Citat fra: Amazing Ferret Dato 28. April 2011, kl. 13:46
Såsan som jeg ser det lige nu så virker det som en typisk 11-årigs desperate måde at ville have dyr på. Det tager altså mere end 1 døgn at lære om ildere og i burde sq godt nok tage ud og møde nogle før i beslutter jer. Og hvis din far lider af allergi, så ville det være uansvarligt at anskaffe sig en ilder uden at vide om han kan tåle dem eller ej

Det ved jeg :-) I weekenden går vi ud til nogle der har ildere og hvis vi syntes de er som vi regnede med og min far kan tåle dem, så ville det være ratrt at se hvilke der er! Og jeg er ikke desperat!! Jeg sidder med min far og mor og skriver


Ja! Vi mangler ikke penge og bruger gerne penge på dyr ! Og hvis det bliver 10.000 en måned så okay!

Som jeg påpegede før så kan jeg ikke forstå du siger i har læst om dem når du stille r alle de nybegynderspørgsmål! Så derfor må jeg gi Amazing ret i at det virker som en desperart handlig for at fåe en ilder på!

Er du godt klar over hvor meget en ilder hos opfrætter koster? ca 2500kr! Skal den kastereres koster det ca. 800-1000 kr skal den steriliseres koster det fra omkring 1200 og lidt opefter! Så skal den vac. det er ca 400-500kr om året, foderet er heller ikke billigt da ildere ikek kan leve på wiskas men skal ha kvalitetsfodder som nemt koster en 400-500 for omkring de 7 - 10 kg ofte koster det mere, så skal der selvf os købes grus jævnligt, legetøj, tæpper køjer osv,  så kommer alle de uforudsete ting hos dylægen som nogle før har skrevet ofte kommer op i 1000 kr og gerne mere for et besøg, sker det så i en weekend eller helligdag er det lige dobbel op i pris.

Er du virkelig sikker på at dine forældre er klar over hvor dyrt det blir!!

Men det er jo nemt nok at sige når det ikke er dig selv der står for det økonomiske! Og jeg er stadig ikke overbevist, specielt fordi du skrev at i havde læst og læst og det ikke hænger sammen med du har spurgt så meget om helt basale ting man burde ha læst sig til.. Kan simpelthen ikke forstå hvis du mener det helt alvorligt at du ikke får dine foældre på banen! Så man kan se det er deres projekt at få en ilder og ikke dit håb om at få en ilder...

Dark Crystal Ferret

#13
TheRats: Det er heller ikke fordi vi vil rive hovedet af dig.. Vi er bare mange her der elsker ilderne utrolig højt. Og vi har desværre set din slags unge anskaffe sig en ilder i samme fart som du er ved nu. og som ikke har kunnet klare det alligevel, og solgt dyret meget kort efter.
jeg syndes samtidig også det er lidt underligt at du spørger ind til alle de ting om ildere, hvad jeg faktisk i sig selv syndes er utrolig dejligt. Men du virker bare som om dine øjne flyver over de råd vi giver dig og de ting vi siger. Fordi du allerede har besluttet dig du vil have en ilder.
Og så forstår jeg altså ikke hvorfor du spørgere og får os til at svare på det, hvis du allgievel ikke vælger at lytte til os. så føler jeg mig altså lidt røvrendt her.. og at jeg føler jeg spilder min tid som jeg kunne bruge meget bedre på mere seriøste ting.
Vi har trods alt haft ilder meget længe, nogle af os i mange år. Og vi taler jo af erfaring, ikke fordi vi er ude efter dig som person(eller dine forældre hvis de sidder og hjælper dig med at skrive) Vi skriver det KUN fordi vi bekymre os for dig og den ilder du er ved at kaste dig hovedløst ind i at købe.
For ilderen er ikke et kæledyr der passer godt til en pige på 11 år. Jeg har selv børn på din alder og kan skrive under på de ikke kan tage varre på sådan et dyr endnu.
De vil komme til det. Men ikke engang mine egne børn ville jeg sælge en ilder til hvis de ville købe en af mig (de bor hos deres far til daglig) Og det er kun af den grund at de ikke ville kunne tage varre på en ilder i det store løb.
Det er alt for stort et ansvar, og i deres tilfælde passer en kat bedre til dem.

Jeg bliver lidt muggen over du slet ikke høre hvad der bliver skrevet, og hvis dine forældre sidder sammen med dig at de også overhøre os totalt.
Vi taler af erfaring! så hvorfor ikke stoppe op 2 sek og lige tænke over hvad vi siger før i flyver ud efter en ilder.

Jeg har set mange der har ønsket sig en ilder på din alder. Som har valgt at vendte og bruge tiden mens de vendter på at kunne købe den og være MODEN nok til at kunne tage ansvar for den, på at undersøge om ilderen, dens adfærd og lignende.
Kan huske en for et år tilbage der havde brugt et år på forumer mens han vendtede på det rette tidspunkt hvor han kunne købe den.
Så hvorfor den hast. De spørgsmål du spørger om nu.. har du fået svar nok på den allerede lidt under et døgn efter du skrev dem syndes du? og er det nok til du selv mener du kan klare at tage en ilder ind.

Som opdrætter er jeg bekymret må jeg sige.. men er ikke ude på at hive hovedet af dig. Jeg håber bare jeg kan tale til dig, og ikke mindst dine forældres fornuft lige nu.
For det er ikke en dans på roser at være ilder ejer.. selvom er søde og ser søde ud på billederne.. så indebager det altså 1000 andre ting at have ilder. Ting du næppe kan forstille dig endnu.
Så håber bare et eller andet sted du lige kan stoppe op og tænke lidt mere over det.. og måske især lige bruge lidt mere tid på at undersøge om ilderen..

Det var bare et god råd.

lille_jill