Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Basse søger nyt hjem

Startet af Rokkie, 5. Juni 2011, kl. 21:12

Rokkie

Navn: Basse (Tidligere Bailey)

køn: Han, Kastreret

Alder: 1 år

Farve: Pastel

Bakketrænet: Ja, han er meget god til bakken!

bidetrænet: Han kan finde på at nappe når han leger oppe i det røde felt, men ellers bider han ikke

evt. tricks: Nej, men han er god til at bakke rundt.
Temperament: Meget rolig, men han leger som alle andre ildere.

Hvad følger med: Bakker, bur,sele.

Pris ide: 1000 kr.

Hvor er den fra oprindeligt: Han er fra en privat person, ingen papirer. 

Basse er en meget stille Ilder, han kan godt lide bare at tøffe rundt, men han elsker også at snakke.
Han kommer fra et hjem hvor han ikke fik opmærksomhed, derfor var han meget tyk og havde ingen energi da vi fik ham.
Vi har heldigvis fået ham "lidt i form" så han kan lege osv. Vi håber at kunne finde et hjem til ham, hvor der er andre ildere, da vi helst ikke vil have ham til at gå alene.
Han har ikke været i bur, men blot gået rundt i lokalet. Vi har haft ham i buret en enkelt gang, så vi fandt ud af at han rusker tremmer, han har også en knækket fortand, tidligere ejer siger at det var fra at bide i tremmerne til hans bur.
Som sagt følger alt hvad han har af tilbehør med.
Skriv gerne en PM eller stil spørgsmål.
Billeder kommer senere :)

Rokkie

En meget træt Basse...


Taget af tidligere ejer da han var yngre


Og et nyere billede af ham


Et billede af Basse (venstre) og Smilla (Højre) der ligger og sover ;)

rikki

Han är jättefin!
Varför ska han säljas?
Ulrika: Snuffe, Oliver, Nalle, Molly, Guinevere, Alma, Alea, Misool, Freddie, Molle och Tango
http://sites.google.com/site/chillzoneschinchillor/
http://molly2010.chill-zones.se/#home

Rokkie

Citat fra: rikki Dato  6. Juni 2011, kl. 13:24
Han är jättefin!
Varför ska han säljas?
Mig og min eks-kæreste er gået fra hinanden og der er ingen af os føler at vi har overskud til at give ham det han har brug for.
Så vi vil hellere sørge for at han får et godt hjem.

mette11

Har i ikke to ildere?? Hvad med den anden??

Rokkie

Citat fra: mette11 Dato  6. Juni 2011, kl. 15:25
Har i ikke to ildere?? Hvad med den anden??
Smilla er kommet tilbage til hendes tidligere ejer, hun kunne dog ikke tage dem begge...

Eliza

trist for de to dyr der skal være kastebolde  :(
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

SilverDragon

Eliza: Hellere at man finde et nyt godt hjem til dyrene, end at de blive boende et sted hvor de ikke er ønsket eller man ikke har den fornødende tid til dem.

rokkie: hvor ser han dejlig ud.. Held og lykke med salget.

Eliza

Nu mener jeg så bare at anskaffer man sig et dyr så har man pligt til at få det til at lykkes. Dyret har jo ikke selv valgt det. Man burde have med i sine overvejelser hvad man ville gøre hvis man gik fra hinanden også selvom man regner med altid at skulle være sammen.
Jeg ved så godt at langt fra alle har den indstilling til dyr desværre  :( men det er altid dyrene der bliver tabere
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

tullehesten

Hvor er han sød! Håber han finder sig et godt hjem! Ville ønske jeg kunne tage ham, ak ja drømme kan man altid  :P Men held og lykke med salget  :)

Sletho

#10
Citat fra: Eliza Dato  7. Juni 2011, kl. 14:04
Nu mener jeg så bare at anskaffer man sig et dyr så har man pligt til at få det til at lykkes. Dyret har jo ikke selv valgt det. Man burde have med i sine overvejelser hvad man ville gøre hvis man gik fra hinanden også selvom man regner med altid at skulle være sammen.
Jeg ved så godt at langt fra alle har den indstilling til dyr desværre  :( men det er altid dyrene der bliver tabere
Til at starte med, så undskyld for det næste her - Men det var da nogle latterlige kommentarer at komme med. Hun har det sikkert svært nok ved at skulle af med ham, hvorfor gøre det værre for hende?

Og sådan kan man ikke bare se på det. Når to personer vælger at få et barn sammen regner de jo også med at skulle tilbringe resten af livet sammen (de fleste i hvert fald), men som det ser ud i dag går de fleste fra hinanden igen og barnet bliver sendt på weekend besøg ved den ene forældre. Her er det altså også i højeste grad barnet som taber! Det "heldige" ved dyr er jo at man godt kan finde en ny sød ejer til dem og de vil komme til at elske den nye ejer også, hvilket altid giver en mulighed for at give/sælge dyret videre. Modsat barnet som skal leve med at blive sendt frem og tilbage, holde to juleaftener osv osv.
Det jeg altså vil frem til, er at her får Basse en fair ny chance, hvorimod en et skilsmissebarn bare må leve med det der sker. Man kan ikke altid forudse alt, og det er helt okay! Verden er noget lort nogle gange, men man kan altid prøve at gøre den bedre for dem man elsker, hvilket er det Rokkie prøver på med Basse! Hun vil finde et fast nyt hjem! Synes sku det er helt fair!  ;)

Eliza

så burde man måske bare gå af med sine børn til en familie der godt vil have dem, for så kunne de få en ny start et sted hvor både mor og far er der. Det er da en latterlig sammenligning..

Tendensen i dag er bare at man anskaffer sig et dyr fordi det lige er det man har lyst til i øjeblikket men ændrer et par ting i livet sig, så sælger man det bare igen fordi nu passer dyret ikke ind i ens liv mere.. Jeg er bare mere end træt af at se det ske hele tiden og ja så gik det en smule ud over Rokkies tråd der var endnu et eksempel på det.

I min verden er mine dyr som hvis jeg havde børn og dem ville jeg ikke gå af med fordi jeg gik fra manden, flyttede, fik nyt job eller hva pokker det nu er..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Sletho

Sammenligninen var mere derfor, at jeg ikke mener at dyrene har det værst, og at alt kan ske. Det er helt okay. Det er ikke altid dyrene son taber. Vi kan ikke bede folk at tage et kørekort til dyr. Selvfølgelig er der nogen som skal tænke sig mere over, men hold det til en anden tråd! Der ligger en Brokketråd - brug den.

Eliza

Det er jo sådan set dig der starter en diskussion i den her tråd.. Jeg kan ikke se hvad du skal blande dig for.

Og jo ilderen bliver en taber selvom den godt kan få et hjem hvor den bliver passet godt og holdt af, men det er aldrig sundt for dem at blive udsat for den stress det er at skulle sælges.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

lille_thor

Jeg vil ikke mene den er pastel. Det ser ud til den er det der hedder blaize eller noget i den stil. 
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred