Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Lovligt?

Startet af Zopad, 6. August 2012, kl. 21:21

Zopad

Er det lovligt a fjerne lugtkirtlerne på ildere i danmark  :S
Der er en ilder til salg på den blå avis hvor der står de er fjernede hvilket jeg da Ikk mener man må i Danmark  :S

Apollo & Draco <3

FerretParadise

Det er ulovligt, hvis ikke der er en medicins årsag til at fjerne dem.
Ann Hillerslev.

Zopad

#2
Mente det nok  :(

Og der står endda i annoncen a man skal vide noget om ildere for a må købe den .. Virker lidt komisk når de så Ikk engang selv ved hva farve den har og har fået foretaget en ulovlig operation på den  :X
Apollo & Draco <3

Line

Det kan jo være der har været en helbredsmæssig grund til at fjerne dem...

Eliza

Hvis de virkelig er fjernet uden grund, hvilket vi ikke ved noget om, så bliver jeg mere bekymret over den dyrlæge der har gjort det :(
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

katja

det må man ikke, og udover det kan man ikke fjerne alle lugt kirtlerne, man kan fjerne den ved numsen, men ikke alle de andre små lugtkirtler de har,  man ikke det bare er endu et salgstrick,
ejer af 7 dejlige trolde,

Anne

Måske er den købt i et andet land? Nogle steder et det desværre almindeligt

Zopad

Citat fra: Anne Dato  7. August 2012, kl. 12:12
Måske er den købt i et andet land? Nogle steder et det desværre almindeligt

Ja f.eks USA .. Der er det meget normalt a fjerne alt på dyret der kan give "besvær" for ejeren  :nej:
Apollo & Draco <3

Anne

Man skal faktisk ikke længere væk end til tyskland før det er lovligt og mange fjerner dem. det er måske blevet bedre med årene, og om det stadig er lovligt ved jeg ikke, men for nogle år siden lurede jeg på et tysk forum og der blev solgt en del hvalpe der havde fået dem fjernet.

Zopad

Apollo & Draco <3