Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hvad kan der gøres ?

Startet af Randi, 4. Oktober 2011, kl. 10:35

Randi

Jeg bider skam heller ik efter dig... Skrev oss at han jo bare var heldig at komme i hænder på en ilder kyndig person.. Det er bekymre mig er at det gør mangr af hvalpene desværre ikke og hvad blir der af dem :'( jeg er sikker på du ha fået en dejlig dreng ud af ham, og sket er sket det ka der ikke ændres på, men der blir forhåbentlig sat stopper for hans salg nu og uanset ( grundlag --- altså for hans salg af dem så tidligt ) så er det dybt rystende at sådan en mand ka finde på sådan noget.. Men for ham er det jo bar en hvalpe fabrik !!

Minority ferrets

Det var heller ikke dig jeg hentydede til randi :) men eliza.

Ja for ham er det penge... Og for mange af jer er det at støtte en hvalpefabrik, men for mig er det dyrene her og nu. Ja jeg har støttet ham, og ja jeg er sgu ikke vild med det, men for fanden hvor er jeg glad for at jeg gjorde det!!! Lige som jeg er SUPER glad for at vi hentede Gustaf da pigen der købte ham på krybdyrsmessen ikke kunne have ham da han var blot 7 uger gammel! Eller da vi hentede William som sad med lopper i hele pelsen og med lort op til begge øre! William nåede vi ikke i tide og han lider nu af hjerteorm fra de hunde han gik med!

Men jeg er da helt enig i at der skal ske noget, men hvem skal man henvende sig til hvis man vil have en lov om alder for fravendelse af hvalpene?? Det er vel kun katte og hunde der er lov på??
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Shamua

Citat fra: Minority ferrets Dato  4. Oktober 2011, kl. 23:45
Det var heller ikke dig jeg hentydede til randi :) men eliza.

Ja for ham er det penge... Og for mange af jer er det at støtte en hvalpefabrik, men for mig er det dyrene her og nu. Ja jeg har støttet ham, og ja jeg er sgu ikke vild med det, men for fanden hvor er jeg glad for at jeg gjorde det!!! Lige som jeg er SUPER glad for at vi hentede Gustaf da pigen der købte ham på krybdyrsmessen ikke kunne have ham da han var blot 7 uger gammel! Eller da vi hentede William som sad med lopper i hele pelsen og med lort op til begge øre! William nåede vi ikke i tide og han lider nu af hjerteorm fra de hunde han gik med!

Men jeg er da helt enig i at der skal ske noget, men hvem skal man henvende sig til hvis man vil have en lov om alder for fravendelse af hvalpene?? Det er vel kun katte og hunde der er lov på??
Regeringen!.... Det er vel dem der laver de love!.... Om vi så skal lave underskriftsindsamling, så må det vel være muligt!

Vh. Marianne

Randi

Jeg har faktisk ingen anelse om det, det var egentlig også grunden til jeg startede den her tråd for at høre og få råd til hvad man evt kan gøre for at stoppe personer som netop ham. Sys det er for dårligt der ik allerede er en lov omkring det, ligeledes dyrepoliti i dk og andre ting i den dur..  !!!

Randi

Citat fra: Shamua Dato  4. Oktober 2011, kl. 23:54
Citat fra: Minority ferrets Dato  4. Oktober 2011, kl. 23:45
Det var heller ikke dig jeg hentydede til randi :) men eliza.

Ja for ham er det penge... Og for mange af jer er det at støtte en hvalpefabrik, men for mig er det dyrene her og nu. Ja jeg har støttet ham, og ja jeg er sgu ikke vild med det, men for fanden hvor er jeg glad for at jeg gjorde det!!! Lige som jeg er SUPER glad for at vi hentede Gustaf da pigen der købte ham på krybdyrsmessen ikke kunne have ham da han var blot 7 uger gammel! Eller da vi hentede William som sad med lopper i hele pelsen og med lort op til begge øre! William nåede vi ikke i tide og han lider nu af hjerteorm fra de hunde han gik med!

Men jeg er da helt enig i at der skal ske noget, men hvem skal man henvende sig til hvis man vil have en lov om alder for fravendelse af hvalpene?? Det er vel kun katte og hunde der er lov på??
Regeringen!.... Det er vel dem der laver de love!.... Om vi så skal lave underskriftsindsamling, så må det vel være muligt!
ja det er højest sandsynlig den vej vi skal gå....

Minority ferrets

Ja enig med jer begge, men er der nogen der ved hvad der præcis skal gøres?? Er det underskriftindsamlinger der skal til eller er det ar prøve at kontakte nogle politikkere?
En anden vej man kan gå er vel via medierne - få lavet en mindre dokumentar om hvad det vil sige at have ildere og hvad det vil sige for ilderen at blive taget fra for tidligt. Den kan man nemt selv lave og sende til diverse medier så der kommer fokus på ildere som kæledyr
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Shamua

Hehe.. Medier og ildere... Så må det være Ilderbanden vi skal gå til :P .... Ej.. Jeg ved ikke hvordan man gør. Hvem gider at lave en udsendelse om ildere? .. Som folk gider at se. Man kan vel altid skrive til partiet Fokus.. Jeg ved bare ikke om de bliver taget seriøst af noget i folketinget. Så vidt jeg ved har de desværre ingen stemme i folketinget desværre...

Vh. Marianne

Randi

Hvis der er nok underskrifter så blir de vel nødt til at kikke på sagen og tag det alvorligt !!??

Minority ferrets

Der er da ingen politikkere som vil tage emnet seriøst hvis ikke vi har noget håndgribeligt og nogle beviser for at det er skadeligt for hvalpene. Og jeg tror desværre ikke der er nogen der gider tage emnet når det er noget de ikke ved noget om.. Derfor ville skærpet fokus måske sætte mere gang i den viden der er om dem :)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Shamua

Hvad med det derr program hvor det tager hånd om svindlere... Kan ikke huske om det er på dr1 eller tv2.. Men det der hvor de tager ud til cheferne og direkte spørger dem, hvorfor gør i sådan og sådan? ...

Vh. Marianne

Minority ferrets

Ja det kunne nemt ske, men så er problemet jo igen at loven faktisk ikke er på vores side.....
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Lena og Peter

Jeg synes da, at hvis der er nogle der har mod på det, at de skulle skrive en mail til de programmer der kunne finde på at taget dette emne op...

For jeg kan kun sige at jeg/vi blev meget overrasket over hvor positive medierne er, og især hvis man fortæller at en ilder er et alletiders kæledyr. For lige som mange menesker har disse personer også en del fordomme omkring ilder... ;)  Og derfor synes de det er spændende at komme og besøge os og se hvordan man kan have sådan et "farligt" dyr som kæledyr.. :fnis:

mette11

CitatWilliam nåede vi ikke i tide og han lider nu af hjerteorm fra de hunde han gik med!
Men det kan han jo behandles for, så han kan da sagtens leve længe uden men af det... ;)

Minority ferrets

I know :)  Jeg vil som også bare pointere at det ikke er os alle der kan lade de syge eller meget unge dyr sidde fordi det er et forkert sted at købe fra. Han er skam også i behandling :) og har kun anfald lige inden han skal have medicin igen, men hvis ikke vi havde taget william var han nok aldrig blevet behandlet og kunne være død af det. Hvis nogle havde taget ham med hjem før ville han måske ikke have nået at få ormene, men who knows...
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Barky

^ det kan godt være at jeg er spejlblank - men ehh... har du ikke lige gjort det? Forsvaret dig selv....

Nå..

Da jeg fik mine 2 første ildere var de begge 6 uger og 5 dage gamle for 7 år siden. ALT for unge, fra dyrehandel. Jeg vidste ikke noget om alder ved fravænning, og kunne ej se forskel på en 8 ugers og næsten 7 ugers hvalp dengang. (de blev henholdsvis 4½ og 6 år gamle)

Jeg VED bedre nu. Og gør det ALDRIG igen. Uanset hvor kær sådan en bette sag er, og hvor synd det er for den. Det er at støtte den slags frastødende salg af dyr.
Hvis folk holder op med at købe for unge dyr, så holder de andre op med at sælge dem for unge. Der er kun et sted at starte hvis man ønsker at ændre den slags - og det er ved at stoppe selv, og råde andre til at stoppe ved at informere dem om tilstandene og bevæggrundene for det.
Bla bla bla.... Hilsen Julia