Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Bella søger nyt hjem med legekammerat

Startet af Sletho, 15. Maj 2011, kl. 18:54

Masa

Citat fra: Sletho Dato 16. Maj 2011, kl. 17:56
Citat fra: Masa Dato 16. Maj 2011, kl. 12:42
Jeg fatter hellere ikke hvorfor folk sælge deres dyr hvis de for et eller andet grund ikke kan beholde dem...
Hvis man ikke kan beholde dem, hvad vil du så? Aflive dem hvis du ikke kan beholde dem?
Og vi har altid mulighed for at beholde hende, og vil helt sikkert stadig være bedre ejere end mange andre som holder ildere - men vi synes bare ikke vi kan være det bekendt overfor Bella, da hun er vant til meget mere nu!
Det har været en rigtig svær beslutning for os - vi mener bare det er egoistisk af os at beholde hende..

Du har altid mulighed at give hende væk til den rigtige hjem.  ;)

Namilla

Nu kommer jeg lige ind fra højre her, med et input om pris.
Når man sætter prisen højt, så risikerer man, at alle tænker at det er så dyrt, at de heller ikke er villige til at overveje det, selv hvis prisen bliver sat ned.  Jeg er enig med de andre i, at prisen er for høj nu. Derudover, så er det sværere at sige nej, fordi man ikke får ret mange henvendelser, når prisen er så høj!, og derfor er chancen for at finde det perfekte hjem, faktisk større, hvis prisen er lavere... så får I mange henvendelser, men kan tilgengæld sige nej, indtil I finder de rigtige ejere. Det kan jo godt tænkes at de helt rigtige ejere sidder derude, men ikke har lyst til at give så mange penge, når de kan få en hvalp med stamtavle for samme beløb. Tilgengæld kan det være, at I kun får 1 henvendelse så længe prisen er høj, og I nærmest føler jer "tvunget" til at sælge til vedkommende, fordi han/hun er den eneste der har været interesseret.

Til sammenligning så gav jeg mine tre drenge væk gratis, da jeg fandt ud af, at jeg ikke havde tiden til dem...tilgengæld så fandt jeg de helt perfekte nye ejere, som kunne tage alle 3, så de ikke skulle skilles ad...

Anne

Citat fra: Sletho Dato 16. Maj 2011, kl. 17:56
Vi kunne også have sat prisen til 500 og være af med hende nu, men ved at sætte prisen noget højere henvender vi os også til et andet "klientel". 500 kr kan alle lige trække op af lommen eller låne af en ven og få den gode idé, at nu skal de have en ilder. Når prisen er dét højere vil vi gerne have fat i folk der har tænkt mere over det, og egentlig er villig til at bruge flere penge på det - Ikke at sige, at det gør dem til mere fornuftige ejere af et dyr, men højest sandsynlig nogle som har sat sig mere ind i det hele. Det var i hvert fald meningen med det hele ;) Hvis vi så ikke får så meget, det gør intet

Der er jo ikke noget galt i at I har tænkt det sådan, men jeg vil som Namilla sige at det nok ikke virker. Grunden til at det ikke virker, er at mange af os der har haft ildere længe, egentlig ikke har vildt svært ved at få en. Jeg har købt 3 "brugte" ildere selv, den ene til 800 kroner (steriliseret, men uden vaccinationspapirer), den anden 500 kr, og vist samme "status" og nr 3 kan jeg ikek huske hvad jeg gav for, men det var nærmest ingenting, måske et par hundrede, den var så ikke steriliseret eller noget. grunden til at jeg fik alle 3 så billigt er netop min erfaring indenfor ildere. Den til 800 havde de et bud på 2000 på, den til 500 dækkede de 500 bare fragten herover fra sjælland, altså hendes togbillet tur retur og den sidste havde også stået til over 1000 kr i annoncen.

Ilderverden er ikke så stor, og da mange af dem der er glade for sine ildere jo vil give dem et godt hjem, eller sælge dem meget billigt, så gør det også at dem der virkelig har forstand på det tit kan få en ilder fra en anden i miljøet der ikke kan have den mere, eller måske en hvalp opdrætter ikke har fået solgt, relativt billigt. Og hvorfor skulle man så vælge den til 2000 uden info? Jeg tror også de fleste af os herinde er lidt kræsne og går op i hvad man får for pengene, eftersom man netop kan få en sød lille hvalp med det hele for ca samme pris.

Jeg er sikker på at jeres ilder er fantastisk, og alle pengene værd, men det ved man jo ikke før man har købt den.

englefugl


Sletho

Citat fra: englefugl Dato 22. Maj 2011, kl. 11:23
har hun fået nyt hjem? :)
Ikke endnu nej :) Men vi har flere vi lige skal mødes med, så vi skal nok finde et godt hjem til hende :D

Sletho

Og så en Update - Vi sælger ikke Bella alligevel. Vi kan ikke  :nej: hun er for dejlig.
I stedet "fjerner" vi vores kontor og laver det til et ilder værelse. Så snart får hun et helt værelse at boltre sig på i stedet for bare i sit bur når vi ikke er hjemme, så det er rigtig godt.
Derudover vil vi kigge på en legekammerat til hende her efter ferien, så hun har en at lege med :) Vi besøgte for nyligt jo hendes bror Thor i Kolding, og var rart at se hende lege ned andre ildere :)

Så tråden kan låses :)

lille_thor

Citat fra: Sletho Dato  1. Juni 2011, kl. 21:09
Og så en Update - Vi sælger ikke Bella alligevel. Vi kan ikke  :nej: hun er for dejlig.
I stedet "fjerner" vi vores kontor og laver det til et ilder værelse. Så snart får hun et helt værelse at boltre sig på i stedet for bare i sit bur når vi ikke er hjemme, så det er rigtig godt.
Derudover vil vi kigge på en legekammerat til hende her efter ferien, så hun har en at lege med :) Vi besøgte for nyligt jo hendes bror Thor i Kolding, og var rart at se hende lege ned andre ildere :)

Så tråden kan låses :)
Jeg er rigtig glad for i er kommet frem til den løsning. Kunne nemlig fornemme og høre på jer at Bella rent faktisk vil have bedst af at blive hos jer, selvom i ikke selv synes i havde nok tid til hende. Jeg tror også bella vil have rigtig godt af en legekammerat :)
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred