Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hvad kan der gøres ?

Startet af Randi, 4. Oktober 2011, kl. 10:35

Randi

Igår da jeg havde været ved dyrelægen med mine totter stødte jeg på en ung pige med en meget lille ilder.. Hun fortalte hun hentede den i fredags og at den skulle ind og tjekkes..
Vi snakkede lidt frem og tilbage og det var tydeligt at hun var førstegangs ilder-ejer.. Jeg sagde til hende at den var taget ALT for tidligt fra dens mor, men hun var overbevist om at ham der havde solgt den havde styr på det da han havde fortalt hende han havde opdrættet dem i mange år.. ( Jeg skød på den ikke var mere end 6 uger gammel ) Nej men jeg gik så hjem og senere undersøgte jeg nettet for annoncer og fandt annoncen hun havde købt ilderen gennem... Jeg blev noget chokeret, for sælgeren skrev at de var 6 uger gamle og klar til at flytte hjemmefra.. Jeg skrev hans adresse, tlf nr og navn ned.. Og fik sendt en svine-stil af besked til annoncen hvorefter HELE Annoncen efter få timer var pist væk !! Jeg har ofte set denne her annonce, men er første gang jeg ser den aktuelle alder totterne blir solgt på.. Skal jeg gå videre med det ? og hvad kan jeg præcis gøre ?

Eliza

Jeg er faktisk ikke engang sikker på at vi har en regl for hvilken alder de må sælges i, så det er jo højst snadsynligt lovligt nok  :(

Måske det havde været bedre at skrive/ringe og få en snak med vedkommende i en ordentlig tone, for det kunne jo være at personen faktisk bare ikke vidste bedre (dem findes der jo desværre en del af) og personen ville kunne have lært noget og tænkt over det en anden gang.
Det er jo lidt for sent nu, så ved ikke helt om der kan gøres så meget. Selv mange dyrehandlere sælger dem jo i den alder, de siger godt nok bare at de er 8 uger selvom de tydeligt ikke er det.

Vil lige sige jeg på alle måder godt kan forstå din reaktion og ved ikke om jeg selv ville kunne være rolig hvis jeg snakkede med sådan en idiot..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Randi

Der var flere som havde kommenteret på hans annonce at de blev for tidligt solgt, så jeg tror udmærket godt han var/er klar over det.. også lagde jeg mærke til at hans profil som sælger var oprettet i 2007, så mon ikke nogen på de 4 år han har solgt ilder har informeret ham om at han er galt på den.. ( det ER en hvalpe-fabrik han kører derude ) Desuden er det ikke for sent at ringe til ham da jeg ikke brugte min egen profil til at kommentere hans annonce med.. ( og jeg fik noteret hans tlf nr og adresse osv ) bare lige for en sikkerheds skyld ! Også kan jeg læse på dyrenes beskyttelse hjemmeside at de skal sælges som min. 10 uger gamle.. ( og når man søger rundt på nettet får man også denne alder når de er klar til at tages fra.. Jeg aner heller ikke om der direkte er en lov om deres alder, jeg ved bare at denne lille hvalp jeg så igår BESTEMT IKKE var klar til at komme hjemmefra og det kunne mit hjerte godt nok ik helt magte at se :( samtidig med tanken om alle de andre hvalpe han sælger som ``slik`` bar for at rage kr til sig.. jeg sys det er SYGT... men det er jo oss bare min mening...

KariN

#3
Hvad med at kontakte dba.dk og oplyse dem om at han sælger dyr der er alt for unge på trods af at det lader til at han er videne om det?

Du kan jo referere til Dyrenes Beskyttelses hjemmeside og forklare at der er flere der har kommenteret på at de stakkels dyr er ALT for unge til at blive taget fra deres mor af.


Men ja jeg ville heller ikke kunne forholde mig roligt hvis jeg snakkede med sådan en person
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Randi

#4
( nu er det godt nok ikke på dba anoncen var indtrykt men på guloggratis.. )

Men Tak, vil jeg prøve :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Det lyder til at det er der en jeg kender har købt fra! Og hvis det er det er hans begrundelse vidst at han avler dem til jagt og han så mener at det derfro er ok at tage dem så tidligt fra!

Randi

Han er fra 7870 roslev

Jeg har skrevet til guloggratis nu og gjort dem opmærksomme på det !!

A_M_T >Team Unique Ferrets<


Randi

Sys det er trist.. :-(  ved godt nogle totter er før klar end andre, men 6 uger !! Min gamle tot fik jeg også for tidlig ( dog ik så tidlig ) og han var ik klar til at komme hjemmefra..:-/ og den lille en jeg så igår som er ude fra ham af suttede nærmest på luften for at finde en babs.. Sys virkelig det er trist.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Randi Dato  4. Oktober 2011, kl. 13:06
Sys det er trist.. :-(  ved godt nogle totter er før klar end andre, men 6 uger !! Min gamle tot fik jeg også for tidlig ( dog ik så tidlig ) og han var ik klar til at komme hjemmefra..:-/ og den lille en jeg så igår som er ude fra ham af suttede nærmest på luften for at finde en babs.. Sys virkelig det er trist.
Ja nogle er klar tidligere end andre! Men 6 uger er ALT for tidligt og sys ikek at det er en undskyldning at tage dem fra så tidligt på grund af at man vil bruge dem til jagt...

Randi

Det er det bestemt IKKE.... Men jeg fik da skrevet til guloggratis, og så håber jeg min besked til ham gav ham lidt at tænke over.. Om ik andet så holder jeg øjnene åbne og ser jeg ham oprette nye annoncer igen med salg af dem som seks uger gamle så må jeg jo prøve at kontakte ham og gå andre veje hvis ik han er til at snakke til fornuft.

Minority ferrets

Her hentyder Anna til mig :) jeg har sheldon fra den ældre mand i roslev. Jeg kan ikke forsvare at have købt af ham, men min undskydning er at vi ikke kendte alderen på hvalpene da vi kørte afsted efter ham. Dog kan jeg fortælle at sheldon ikke har lidt nogen nød og var sammen med mig og willow 24-7 de første 3 uger han var ved os! Han var bare 6 uger da vi hentede ham, men han sagde ikke en lyd da, i forhold til nogle af mine andre som var 10-12 uger da vi hentede dem. De peb på deres søskende og mor, men ikke sheldon. Dette er sikkert fordi willow og jeg selv overtog moderrollen for ham. Vi tog ham med hjem fordi vi er nogle blødsødne tosser som ikke kunne lade den lille fyr sidde og fordi vi vidste vi kunne give ham et godt hjem! Vi ved udmærket godt at vi har støttet hans avl, men ellers kunne vi jo vente og så købe ham når han skulle have nyt hjem igen fordi han var kommet til nogle som ikke forstod at håndtere ham.
Vi har aldrig haft problemer med sheldon som har ligget lige over middel i vægt hele sit liv.
Det er, for lige at forklare vores familie situation, os der tager os af mange af de ildere der ikke er andre der vil have. Det er skravl vi tager ind og har som kæledyr og her tog vi chancen med dejlige sheldon.
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Eliza

Nu synes jeg slet ikke man kan forsvare at tage så ung en hvalp hjem medmindre det er fordi dens mor ikke vil have den mere og man ikke har andet valg, men det er bare min mening.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Randi

Der var Sheldon jo måske så bare heldig at komme i hænde på en ilder  kyndig person. Hende pigen jeg mødte med en hvalp ude fra ingvar i roslev eller hva pokker han hedder havde ikke en dyt kendskab til dem. Og det bekymre mig dælme meget og især når hvalpen ikke er ældre. Jeg kunne ligesom læse mig frem til også at der blandt dem som gav ham en skider oss var folk det aldrig havde haft totter ville købe, og han skrev bare ok til alle! uanset grundlag sys jeg dey er dybt rystende og forkert at sælge så små babyer, og de 4 uger mere de SKAL ha ved moderen gør virkelig en forskel for både vægst og trivsel....  fire uger er fanme længe at tage fra sådan en lille en efter min mening !!

Minority ferrets

Som skrevet gider jeg slet ikke forsvare det!! Så hvis i nu læste mit indlæg kunne i jo så læse det ikk??
Jeg nægter at skulle forsvare hvorfor vi tog en lille ilder hvalp med hjem som ikke længere skulle bo ved sin mor. Jeg vil fandme ikke have på samvittigheden at jeg kørte fra ham!!! Vi var ikke informerede om alderen da vi kørte afsted og jeg gav ham bestemt også min mening om sagen da jeg var der. Det eneste han sagde var: vil i have ham eller ej, ellers er der nok andre der vil. De var taget fra deres mor flere dage inden vi hentede ham og det er ikke grundet os han er taget fra, men ham der solgte dem. Ja vi har støttet hans avl, men hvis man vender den om har vi reddet en lille fyr som et hvert menneske med et hjerte ikke kunne lade sidde!!!

Der var en grund til at der ikke blev postet billeder af sheldon da vi fik ham som jeg har gjort med vores andre basser... Jeg gider ikke forsvare min handling da jeg ved det var det bedste for sheldon når han var i den situation han var i.
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html