Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hvad kan man gøre?

Startet af Ida, 5. Juli 2011, kl. 12:57

Dyrenørden

Dejligt at høre hun har solgt ham. Godt du fik gjort noget ved det :) Skulder klap herfra :)

Ida

Tak alle sammen for jeres hjælp og støtte herinde. Jeg var virkelig fortvivlet hvad jeg skulle gøre fordi jeg vidste jeg skulle gøre noget for ilderen, men jeg vidste også det blev ikke nemt med min veninde, men heldigvis så reddede det ilderen i sidste ende og jeg skal sige fra min veninde, at hun har aldrig mødt en ilder der spiser så godt.... han har smagt sin første daggammel kylling og han var helt begejstret.

Anne

HVor er det bare godt at høre, men også forfærdeligt at han har taget skade :(
Jeg håber du vil holde os opdateret når din veninde har haft han til dyrlægen og ved hvordan det står til.

Ida

Citat fra: Anne Dato 20. Juli 2011, kl. 13:32
HVor er det bare godt at høre, men også forfærdeligt at han har taget skade :(
Jeg håber du vil holde os opdateret når din veninde har haft han til dyrlægen og ved hvordan det står til.

Det lover jeg at gøre.

AlisVolatPropiis

Kan du ikke få sendt eller tage et billede af ham? kunne 1...være rart at se hvad det gør, 2 være et ret håndgribeligt argument for hvorfor man IKKE skal fodre med gnaverfoder?

Ida

Hej.
Jeg er ked af at meddele at min venindes ilder som hun solgte til min anden veninde er gået bort for nogle måneder siden. Det var meningen jeg skulle skrive det for lang tid siden, men jeg har ikke været på herinde særlig længe og jeg har også været rigtigt ked af over ilderens død.
Min veninde som tog imod ilderen åbnede sit hjem og brugte penge og tid på ilderen. Men den havde det for skidt. Jeg kom for sent.
Nogle af tænderne var endda røget ud og han var udsultet og var meget svagelig, men en meget kærlig ilder som elskede at sove i vasketøjskurven selvom han ikke måtte.
Det skal siges at min veninde gjorde alt for at ilderen fik sin sidste tid godt. Og jeg ved ikke hvordan det er muligt med flere års mishandling, men han knyttede sig hurtigt til min veninde og gik efter hende: klistrede sig fast på hende og båttede enormt meget når hun kælede ham.
Tak for alles råd og støtte. Havde virkelig håbet dette ville ende som en happy ending story, men tror inderst inde det var bedst at vi sagde farvel.
Dyrlægen mente han var i for mange smerter.

Tilde.

Anne


Ida

Ja. Det har været rigtigt svært for min veninde, men også mig fordi jeg føler at jeg fejlede. Sådan set. Han var virkelig den dejligeste, men jeg tror det var det bedste til sidst.

KariN

#68
Øv det er jeg rigtig ked af at læse :(

Men i det mindste lyder det som om at han fik det bedre i den sidste tid han havde tilbage..
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Ida

Citat fra: KariN Dato  2. September 2011, kl. 11:22
Øv det er jeg rigtig ked af at læse :(

Men i det mindste lyder det som om at han fik det bedre i den sidste tid han havde tilbage..

Min veninde var hvertfald fantastisk. Hun kaldte ham kahlo på grund af en kunster eller sådan noget. Han var en rigtig dejlig og rolig dreng. Jeg er hvert fald glad for han ikke døde i sit første hjem omgivet af hø og gnaverfoder.

Beate

Hvor trist :( men som de andre også siger. Han hadde det godt den siste tiden.
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Dark Crystal Ferret

Nu havde du jo fortalt mig det selv Tilde. Og jeg ved hvor meget det gik dig på.
Men jeg er glad for du også skrev det ud til folk. Det er jo helt igennem forfærteligt at nogen kan behandle et lille dyr på den måde.
Og jeg er virkelig ked af det på dine vegne. Sender dig et stort trøste knus og du ved jeg er her for dig hvis du får brug for mig på nogen måde :tvang:
Håber den lille dreng kom godt over regnbuen og jeg håber at den pige der havde ham aldrig nogensinde igen får en ilder (for ikke at sige noget andet kæledyr)
Havde virkelig også drømt om en god ende på denne her historie. Men i det mindste fik han et lykkeligt liv i sine sidste dage. Det må du huske når du tænker på ham.
Du gjorde alt hvad du kunne for ham.. Det er jeg sikker på at, hvis han kunne forstå det, ville han være dig evigt taknemmelig ;)