Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Bella søger nyt hjem med legekammerat

Startet af Sletho, 15. Maj 2011, kl. 18:54

Sletho

Hej alle

Da jeg snart bliver forfremmet har jeg ikke særlig meget tid til vores rigtig dejlige ilder Bella mere :( Vi søger derfor et nyt hjem til hende.
http://www.guloggratis.dk/dyr/andre-kaeledyr/ilder/annonce/11178795 - der står lidt om det hele.

Vi søger et nyt hjem til hende allerede nu, da vi vil have god tid til at vælge de rette personer til hende :) (Er først til juli/august hvor tiden bliver knap), men i kan selvfølgelig overtage hende, hvis vi bliver enige :) Vi vil helst ikke stå i juli måned og skulle gå på kompromis med, hvem der skal have hende, eller at vi ikke kommer af med hende, og så kommer hun kun ud 3 timer om dagen (Nu hun er vant til meget mere)

Hun er simpelthen så sød en pige der bare elsker at lege og som båtter konstant <3 <3 <3

Anne

jeg tror ikke det er det rigtige link du har sat ind...

Sletho

Citat fra: Anne Dato 15. Maj 2011, kl. 19:18
jeg tror ikke det er det rigtige link du har sat ind...
Ups nej - så er det rettet

lille_thor

Hey når du har fundet en ny ejer, må du meget gerne bede den skrive til mig, da jeg stadig er rimelig over bevist om at Bella er thors søster.
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Eliza

Synes det er en meget høj pris for et dyr uden tavle, ja selv med tavle ville jeg synes det var dyrt når den er så gammel.. Vaccination og sterilisation er noget som ejer selv må stå for, da det er det man siger ja til når man anskaffer sig et dyr, så det er ikke noget en kommende ejer skal betale for at i har fået gjort.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Sletho

#5
Citat fra: Eliza Dato 15. Maj 2011, kl. 22:28
Synes det er en meget høj pris for et dyr uden tavle, ja selv med tavle ville jeg synes det var dyrt når den er så gammel.. Vaccination og sterilisation er noget som ejer selv må stå for, da det er det man siger ja til når man anskaffer sig et dyr, så det er ikke noget en kommende ejer skal betale for at i har fået gjort.
Jae det er jo som man tager det - vi så bare lidt på priserne på guloggratis, og kunne se flere fra priser mellem 500-1000 kr der ikke var vacineret eller sterilliseret. Så der ville prisen løbe højere op.
Men er prisen for høj sat må vi jo bare sætte den ned ;) Giver dog lige annoncen mere end nogle timer :D
Og ti måneder er det gammelt?

Og lille_thor det skal jeg nok :)

tullehesten

#6
Åh gud hvor er hun dog fantastisk sød og smuk! :love: Hvis jeg dog bare havde råd til hende!  :(

KittAnderson

Jeg vil gerne købe buret, hvis det ikke bliver solgt med din dejlige tøs :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Sletho

Citat fra: KittAnderson Dato 15. Maj 2011, kl. 23:31
Jeg vil gerne købe buret, hvis det ikke bliver solgt med din dejlige tøs :)
Ok - det husker vi bare på :) Skal nok lige skrive til dig om du kan købe det eller ej

lille_thor

Åh ville ønske jeg havde råd til hende og jeg havde overskud til flere ildere. Du er lige en uge for sent ude, min ex har nemlig været på jagt efter en sød hun ilder som så skulle være meget sammen med bla bellas bror mand men nu har vi fundet en hvalp.
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Eliza

Sletho: Det er jo ikke rigtig en hvalp mere, nok nærmere en møg irriterende teenager  ;) Jeg ville ikke give 2000 hos en avler hvis dyret var 10 måneder.
Du kan jo få en hvalp som du så ved hvordan har haft det og gi den opdragelse du ønsker + den er vaccineret, chippet og fået sundhedstjek + har en god stamtavle for 500-600kr mere og der følger så noget mad, seng el sele med.

Hos dig giver man 2000kr for en "brugt" ilder, hvor du mener kommende ejer skal betale de udgifter du har haft på DIT dyr. Sorry det lyder bare meget mere som om det er pengene der betyder noget og ikke at ilderen får et godt hjem.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Masa

Enig med Eliza.

Jeg fatter hellere ikke hvorfor folk sælge deres dyr hvis de for et eller andet grund ikke kan beholde dem...

Sletho

Citat fra: Eliza Dato 16. Maj 2011, kl. 12:34
Hos dig giver man 2000kr for en "brugt" ilder, hvor du mener kommende ejer skal betale de udgifter du har haft på DIT dyr. Sorry det lyder bare meget mere som om det er pengene der betyder noget og ikke at ilderen får et godt hjem.
Forstår godt det kan se sådan ud - men det er virkelig ikke meningen. Pengene er egentlig irrelevante da vi ikke står og mangler dem overhovedet - og det er slet ikke derfor vi sælger hende.
Vi kunne også have sat prisen til 500 og være af med hende nu, men ved at sætte prisen noget højere henvender vi os også til et andet "klientel". 500 kr kan alle lige trække op af lommen eller låne af en ven og få den gode idé, at nu skal de have en ilder. Når prisen er dét højere vil vi gerne have fat i folk der har tænkt mere over det, og egentlig er villig til at bruge flere penge på det - Ikke at sige, at det gør dem til mere fornuftige ejere af et dyr, men højest sandsynlig nogle som har sat sig mere ind i det hele. Det var i hvert fald meningen med det hele ;) Hvis vi så ikke får så meget, det gør intet

Citat fra: Masa Dato 16. Maj 2011, kl. 12:42
Jeg fatter hellere ikke hvorfor folk sælge deres dyr hvis de for et eller andet grund ikke kan beholde dem...
Hvis man ikke kan beholde dem, hvad vil du så? Aflive dem hvis du ikke kan beholde dem?
Og vi har altid mulighed for at beholde hende, og vil helt sikkert stadig være bedre ejere end mange andre som holder ildere - men vi synes bare ikke vi kan være det bekendt overfor Bella, da hun er vant til meget mere nu!
Det har været en rigtig svær beslutning for os - vi mener bare det er egoistisk af os at beholde hende..

Citat fra: lille_thor Dato 16. Maj 2011, kl. 10:41
Åh ville ønske jeg havde råd til hende og jeg havde overskud til flere ildere. Du er lige en uge for sent ude, min ex har nemlig været på jagt efter en sød hun ilder som så skulle være meget sammen med bla bellas bror mand men nu har vi fundet en hvalp.
Det var ærgeligt - Kunne ellers have været perfekt for hende. Synes stadig vi lige skal finde en dag de kan mødes :) Ville være super jo

tullehesten

Hun er altså virkelig flot er helt forelsket i hende! Min ilder kunne også godt bruge noget selskab, hvis jeg får penge til hende inden nogen andre tager hende så kunne jeg helt klart være interesseret! Hvor lang tid ville i kunne beholde hende hvis det er? Så kunne jeg jo spare pengene op? Bare en tanke  :) Og selvfølgelig hvis i kunne godkende mig som ny ejer  :-$

Sletho

Citat fra: tullehesten Dato 16. Maj 2011, kl. 18:12
Hun er altså virkelig flot er helt forelsket i hende! Min ilder kunne også godt bruge noget selskab, hvis jeg får penge til hende inden nogen andre tager hende så kunne jeg helt klart være interesseret! Hvor lang tid ville i kunne beholde hende hvis det er? Så kunne jeg jo spare pengene op? Bare en tanke  :) Og selvfølgelig hvis i kunne godkende mig som ny ejer  :-$
Sender dig lige en PM :)