Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hvad er din ilder?

Startet af Barky, 14. Oktober 2011, kl. 14:48

Louise Cecilie

Tror jeg altså ikke. En ilder som en ilder er :-)

Barky

Citat fra: Louise Cecilie Dato 16. Oktober 2011, kl. 21:20
Tror jeg altså ikke. En ilder som en ilder er :-)

Okay... Det må du gerne mene. Men indtil videre er der 18 der mener at deres ildere er forskellige.. :-p
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Louise Cecilie

Det er da også helt fint :)
- Men jeg synes det er noget fis, at sætte sin ilder i nogle spørgsmål.. - OG svare som man har gjort..

Men igen min mening :)

KariN

#18
Det er helt fint at du mener sådan, men kan du i det mindste ikke lade være med at blande dig i tråde du alligevel ikke kommer med noget konstruktivt i?

Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Louise Cecilie

Ved du hvad KariN
- Jeg har da lige så ret til at sige min mening som alle andre, så drop det fis der !

PiaLyng

Nu har jeg 8 ildere - okay 2 er hvalpe.. Men de er på ingen måder ens.
De har hver deres tossede idéer, og hver deres måde at løse problemet på..

Så jeg er under den mening at "en ilder ikke bare er som alle andre ildere" :-$..

Estellew

Louise Cecilie- jeg tror det folk mener er, at der ikke er nogen grund til at skrive i en tråd bare for at sige "Jeg synes ikke denne her tråd giver nogen mening". Hvis du ikke synes du kan svare på spørgsmålet, så lad være :)

Louise Cecilie

Hehe.
Undskyld dette er det forum;! Og dermed har jeg faktisk ret til at sige min mening :-)

Jeg ville ikke diskuterer, blot sige min mening som jeg har så evig ret til :-)

Barky

Citat fra: Louise Cecilie Dato 17. Oktober 2011, kl. 13:18
Hehe.
Undskyld dette er det forum;! Og dermed har jeg faktisk ret til at sige min mening :-)

Jeg ville ikke diskuterer, blot sige min mening som jeg har så evig ret til :-)

Selvfølgelig har du ret til din mening. Jeg forventede heller ikke at alle blindt ville acceptere min teori om at kategorisere ildere udfra deres adfærd/evne til at problemløse.
Men det jeg mente med det jeg skrev var at det nok kræver lidt erfaring + at have haft/har forskellige ildere samtidig for at kunne sammenligne deres evner og se "almindelig ballade" fra "kløgtig ballade".

Jeg er helt sikker på at hvis du f.eks har haft en hybrid som normalvis er ekseptionelt gode til at problemløse sammenlignet med en normalbegavet ilder som måske ikke er så skarp i vendingen at du vil kunne se og mærke forskel. Dermed ikke sagt at de ikke er ligegode kæledyr, de er bare forskellige at have boende.

Og alle ildere er ildere i deres adfærd! Nogen viser bare bedre evner til at løse f.eks problematikken med at hoppe op på en stol. De kan skubbe ting hen til stolen og derved finde afsæt hvis afstanden er for høj til et normalt hop.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Louise Cecilie

Mine ilder skubber ting, men op på en stol, Nope. Den mindste kan hoppe op i sengen og kiki kan ikke få røven med.
Synes det er synd at sætte ilder i sådan nogle, ja hvad kalder
Man det??!

Barky

Man kan *altid* diskutere om hvorvidt det er en god ide at sætte nogen i boks. Det gør man jo også med mennesker, altså både diskuterer det og gør det.

Men igen, man kan heller ikke lukke øjnene for at der er forskel at se med det blotte øje. ;) Det er ikke blevet gjort med ildere før. Kun rent udseendemæssigt, (og det gør vi jo *også* med mennesker).

At dyr har intelligens kan ingen benægte. Grise og rotter er temmelig kloge dyr generalt, men der er jo også individuelle forskelle hos dem.
Jeg købte engang en bog om kattens intelligens, for sjov. (Det blev ikke så flatterede for min daværende kat. Høhø.. :P )

Jeg kan berette om et eksempel på en klog ilder, min gamle pastel han Albert. (efter Albert Einstein, men det var før at jeg vidste hvor klog han virkelig var).
Jeg havde et skab med skydedøre, bygget ind i væggen. De fleste af ilderne kunne åbne skydelågerne, og det blev jeg ret træt af til sidst. For mit tøj var jo inde i skabet.
Så jeg satte en pind i klemme, og 4/5 ildere blev frusterede, for de kunne ikke åbne skabet mere! De kunne ikke lave sammenhæng mellem pinden der sad i spænd og lågen som ikke kunne åbnes. Men Albert. Han regnede den ud med det samme, lagde sig på ryggen og skubbede pinden væk og åbnede skabet.
Jeg forsøgte i ugevis at sætte noget i klemme, også højere end gulvhøjde, men han bruge min seng som afsæt til højere pinde og alt hvad jeg satte i klemme hev han ud.

Til sidst måtte jeg opgive og give ham et kompromis. Jeg lod EEN låge stå åben og ryddede de nederste hylder til ilderne. Til gengæld åbnede han ikke den anden låge i skabet... *G*
Bla bla bla.... Hilsen Julia

KariN

Citat fra: Louise Cecilie Dato 17. Oktober 2011, kl. 13:01
Ved du hvad KariN
- Jeg har da lige så ret til at sige min mening som alle andre, så drop det fis der !

Ja men igen, hvis du intet kløgtigt har at sige der bidrager til trådens indhold, hvorfor så overhovedet blande dig i den? Det er da super irriterende at læse indlæg som: "Jeg syns den her tråd er dum" <-- Jamen fint at du mener det, men så lad være med at skrive i den? Det er da logik for burhøns at man ikke blander sig i noget man mener er dumt eller uden relevans.. 

Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

CMS

Echo: klart klog og sød. Han kan komme op ALLE vegne! Vil han op, skal han nok finde en løsning. Han ved, jeg er klar over, han ofte er liiiige skridtet længere end mig! Han har på den anden side ikke behov for at skulle vise mig det hele tiden. Så længe jeg ved, han kan, er han ligesom tilfreds.. (intelligente møgunge)

Romeo: er lidt en blanding af dum og sød & dum og stædig (DUM er han dog uanset :P) Enten springer han rundt og knalder hovedet ind i stolbenene gang på gang på gang på gang, men ser han Echo hoppe op et eller andet smart sted, kan han ikke sige sig fri for at prøve igen og igen og igen og igen for 9/10 gange, kan han bare ikke komme op de steder, Echo kan. Enten er han ikke kvik nok, ellers stiler han aaaalt for højt! Echo er jo en lille fitness model, hvor Romeo er lidt...hmmm...tungere.

Java: UDEN TVIVL dum og sød.
Mange hilsner Christina

Louise Cecilie

Tjaa kariN kan kun sige at du søger diskusion :-) men ikke her.
Og det er jo ikke dig jeg skriver med om dette :-)

KariN

Citat fra: Louise Cecilie Dato 17. Oktober 2011, kl. 16:27
Tjaa kariN kan kun sige at du søger diskusion :-) men ikke her.
Og det er jo ikke dig jeg skriver med om dette :-)

Jeg søger bestemt ikke at diskutere, Jeg stiller spørgsmålstegn ved hvorfor du kommenterer på noget du alligevel mener er dumt og meningsløst?

Hvem du skriver om det emne her med er jeg egentlig ligeglad med, som du selv siger er det her et forum og jeg stiller mig undrene overfor det du skriver
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3