Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Ildere, humor og jokes

Startet af Beate, 5. November 2011, kl. 15:37

Beate

Vi sitter her og diskuterer om ildere har en slags sans for humor. De griner, og man kan tydelig se at de har det sjovt.
Men velter de et glas med saftevand, for så løbe grinende væk? Har de en utspekulert form for humor? Om et dyr har humor, må det jo være ildere?

Hvor smarte og hvor meget forstår de -egentlig-?
Felix forstår at lyden af nøgler betyr at vi skal gå tur. Han forstår når min kæreste har rejst væk og sover da nesten alltid i vores seng med mig (det gør han aldrig når han er hjemme). Man tror jo automatisk at ens dyr er de smarteste og forstår ALT. Men jeg forventet slettes ikke at han skulle forstå rigtig så meget som han faktisk gør...og da må jeg høre med i andre ;) hvor smart og hvor meget forstår DIN ilder?

Et andet spørsmål jeg har er:
De bruger jo "war-dance" for å forvirre rovdyr. Kan det være at ved selektiv avl har man styrket denne adfærden? Jeg tænker at så meget de danser i cirkler så kan det jo ikke være så "praktisk" i naturen ellers :P
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

mette11

Albert jeg havde havde sin egen form for humor. Han fandt det noget så morsomt at være under sofaen og stikke hovedet frem og nappe folk i fødderne så de blev mega forskrækkede og hoppede hylende op! :fnis: :fnis: :fnis:

Frederik jeg havde for efterhånden rigtig mange år siden var virkelig klog. Han kunne på kommando åbne døren til deres bur, gå ud i køkkenet, kommer når man kaldte, sitte osv. bare man sagde det til ham. Frederik kunne også åbne skabe, skuffer osv...

Jeg tror at der er utrolig meget forskel på hvad ildere kan og hvad de forstår.