Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

[Solgt] Legesyge Oliver har brug for et nyt hjem

Startet af Oliver1, 6. Juni 2011, kl. 20:18

Oliver1

Jeg står desværre i den ærgerlige situation at jeg skal af med Oliver på lidt over et år :(.
Han er vaccineret og kastreret og er ellers det mest milde væsen i verden.
Han er standard farvet med brune markeringer.

Jeg har for et par måneder siden fået ham, så han kunne blive en legekammeret til min anden ilder, men desværre har et dyrlægetjek i forrige uge vist at min første ilder har en knude som skal opereres inden længe, derfor er jeg ikke sikker på at jeg kan give Oliver den opmærksomhed han fortjener i mellemtiden.
Og jeg synes Oliver fortjener et hjem hvor han får alle behov dække med det samme.

Oliver er bakke- og bidetrænet, han kan godt lidt at nappe i leg dog. Herudover er han god som dagen er lang, han elsker at bliver nusset over alt på kroppen, specielt på maven imens han ligger i ens skød, ja egentlig hvem som helst's skød. Han er ikke kræsen eller bange af sig og alle er velkommen til leg.
Han forstår når man siger nej.
Og han båtter meget, hele tiden, så man ved altid hvor han er.

Jeg ønsker omkring 1200kr for ham og der medfølger selvfølgelig transportkasse og dyrlægepapirer.

Jeg vil kun sælge ham til personer der har erfaring med ildere, da jeg ofte har oplevet at mange tror den er en gnaver, spiser sukkerholdige ting osv. (hvilket den jo ikke er/gør ;)).
Jeg håber der er nogen der har plads til lille Oliver, jeg tror ikke en legekammeret ville være af veje, men som alene-ilder vil han sikkert også kun nyde den ekstra opmærksomhed.
Han befinder sig i Brønshøj i udkanten af København.



Oliver1


Malene

Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Oliver1

Tak. Hehe det ser lidt kompliceret ud. Hvis nogen vil have billeder, så beder I bare om dem, så kommer de fluks pr. mail

Dark Crystal Ferret

Hvis du sender dem til mig, kan jeg godt ligge dem ind for dig her.
Du kan bare sende dem til mig på Darkcrystalferret@gmail.com

FerretParadise

Jeg har flere gange prøvet at mine dyr skulle opererers, også store operationer.
Og de fandt stor trøst ved sine ildervenner, så hvis dette er grunden til, at du vil af med Oliver, så synes jeg du skulle overveje at beholde ham.
Hvis operationen på din anden ilder går godt, så vil den jo hurtigt komme på højkant, og så ville det da være synd at den nu var alene.

Undskyld at jeg sådan blander mig, det var bare en tanke herfra.
Ann Hillerslev.

Dark Crystal Ferret


Her er billeder af Oliver











Han ser i øvrigt rigtig sød ud.
Held og lykke med salget.

SilverDragon

Gud Hvor ser han dejlig ud. Desværre har jeg en gammel han ilder som ikke kan med andre så det vil være synd at han kom her over.
Men hvor er han dejlig.
Held og lykke med salget

Julie Stuhr

Hvad med at få ham passet i den periode den anden ilder skal opereres og til den kommer sig? :)
Også bare et forslag herfra :)

Oliver1

Jeg ville rigtig gerne beholde ham, men desværre er min anden ilder også bange for ham, selv på zylkene og med smage-dårligst spray på går det ikke, og det vil jeg ikke blive ved med at udsætte nogen af dem for.
Så det er ikke fordi jeg ikke vil arbejde for det eller beholde Oliver, men føler at det er det bedste for os alle tre ;) Selvom det er ærgerligt.

Eliza

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Oliver1

Jeg er ikke sikker, da jeg selv har overtaget ham fra en privat, men hans første dyrlægepapirer viser at han er blevet behandlet på Odsherred Dyrehospital i vidst nok Nord- vestsjællandsområdet.
Kan ikke huske i hovedet om der står noget om opdrætter, mener det ikke, men tjekker lige igen når jeg kommer hjem i morgen ok?

Oliver1

Der står ikke noget i han papirer, så jeg må gå ud fra at han kommer fra noget privat opdræt eller et privat kuld.

Eliza

altså alle opdrætterene der er i dk er privat  ;) han kan lige så godt være fra dyrehandel så
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Oliver1

Det ved jeg godt, men det jeg mener er en ikke-registreret privat person som har fået et enkelt kuld far sine ildere og så har solgt Oliver videre der fra.
Kender odsherred, og der er ikke rigtig nogen dyreforretninger hvor man kan købe ildere, ikke så vidt jeg husker.