Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Lille smuk ilder pige søger nyt blivende hjem

Startet af Dark Crystal Ferret, 15. Maj 2011, kl. 16:23

Dark Crystal Ferret

Ilderens navn: Dark Crystal Ferret Cleopatra Aysiha
Født: 16.5.2010
Forældre: Angoraferretry William & Angoraferretry Emma
Opdrætter: Dark Crystal Ferret
Farve: Pastel/Chokolade (Andre Farver)
Pris for Dark Crystal Ferret Cleopatra Aysiha: 1000kr







Da Cleopatra Aysihas familie desværre ikke kunne have hende mere, har vi fået hende tilbage så vi kunne hjælpe hende ud i et nyt kærligt hjem.

Her er lidt oplysninger om hende.

Aysiha er fra vores kuld mellem Angoraferretry William og Angoraferretry Emma i 2010.
Hun er ud af et kuld på 5 hvalpe, 3 af dem var chokolade.

Ayshia er en dejlig hygge trold, og hun har været meget glad for at ligge og sove i vores arme når hun blev træt af at lege.
Hun har oven i købet formodet at tage sin mad – morfar så meget med storm at han ikke har kunnet se meget andet end hende de sidste par uger.
Hun er en glad og livlig pige, men også utrolig kærlig og sød. Hun er helt enormt kontaktsøgende og god til at forstå at charme sig ind. Vi søger et hjem der har ilder i forvejen, da Aysiha kan havde brug for en lille hård hånd i starten. Hun kan finde på at provokerer bide lidt. Men står man fast på det ikke er okay, så er hun det sødeste og kærligste lille væsen.
Hun er van til barf og får også tørkost ved siden af. Hun har ikke klattet ved siden af sin bakke (endnu) og derfor har hun også været en utrolig fornøjelse at have hjemme igen. (håber jo lidt på det måske kunne smitte lidt af på nogle de andre af vores totter)

Lige som hendes mor Emma, har Aysiha også noget med cola flasker. Hun kan bruge rigtig lang tid på at prøve at grave og bide i flasken for at prøve at komme ind i den, sådan kan hun få meget tid til at gå. To af hendes andre søstre har også denne lidt sære idé med cola flasker.

Aysiha har boet i lige godt et år hos en familie og to katte, nogle papegøjer og to voksne, to børn. Hun har ikke været sammen med andre ildere i den tid, udover et besøg hos os i efteråret hvor hun skulle passes hos os i en uge. Hun måtte flytte fra dem da familiens børn ikke kunne sammen med Aysiha. Vi søger derfor også et sted til Aysiha hvor der ikke bor børn, eller hvor man har styr nok på at ens børn kan klare at have en ilder i hjemmet, så ikke Aysiha skal flytte igen.
Vi har over de sidste uger forsøgt at finde ud af om hun kunne gå sammen med andre ildere før vi solgte hende. Og der har ikke været problemer med at få Aysiha til at indfinde sig i en gruppe med andre ildere. Lige nu er hun faldet godt ind i en gruppe Felina, Tjalfe og Shiva og Fnug. Dette er gået over alt forventning og hun nyder virkelig deres selskab.

Aysiha har fået en Suprelorin implantat (d. 13.04 -2011) kort før hun måtte flytte fra sin familie. Dette var en privat aftale vi valgte at lavede med hendes familie, og den var ikke med i hendes kontrakten som en mulighed som udgangspunkt.

Ved salg af Aysiha vil der blive udarbejdet en ny kontrakt. Som blandt andet vil indebære en sterilisering af Aysiha når hendes implantat stopper med at virke, hvad vil sige 1 – 2 år fra nu.

Sammen med Aysiha vil du få:
Hendes stambog, hendes stamtavle, en pose med barf, og en pakke med lidt tørkost og lidt legetøj. Der vil også være lidt af det legetøj som Aysiha havde med fra sit første hjem og hendes egne køjer.

Hun vil ved salget være optimalt vaccineret.

Vi har tilmeldt Cleopatra Aysiha til Petfoods ilderen da vi havde en plads der vi ikke havde dyr til alligevel. Derfor vil Cleopatra kunne afhændes hos os efter den 16.8 2011.

Prisen for Cleopatra Aysiha er som sagt 1000kr. Og vores krav til en ny familie er de har ilder i forvejen, da Aysiha har brug for selskabet. Og at det bliver blivende hjem hvor Aysiha kan bo resten af sine dage, da det betyder mere end alt for os at Aysiha ikke skal opleve et skift igen.

Vi vil gerne være helt ærlige og sige vi sælger ikke Aysiha til hvem som helst da vores ønske om at hun ikke skal flytte hjem igen er meget stort. Ønsker du at høre mere om Aysiha kan du skrive en mail til os på Darkcrystalferret@gmail.com 
Skriv lidt om dig selv, og hvem hendes nye familie vil bestå af m.m.
Og så vil vi kontakte dig så snart vi kan.

Vi håber at der er en der ude som har lyst til at tage Aysiha ind i deres stue og give hende ny varm køje hun kan sove trygt i resten af sit liv.

englefugl


Lena og Peter

Da Maria og Robert ikke har noget internet lige for tiden, har jeg snakkede med dem om, at du meget gerne må skrive til os så kan du få vores telefon nr...  ;)


Lena og Peter

Citat fra: ilderbanden Dato 15. Maj 2011, kl. 20:16
Da Maria og Robert ikke har noget internet lige for tiden, har jeg snakkede med dem om, at du meget gerne må skrive til os så kan du få vores telefon nr...  ;)

Ups... :-$ det var selvfølgelig deres telefon nr....  :-$

Delle


FerretParadise

Ann Hillerslev.

Ida

Jeg har sendt dig en mail under titlen hunilder! Jeg er virkelig interesseret! Jeg sidder helt og brænder for at få hende. Sikke en dejlig pige hun er på de billeder.


KittAnderson

At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Starshineferrets

Antagligen är hon skendräktig på bilderna, och då byter vissa illrar päls på det viset, Inget onormalt, (förutsatt att de växer tillbaka ny päls) :D

Dark Crystal Ferret

Citat fra: tilde Dato 25. Maj 2011, kl. 14:58
Jeg har sendt dig en mail under titlen hunilder! Jeg er virkelig interesseret! Jeg sidder helt og brænder for at få hende. Sikke en dejlig pige hun er på de billeder.

Jeg har desværre ikke modtaget nogen mail fra dig.
Der er en anden der ville komme og se på hende, men vi har ikke hørt fra dem i nogen tid. så vi giver dem lige en chance.
Hun er stadig til salg vil jeg sige.
Og ja, det med hendes øjne er fordi hun er i pels skifte, de kommer igen. Udover det så er hun falsk drægtig lige pt, da hun næsten lige har fået en implantat, efter som hun nåede at gå i løb, og derfor har hun også smidt meget pels. så lige nu er hun ikke så yndig :-$
Og jeg gentager lige for en gang for alle. Hun kan først afhæntes efter Petfoods ilderen. Efter som hun skal ud af sin falske drægtighed og hun skal deltage på en af de pladser vi havde for meget pt.

Ida

Ej hvor mærkeligt. Er din mail ikke den ovenover? Hvertfald er min mail tilde_billie@hotmail.com
Jeg har allerede to hunildere der er søskende og jeg vil virkelig gerne give din ilder et nyt hjem. Håber du vil kontakte mig snarest muligt. Jeg er virkelig interesseret.
Tilde.

englefugl

hej Maria :) vi er stadig interesserede jeg mistede bare dit nr på min telefon  :( Så det ville være dejligt hvis du kunne give dit nr til mig i en PB ;) Og så finder vi ud af et tidspunkt hvor vi kan komme og se på hende, så vi kan tage den endelige beslutning :D

Starshineferrets

Om hon nu är anmäld till Petfoods, men någon kan erbjuda henne ett livslångt hem, är det inte då bättre att hon får flytta nu, men att nya ägaren kommer och ställer ut henne på utställningen istället? Bara en fundering från min sida... blir man förälskad i en viss iller vill man ju gärna ha hem den så fort som möjligt... och inte vänta längre än nödvändigt, dessutom kan det ju vara bättre för illern att få flytta innan de känner sig alltfö hemmastadda igen. Dessutom kan det ju bli svårt eftersom valpsäsonge är i full gång, och ja, det finns ju en del frestelser :D