Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hvad kan der gøres ?

Startet af Randi, 4. Oktober 2011, kl. 10:35

Minority ferrets

Vores hjerter fortæller os heldigvis noget forskelligt :) jeg kan ikke tænke fuck det uskyldige dyr der lige nu har brug for et hjem og en ren bakke... Sådan er vi ikke alle bygget. Hvor mange dyr skal der mon gå til eller blive aflivet grundet avlerne ikke kan komme af med dem? Hmm... Bare en tanke. Ved god det kan stoppe dem på sigt, men hvad med de dyr vi lader sidde?

Ja jeg forsvarer mig nu!! Men det er min handling og ikke den ældre mands avl.
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Mimse-mia

#31
Nej de stopper aldrig med at sælge dyrene for unge, og sådan er det bare, grunden til at de bliver taget fra før er for at de knyttere et bedre bånd til ejeren og de derved er bedre at bruge til jagt og ja prøv og spørg dem der sælger hvalpene før tid, om hvorfor de gør det og hvad deres formål er med det, og du får svaret jagt...

Og en anden sag er hvorfor angribe nogle der har et godt hjerte? det var enten at hun tog ham med hjem eller at han blev skudt når han var for gammel til at de gad fodre på ham mere, hvis vi bare lader dyrene sidde bliver avlerne ikke straffet, de er røve ligeglade om de får dyrene solgt eller ej de har alligevel en gøp ude i skuret der kan plæse knoppen af sådan et pus hurtigere end dyrelægen kan nå og stikke en nål i det,
ja dem der sælger dyrene for unge kan i intet gøre ved, og tro mig jeg kender minority og hvis det var et dårligt valg havde hun ikke truffet det, hun har før modtaget noget skrammel fra en lorte opdrætter i holland, og det ved jeg hun ikke gør igen... for det kommer der kun tåerer og sorg ud af
BUM
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Estellew

Kan sagtens se at man ikke bør støtte dårligt opdræt, for så mener de jo selvfølgelig at der er salg i det. Men kan også godt se hvorfor Minority gjorde det, og det er virkelig beundringsværdigt at du sådan tog hånd om en lille stakkel :) Jeg har ikke meget viden omkring hvad der er dyreplageri og hvad der ikke er i sager der ikke er så åbenlyse.. men kan det han laver ikke betragtes som dyreplageri, som jo er ulovligt, hvis hvalpene lider ved at blive taget for tidligt fra deres mor?

Ellers synes jeg at en underskrift indsamling er en god idé! Tror ikke det ville være noget problem at få en masse underskrifter når det nu handler om dyrevelfærd, heller ikke fra folk der egentlig ikke ved noget om ildere?

Minority ferrets

Jo Mia jeg gør det nok igen ;) .... Den lektie at lade dyrene være kommer jeg nok til at begå igen og igen. Jeg ved det bringer sorger med sig og det er jeg villig til at tage med for jeg ved at de i det mindste har haft det godt ved os så længe deres liv var værdige. Jeg er en af dem som tager det skrammel i andre ikke vil have og det gør mig sgu ikke noget!!! Det er da godt der er nogen der gør det!!!!!!!!
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Mimse-mia

Citat fra: Minority ferrets Dato  5. Oktober 2011, kl. 15:37
Jo Mia jeg gør det nok igen ;) .... Den lektie at lade dyrene være kommer jeg nok til at begå igen og igen. Jeg ved det bringer sorger med sig og det er jeg villig til at tage med for jeg ved at de i det mindste har haft det godt ved os så længe deres liv var værdige. Jeg er en af dem som tager det skrammel i andre ikke vil have og det gør mig sgu ikke noget!!! Det er da godt der er nogen der gør det!!!!!!!!

Så vil jeg gerne med dig :D for en nemmere og dejlige hvalp har jeg sjældent set, (bortset fra Hr. Lund madsen)
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Mimse-mia

Citat fra: Estellew Dato  5. Oktober 2011, kl. 15:34
Kan sagtens se at man ikke bør støtte dårligt opdræt, for så mener de jo selvfølgelig at der er salg i det. Men kan også godt se hvorfor Minority gjorde det, og det er virkelig beundringsværdigt at du sådan tog hånd om en lille stakkel :) Jeg har ikke meget viden omkring hvad der er dyreplageri og hvad der ikke er i sager der ikke er så åbenlyse.. men kan det han laver ikke betragtes som dyreplageri, som jo er ulovligt, hvis hvalpene lider ved at blive taget for tidligt fra deres mor?

Ellers synes jeg at en underskrift indsamling er en god idé! Tror ikke det ville være noget problem at få en masse underskrifter når det nu handler om dyrevelfærd, heller ikke fra folk der egentlig ikke ved noget om ildere?

Og tror desværre du kan skrive under på lige så mange lapper papir du vil, for da ilderen jo hovedesageligt er et gammel jagt dyr og der ikke er så mange af dem i forhold til hunde, katte, heste, grise, køer og får så er politikerne ligeglade, du kan bare se hvor svært det er at få gode vilkår til mink
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Barky

Jaja, godt ord igen, jeg ved godt at vi er forskellige. Men så længe at I så stopper med at pive over at ildere bliver solgt for unge, for syge, for gamle osv... Jeg mener nemlig ikke at I så kan tillade jer at brokke jer over det med den ene hånd, og så samtidig støtter det med den anden.

Det er som at brokke sig over huller i tænderne med en slikkepind i munden....
Bla bla bla.... Hilsen Julia

mette11

Hvorfor så ikke sige til avleren at jeg vil godt købe ilderen, men først om 4 uger når den er gammel nok??

Jonas Sander har da nogle af hans hvalpe til salg i forskellige dyrehandler og de trænger også alle til et godt hjem og når de har fået det, har han fået penge og laver endnu flere kuld, for hvis han kan sælge dem, så gør han det. Det er skruen uden ende hvis folk fortsætter med at købe sådanne steder. Jeg får sgu også sindssygt ondt af de hvalpe der sidder rundt omkring og ikke har det godt og ja jeg har da også lyst til at redde dem alle, men jeg undlader at sætte mig i situationer hvor jeg ser dem, for så er det ikke så slemt at ignorere problemet. Jeg ved det er der, men jeg håber virkelig at der på et tidspunkt vil blive sat stop for handel med for unge dyr og indtil da forsøger jeg at undgå at have noget med det at gøre og håber på at oplysning vil gøre at folk ikke køber dem. 

Minority ferrets

Er det ikke slemt at ignorere problemet? Sorry der er jeg ikke enig, men det ved vi vidst godt på nuværende tidspunkt! Jeg synes ærligt talt ikke vi kune lade ham sidde og være ved hans mor, da hun havde lopper og på ingen måde var interesseret i hvalpene. De sad i egen afføring og hvem filan vil have dem siddende i det når han kunne komme med os hjem til et rent toilet og et varmt tæppe hvor han kunne sove i selskab med 8 andre... - dette er bare min situation

Jeg brokker mig lige så meget jeg vil :) Jeg er nemlig ikke enig i den måde i vil stoppe avlerne på. Jeg mener der skal andre midler til, midler og metoder som endnu ikke er fundet, men som vi arbejder på at finde. De fortsætter da alt det de vil med at avle for de slår dem da bare ihjel hvis de ikke kommer af med dem! Hvor skal jægerne forøvrigt få deres jagt dyr fra hvis ikke disse avlere?? er der nogle af jer der sælger til dem?

For mig at se handler det om at vi formidler vores viden så meget som muligt og så konstruktivt som muligt. Mange der anskaffer sig ildere aner ikke hvad de går ind til og det hjælper dem ikke en skid at søge hjælp herinde da de ofte bliver mødt at sure miner fordi de stiller en masse relevante spørgsmål i forhold til det kæledyr de har anskaffet sig eller overvejer at anskaffe sig. Vi skal informere om god og sund avl og ikke skrappe op om at ikke andre end de avlere der er her må avle! Vi er nødt til at erkende der er folk som vil avle og have hyggekuld, og hjælpe dem i stedet for at skræmme dem væk.

Der er desværre mange som ikke forstår hvad deres kæledyr egentligt er og der er meget at tage fat på.
Jeg er enig med Mia i, at de ikke stopper med at avle og tage hvalpene fra for tidligt, men som skrevet tidligere prøvede jeg at have en oplysende samtale med manden som tydeligvis havde avlet ildere til jagt længere end jeg overhovedet har vidst hvad ildere er
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

mette11

Som jeg ser det lige nu er der to muligheder - ignorer det, forsøg at ændre det vha. oplysning (og de steder jeg kender til er oplyst om alt, men vælger at ignorere det) eller støtte det.
Jeg vælger at ignorer det, da jeg ikke vil støtte sådanne personer og jeg ikke kender til dem som gør sådanne ting uden at vide at det er forkert.

Hvis dem i snakker om rent faktisk skyder deres dyr eller har dem under så kritisable forhold, så er det jo nemt at politianmelde dem. Hvis de lever under så elendige forhold som i nu skriver om, hvorfor har i så ikke meldt dem?? Det er jo dyremishandling og det er strafbart.

Der er rent faktisk forsøgt at indsamle viden, erklæringer osv. til et grundlag for at stoppe handel med ildere i dyrehandler og indfører en min. alder på ildere som må sælges, men eftersom stort set ingen ville støtte op om dette projekt faldt det ret meget til jorden igen. Desværre. Der var få som ville hjælpe og kom med konstruktive indlæg, men det var bare ikke nok og derfor kom det aldrig videre. Hvis der kom et seriøst grundlag, kunne man jo forsøge at få det gjort til et lovforslag, men det kræver desværre at avlere osv. støtter op om det i et omfang som slet ikke skete desværre.

Barky

Som jeg forstod det, så mente Mette at hun holder sig væk fra steder hvor der er for unge og syge ildere, så hun ikke bliver fristet til at tage dem med hjem. Fordi at hun ved at det er at støtte den slags. Hun kender sine grænser, og det er fint nok.
Jeg er anderledes end Mette, jeg kan sagtens se på det og vende mig væk fra det uden at købe.

For jeg ved - ligeså meget som hun gør - hvilke konsekvenser det har for dyrene i det lange løb. Og at købe en for ung hvalp nu, hjælper ikke til at højne ilderens status, det hjælper ikke sådan en kraftidiot af en sælger til at tænke "Hey - måske jeg lige skulle holde på hvalpene indtil at de er færdige med at die hos deres mor".
For dem er det faktisk super simpelt: Jo hurtigere de kan sælge dem - jo hurtigere kan de lave flere de kan sælge. Og at de så samtidig har lopper og er syge og STADIG kan sælges giver jo ikke sælgeren lyst til at tage dem til dyrlæge før salg.
Det handler om penge for dem. Det gør det jo ikke for en ilderelsker der står med våde øjne af sorg når h*n ser sådan en lille sag som bare trænger til omsorg, men så længe at de pengegriske sælgere som er røvligeglade med dyrevelfærd STADIG kan sælge, så er der bare ikke håb om bedring.

Det er sagt en million gange før - og det er bevist flere gange i landbruget f.eks når landmændene bliver økologiske (hint: de får penge FOR at være økologiske) - ram dem på pengepungen! Og det gør man netop ikke ved igen og igen og igen at gå ud og købe syge og for unge ildere fordi at man har ondt af dem.

Det kan godt være at en gammel mand som bruger ildere til jagt har "imponeret" dig. Men lopper og for tidligt solgte dyr burde have gjort det modsatte.
Alder har intet at sige omkring dyrevelfærd. Jeg har ingen respekt for folk som ikke tager sig af deres dyr, om de så er 60 eller 20.
Og hvorfor tog du ikke moderen med? Eller ringede til dyrenes beskyttelse hvis de gik i lort og havde lopper? At hun ikke var interesseret i hvalpene burde også være et alarmsignal. Hvad var der galt med hende?

Det lyder måske meget meget barskt af mig, sådan at lade stakkels små søde ilderhvalpe sidde og have det dårligt.

...MEN

Hvis nu vi stopper med at købe dem - så er det antal hvalpe som omkommer på den bekostning minimeret ift. at lade de rædsels"opdrættere" fortsætte deres virksomhed i år.... efter år... efter år... efter år... efter år......  fordi at der STADIG er købere til dem....
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Amazing Ferret

Jeg vil bare lige sige at jeg synes man skal gøre hvad man føler er rigtigt  :D

Mimse-mia

Citat fra: Amazing Ferret Dato  5. Oktober 2011, kl. 16:42
Jeg vil bare lige sige at jeg synes man skal gøre hvad man føler er rigtigt  :D
Jeg er helt enig, Hårdhudet påståelighed er svært og trænge igennem til, men håber da at der er plads til hjertet bag alt dette, Fortsat go dag eller
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Minority ferrets

Citat fra: Barky Dato  5. Oktober 2011, kl. 16:32

Det kan godt være at en gammel mand som bruger ildere til jagt har "imponeret" dig. Men lopper og for tidligt solgte dyr burde have gjort det modsatte.
Alder har intet at sige omkring dyrevelfærd.

Say what?? Jeg er på INGEN måde enig i den måde han havde dem på!!!!!! Du skal slet ikke prøvet at få mig ned på hans niveau!!!!!! Det vil jeg fandme ikke finde mig i!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg skrev at han havde avlet før end jeg kendte til ildere og kunne derfor ikke få slået en skid ind i hovedet på ham!
Han er meldt til dyrenes beskyttelse!

Jeg synes efterhånden vi har været igennem dette emne nogle gange og jeg kan stadig ikke se jeres logik, men det kan da være jeg skulle prøve det samme i mit erhverv - folkeskolen:
"Din mor drikker siger du?? Jamen hvis vi nu lader dig være i det miljø for at lære din mor ikke at have fået børn eller ikke at drikke, så begår du måske selvmord fordi der ikke var nogen der ville hjælpe dig, men så kan din mor jo tænke over det!!!"

Tæven ville han forøvrigt ikke af med da hun blev brugt til jagt!

Jeg er kommet frem til en konklusion på denne tråd!! VI BLIVER ALDRIG ENIGE!! Jeg vil ikke bruge min tid på at omvende jer, da jeg ved det ikke nytter noget :) Og nu beder jeg jer om at lade min mening være i fred - mig får i nemlig heller ikke omvendt
Jeg gør som Erika skriver og gør hvad JEG føler er rigtigt!
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Dyrenørden

Dyrenes beskyttelse er med inde over alle lovgivninger der bliver lavet i DK vedrørende dyr. Tror det er dem man skal have fat i hvis vi skal have lavet en lov om alder ved salg af hvalpe. Det ville være super fedt med en underskrift indsamling :) Tror bare der er for lidt interesse for ildere i DK :) Men så må vi jo samarbejde om at ligge pres på og oplyse