Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Vi er ikke forsvundet helt ;)

Startet af Dyrenørden, 14. August 2012, kl. 13:35

AlisVolatPropiis

En bideilder bider, det kan ikke komme som nogen overraskelse....min far har selv haft en der gav ham flænger der skulle sy's ved flere lejligheder. -Det tog et år...og det er lang tid, men det kan godt lade sig gøre :) Men det kræver man har tid, ressourcer og tålmodighed til den pågældne ilder. Og har man ikke det, så er det bedre at aflive end at ilderen bliver kastebold -og så må man vide næste gang at det måske bare ikke er det område man er bedst til med ildere -og det er der altså ingen skam i -personligt vil jeg ikke i nærheden af bideildere, jeg hader at blive bidt :lol:

Jeg synes det er en skam at der bliver givet op på hende allerede, det er alt for tidligt, men hvis situationen ikke er holdbar -så er der jo kun en løsning.

Det der evt. kunne genere mig, og som jeg -uden at vide hvem der har hørt det -kunne tænke mig til, havde ramt andre...er det rygte der er i omløb om at hun snart skulle aflives -fordi din nye kæreste ikke var glad for hende og det gik ud over dine andre dyr også...

PiaLyng

Citat fra: the bird Dato 14. August 2012, kl. 20:10
vil i sende mig et link til den tråd hvor der har været snak om, om de kommer fra samme sted eller ej, den vil jeg meget gerne se, det ville dog undre mig hvis ilderne ikke kommer fra samme sted, for så vidt jeg forstår har i dem fra de samme mennesker og da jeg fik Fenris havde de da dyr der passer perfekt på beskrivelserne af de 5 sidste der blev redet.. plus det ville være ret så utroligt hvis der var to opdrættere i tønder med samme historie på samme tid, og den annonce der blev linket til var fra de samme folk som jeg fik Fenris fra!

Ingen grund til at blive sur :).
Jeg nævner kun at der findes flere opdræts i tønder - som er noget lort, da de i bund og grund er ligeglade med dyrene :).

Men kan fornemme jeg er heldig med Jiggly, hvis de alle er fra samme sted :).

Amazing Ferret

Jeg må nok sige at jer der sidder og himler op over at hun kan blive bedre....hvorfor tilbyder i så ikke at tage hende når i mener hun kan blive bedre?

Det er jo ikke kun i ilderverdenen hvor man må opgive nogle dyr. Hunde og katte bliver også aflivet hvis de ikke trives eller af anden grund

Cille

#18
Citat fra: Barky Dato 14. August 2012, kl. 20:11
Hvorfor i alverden har Cruella dog fået hvalpe? Hvis hun har været så ustabil og utilpas?
Hvis du læser det man skriver, så ved du hvorfor..... og det kommer jo heller ikke lige sagen ved ;)
Citat fra: Cille Dato 14. August 2012, kl. 19:07
Som jeg skrev før var hun faktisk ok rolig efter et lille stykke tid...det først efter længere tid hun bliver meget underlig :S
Lidt underligt, og det var jo så ikke kun her hun er sådan.
Hun var faldet til ro da hun blev parret, og nu er jeg ikke den eneste der får ny ilder ind og efter kort tid får dem parret.
Eller får dem ind opparret, er der jo også flere der har fået.
Så hvad der rigtig eller forkert er op til dem der lige pt står i situationen, og dengang var Cruella blevet "sød", og jeg kunne jo ikke vide at hun vendte bøtten på den måde..... og det er jo så åbenbart noget hun gør.


Jeg har jo så også Imre Pia, som kommer derfra og han var jo sådan set den der skulle være væreste, da han havde fået tæsk (sælger der selv sagde det)
Han var også utilregnelig til at starte med, men nu er han stille og rolig.
At han så indimellem ikke kan li mænd er så noget andet, og ganske forståligt.

Ang link kan jeg ikke hjælpe,da jeg ikke var den som var nede efter dem, eller har henvendt mig til køber.
Jeg var bare flink at tage imod Cruella og Imre, for hjælpe lidt til og for at de fik ok hjem.
Men som jeg har skrevet til Trine så det da lige før at alle de "kloge" skal have lov at få hende til pasning og se hvad de kan gøre anderledes.
Jeg har også igennem mange år haft mange bide ilder inde over her, også for andre folk som skulle have den bidetrænet.
Så der skal MEGET til før jeg opgiver, og det er ikke pga bid jeg har opgivet Cruella.

Cille

Og tilføjelse.
Så findes der desværre ret mange steder som er som det sted de kommer fra :(
Har jeg set en million gange snart :(

Barky

Citat fra: Cille Dato 14. August 2012, kl. 20:36
Citat fra: Barky Dato 14. August 2012, kl. 20:11
Hvorfor i alverden har Cruella dog fået hvalpe? Hvis hun har været så ustabil og utilpas?
Hvis du læser det man skriver, så ved du hvorfor..... og det kommer jo heller ikke lige sagen ved ;)
Citat fra: Cille Dato 14. August 2012, kl. 19:07
Som jeg skrev før var hun faktisk ok rolig efter et lille stykke tid...det først efter længere tid hun bliver meget underlig :S
Lidt underligt, og det var jo så ikke kun her hun er sådan.
Hun var faldet til ro da hun blev parret, og nu er jeg ikke den eneste der får ny ilder ind og efter kort tid får dem parret.
Eller får dem ind opparret, er der jo også flere der har fået.
Så hvad der rigtig eller forkert er op til dem der lige pt står i situationen, og dengang var Cruella blevet "sød", og jeg kunne jo ikke vide at hun vendte bøtten på den måde..... og det er jo så åbenbart noget hun gør.


Jeg fik godt læst det bagefter at jeg skrev indlægget. Men jeg må indrømme at jeg stadig ikke forstår valget om at parre hende op. Som jeg forstår det havde du ikke engang haft hende ret længe?
Vi ser igen og igen, at selv helt almindelige og supertamme tæver kan blive hormonelt forstyrrede under en drægtighed, og i visse tilfælde varer det endda ved efterfølgende. Så jeg kan ikke forstå behovet for at parre hende op. At hun havde bedret sig i en periode ville jeg ikke regne med, og endda slet ikke hos en ilder jeg ikke kender ret godt endnu, og endda vidste at den havde haft et helvede i begyndelsen af sit liv.
Du burde faktisk have kunnet forudset at der var risiko for at hun ville vende 120%. Du har opdrættet rigtig længe, og haft mange forskellige tæver og dermed også mange forskellige oplevelser med hormonfyldte drægtige tæver, og endnu værre, når de har født.

Om Cruella bliver aflivet eller ej, er jeg faktisk fløjtende ligeglad med. Det gør ikke ondt på et dyr at dø, men det kan gøre meget ondt at være i live.
Så det er ikke dér mit problem ligger.

Havde Cruella en specielt god stamtavle siden at du valgte at parre hende op? Jeg mener at det havde været mere fordelagtigt at vente et års tid, give hende en sprøjte evt. Og så lure hendes temperament helt af, før at man parrer hende op. Uanset ville jeg slet ikke parre en ilder op som jeg ikke kendte ret godt.
Ja, jeg synes at det var en dum beslutning. En ny ustabil bidende tæve fra et sted hvor hun fik tæsk = parres op? Nej. Det synes jeg altså ikke.

Uanset hvad gør eller har gjort bør man selv kunne argumentere for sine handlinger.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

mette11

Jeg vil personligt ikke tage en bideilder til mig på nuværende tidspunkt, da jeg ikke har tiden og ressourcerne til det, men jeg har haft en som var seriøst slem og angreb folk fuldkommen umotiveret og det tog også meget lang tid før hun blev god. Jeg mener at man forpligtiger sig til at gøre alt hvad man kan for at en ung ilder kan få et godt liv, når man har valgt at tage en ilder til sig som man vidste at der var problemer med. Det kan tage rigtig lang tid og der vil være op- og nedture. Jeg kan godt forstå at Hanne bare tog ilderen til sig og prøvede at se hvordan det gik og det respekterer jeg fuldt ud og har forståelse for at det ikke gik, men derefter lå der jo en reel vurdering af hende og der stod det jo klart at der var problemer, så derfor er jeg ret uforstående overfor at der allerede bliver snakket om aflivning som en mulighed. Hvor længe har du haft hende?? Og er i ikke også flyttet imens??

Er hun undersøgt af en dyrlæge?? Scannet, blodprøver osv. for at sikre at hun ikke fejler noget eller har ondt?? Jeg ved godt at det ikke er al sygdom man kan opdage på den måde, men hvis det viste noget (fex. hormonubalance), kunne det jo være en forklaring på bideriet.

Hvordan ser hendes hverdag ud?? Hvor meget tid er hun ude og rende hver dag og hvordan bliver hun aktiveret?? Hun må jo være flyttet en del gange i sit liv og det tager jo også tid at falde til ro hver gang. Hvilke forhold lever hun under?? Bur, værelse osv. Kommer hun ud og gå ture?? Hvor mange timer bliver der brugt kun på hende om dagen??

Dark Crystal Ferret

Jeg tror nu også at Cruella og Fenris er fra det samme sted. Og hvis man kigger på historien med Fenris da The Bird fik ham, så ligner den meget den adfærd som i beskriver med Cruella.
http://ferretopia.eu/index.php?topic=6906.0

Jeg kan kun være enig i at det er underligt at man vælger at parre sådan en tæve op så kort tid efter man får den. Uanset hvor sød eller ej en ilder er, så kræver det tid for den at venne sig til et nyt hjem. At der bliver sat en stor veril han ind til hende så kort tid efter, tror jeg kun kan have ødelagt hende endnu mere end hun var i forvejen. Og selv os der har søde og rare ildere som er blevet forældre har prøvet at nogle af dyrene var ved at æde os totalt når vi nærmede os hvalpene. Jeg kan lige som Barky ikke rigtig se hvordan en opdrætter som har været opdrætter så længe som dig Cilleborg, ikke selv kan regne ud at en tæve der overhovedet ikke har nået at vænne sig til dig 100% og kun boet hos dig i få uger før hun skulle være mor, ville beskytte sine unger for alt i verden. Det handler ikke om hvor sød hun er eller noget i den stil. Det handler meget mere om trykhed. Og den trykhed ved dig og dit hjem nåede hun ikke at få... ikke som jeg ser det. Jeg syndes også hun burde have haft en p-sprøjte eller noget i den stil før i valgte at bruge hende i avl.

Jeg tror desværre heller ikke der er meget at gøre for Cruella nu. Ikke med mindre nogen virkelig gider gøre noget, kan holde til at blive bidt til blods og vise Cruella at mennesker godt kan være gode og til at stole på. For i Cruellas verden har hun aldrig prøvet den del af livet :(
Men som tingene ser ud, tror jeg desværre også at det eneste der er at give Cruella lige nu, er fred for sine pinsler.

Det gør ondt i mig at vide hendes historie skulle ende sådan.. men ærligt talt, så tror jeg godt man kunne have gjort tingene anderledes da man fik hende, og det kunne højt sandsynligt have ændret mange ting for Cruella.

Men så kan man da håbe at folk kan tænke over det her hvis nogen nogensinde skulle komme i sådan en situation igen. At det er dumt at avle på et dyr du slet ikke kender til fulde.
Det kan nemlig tage rigtig længe for en ilder at falde til i et nyt hjem, og det må man være indstillet på når man laver sådanne redningsaktioners. 

Cille

Citat fra: Barky Dato 14. August 2012, kl. 21:40
Citat fra: Cille Dato 14. August 2012, kl. 20:36
Citat fra: Barky Dato 14. August 2012, kl. 20:11
Hvorfor i alverden har Cruella dog fået hvalpe? Hvis hun har været så ustabil og utilpas?
Hvis du læser det man skriver, så ved du hvorfor..... og det kommer jo heller ikke lige sagen ved ;)
Citat fra: Cille Dato 14. August 2012, kl. 19:07
Som jeg skrev før var hun faktisk ok rolig efter et lille stykke tid...det først efter længere tid hun bliver meget underlig :S
Lidt underligt, og det var jo så ikke kun her hun er sådan.
Hun var faldet til ro da hun blev parret, og nu er jeg ikke den eneste der får ny ilder ind og efter kort tid får dem parret.
Eller får dem ind opparret, er der jo også flere der har fået.
Så hvad der rigtig eller forkert er op til dem der lige pt står i situationen, og dengang var Cruella blevet "sød", og jeg kunne jo ikke vide at hun vendte bøtten på den måde..... og det er jo så åbenbart noget hun gør.


Jeg fik godt læst det bagefter at jeg skrev indlægget. Men jeg må indrømme at jeg stadig ikke forstår valget om at parre hende op. Som jeg forstår det havde du ikke engang haft hende ret længe?
Vi ser igen og igen, at selv helt almindelige og supertamme tæver kan blive hormonelt forstyrrede under en drægtighed, og i visse tilfælde varer det endda ved efterfølgende. Så jeg kan ikke forstå behovet for at parre hende op. At hun havde bedret sig i en periode ville jeg ikke regne med, og endda slet ikke hos en ilder jeg ikke kender ret godt endnu, og endda vidste at den havde haft et helvede i begyndelsen af sit liv.
Du burde faktisk have kunnet forudset at der var risiko for at hun ville vende 120%. Du har opdrættet rigtig længe, og haft mange forskellige tæver og dermed også mange forskellige oplevelser med hormonfyldte drægtige tæver, og endnu værre, når de har født.

Om Cruella bliver aflivet eller ej, er jeg faktisk fløjtende ligeglad med. Det gør ikke ondt på et dyr at dø, men det kan gøre meget ondt at være i live.
Så det er ikke dér mit problem ligger.

Havde Cruella en specielt god stamtavle siden at du valgte at parre hende op? Jeg mener at det havde været mere fordelagtigt at vente et års tid, give hende en sprøjte evt. Og så lure hendes temperament helt af, før at man parrer hende op. Uanset ville jeg slet ikke parre en ilder op som jeg ikke kendte ret godt.
Ja, jeg synes at det var en dum beslutning. En ny ustabil bidende tæve fra et sted hvor hun fik tæsk = parres op? Nej. Det synes jeg altså ikke.

Uanset hvad gør eller har gjort bør man selv kunne argumentere for sine handlinger.

Jeg ved udemærket godt de bliver homon forstyrret, og til at starte med regnede jeg faktisk med det var derfor hun blev som hun blev.
Og nej jeg havde ikke haft hende i meget lang tid, og hvad ang sprøjter og imp har jeg ikke den bedste kærlighed til de 2 ting.
Plus de jo også der bliver hormon forstyrret i en periode.
OG nu siger jeg det igen....hun var kun lige utryg da hun kom(1uges tid,ganske normal) og faldt til ro, og vendte så bøtten efter ca 2mdr.
(Imre var den onde, og det er han ikke nu.....så han kunne fint rettes, men han kunne også "læses")
At hun så opføre sig nøjagtig på samme måde hos Trine... det trøster så mig lidt fordi jeg så ved at det ikke kun var min skyld hun bliver ustabil efter hun har boet hos en et stykke tid.
Men jeg gider faktisk ikke mere at gå ned i detaljer, lige nu.
Sket er sket og gjort er gjort...om folk forstår det eller ej

Cille

Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 14. August 2012, kl. 22:03
Jeg tror nu også at Cruella og Fenris er fra det samme sted. Og hvis man kigger på historien med Fenris da The Bird fik ham, så ligner den meget den adfærd som i beskriver med Cruella.
http://ferretopia.eu/index.php?topic=6906.0

Jeg kan kun være enig i at det er underligt at man vælger at parre sådan en tæve op så kort tid efter man får den. Uanset hvor sød eller ej en ilder er, så kræver det tid for den at venne sig til et nyt hjem. At der bliver sat en stor veril han ind til hende så kort tid efter, tror jeg kun kan have ødelagt hende endnu mere end hun var i forvejen. Og selv os der har søde og rare ildere som er blevet forældre har prøvet at nogle af dyrene var ved at æde os totalt når vi nærmede os hvalpene. Jeg kan lige som Barky ikke rigtig se hvordan en opdrætter som har været opdrætter så længe som dig Cilleborg, ikke selv kan regne ud at en tæve der overhovedet ikke har nået at vænne sig til dig 100% og kun boet hos dig i få uger før hun skulle være mor, ville beskytte sine unger for alt i verden. Det handler ikke om hvor sød hun er eller noget i den stil. Det handler meget mere om trykhed. Og den trykhed ved dig og dit hjem nåede hun ikke at få... ikke som jeg ser det. Jeg syndes også hun burde have haft en p-sprøjte eller noget i den stil før i valgte at bruge hende i avl.

Jeg tror desværre heller ikke der er meget at gøre for Cruella nu. Ikke med mindre nogen virkelig gider gøre noget, kan holde til at blive bidt til blods og vise Cruella at mennesker godt kan være gode og til at stole på. For i Cruellas verden har hun aldrig prøvet den del af livet :(
Men som tingene ser ud, tror jeg desværre også at det eneste der er at give Cruella lige nu, er fred for sine pinsler.

Det gør ondt i mig at vide hendes historie skulle ende sådan.. men ærligt talt, så tror jeg godt man kunne have gjort tingene anderledes da man fik hende, og det kunne højt sandsynligt have ændret mange ting for Cruella.

Men så kan man da håbe at folk kan tænke over det her hvis nogen nogensinde skulle komme i sådan en situation igen. At det er dumt at avle på et dyr du slet ikke kender til fulde.
Det kan nemlig tage rigtig længe for en ilder at falde til i et nyt hjem, og det må man være indstillet på når man laver sådanne redningsaktioners. 


Ja det gør du vel, altså undre dig...hvem er det der hader hvem ?? ;)
Der er da også mange ting som jeg undre mig omkring dig...så står vi lige :D ;)

Barky

Jeg hader ingen af jer, men forstår det stadig ikke. :)

Hvor står jeg så?
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Dyrenørden

Citat fra: mette11 Dato 14. August 2012, kl. 21:46
Jeg vil personligt ikke tage en bideilder til mig på nuværende tidspunkt, da jeg ikke har tiden og ressourcerne til det, men jeg har haft en som var seriøst slem og angreb folk fuldkommen umotiveret og det tog også meget lang tid før hun blev god. Jeg mener at man forpligtiger sig til at gøre alt hvad man kan for at en ung ilder kan få et godt liv, når man har valgt at tage en ilder til sig som man vidste at der var problemer med. Det kan tage rigtig lang tid og der vil være op- og nedture. Jeg kan godt forstå at Hanne bare tog ilderen til sig og prøvede at se hvordan det gik og det respekterer jeg fuldt ud og har forståelse for at det ikke gik, men derefter lå der jo en reel vurdering af hende og der stod det jo klart at der var problemer, så derfor er jeg ret uforstående overfor at der allerede bliver snakket om aflivning som en mulighed. Hvor længe har du haft hende?? Og er i ikke også flyttet imens??

Er hun undersøgt af en dyrlæge?? Scannet, blodprøver osv. for at sikre at hun ikke fejler noget eller har ondt?? Jeg ved godt at det ikke er al sygdom man kan opdage på den måde, men hvis det viste noget (fex. hormonubalance), kunne det jo være en forklaring på bideriet.

Hvordan ser hendes hverdag ud?? Hvor meget tid er hun ude og rende hver dag og hvordan bliver hun aktiveret?? Hun må jo være flyttet en del gange i sit liv og det tager jo også tid at falde til ro hver gang. Hvilke forhold lever hun under?? Bur, værelse osv. Kommer hun ud og gå ture?? Hvor mange timer bliver der brugt kun på hende om dagen??

Har haft hende i 2,5 måned vil jeg tro, ja det forpligter og jeg mener at jeg snart har gjort hvad jeg kan. Nej hun er ikke scannet eller noget og det må jeg ærligt indrømme at jeg ikke gider at bruge en formue på når jeg selv tror på det er hovedet den er gal med. Vi er flyttet mens ja men det virker hun ikke påvirket af hun er hverken blevet bedre eller værre. Ilderne har her deres egne 2 store værelser men jeg holder dem kun i et så 1 af rummene altid vil virke nyt og spændende for dem. Jeg går jævnligt ture med dyrene og bruger den tid med dem til de er ved at gå kolde dog har der de sidste 2 uger ikke været den tid jeg normalt har grundet flytningen men det er nu normalt igen. Cruella går ret tidligt kold så manglende aktivering kan hvertfald ikke være problemet. Jeg tror virkeligt man skal have mødt hende for at vide hvordan hun er. Hun er sååå svær at tyde

Dark Crystal Ferret

Citat fra: Cille Dato 14. August 2012, kl. 22:11
Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 14. August 2012, kl. 22:03
Jeg tror nu også at Cruella og Fenris er fra det samme sted. Og hvis man kigger på historien med Fenris da The Bird fik ham, så ligner den meget den adfærd som i beskriver med Cruella.
http://ferretopia.eu/index.php?topic=6906.0

Jeg kan kun være enig i at det er underligt at man vælger at parre sådan en tæve op så kort tid efter man får den. Uanset hvor sød eller ej en ilder er, så kræver det tid for den at venne sig til et nyt hjem. At der bliver sat en stor veril han ind til hende så kort tid efter, tror jeg kun kan have ødelagt hende endnu mere end hun var i forvejen. Og selv os der har søde og rare ildere som er blevet forældre har prøvet at nogle af dyrene var ved at æde os totalt når vi nærmede os hvalpene. Jeg kan lige som Barky ikke rigtig se hvordan en opdrætter som har været opdrætter så længe som dig Cilleborg, ikke selv kan regne ud at en tæve der overhovedet ikke har nået at vænne sig til dig 100% og kun boet hos dig i få uger før hun skulle være mor, ville beskytte sine unger for alt i verden. Det handler ikke om hvor sød hun er eller noget i den stil. Det handler meget mere om trykhed. Og den trykhed ved dig og dit hjem nåede hun ikke at få... ikke som jeg ser det. Jeg syndes også hun burde have haft en p-sprøjte eller noget i den stil før i valgte at bruge hende i avl.

Jeg tror desværre heller ikke der er meget at gøre for Cruella nu. Ikke med mindre nogen virkelig gider gøre noget, kan holde til at blive bidt til blods og vise Cruella at mennesker godt kan være gode og til at stole på. For i Cruellas verden har hun aldrig prøvet den del af livet :(
Men som tingene ser ud, tror jeg desværre også at det eneste der er at give Cruella lige nu, er fred for sine pinsler.

Det gør ondt i mig at vide hendes historie skulle ende sådan.. men ærligt talt, så tror jeg godt man kunne have gjort tingene anderledes da man fik hende, og det kunne højt sandsynligt have ændret mange ting for Cruella.

Men så kan man da håbe at folk kan tænke over det her hvis nogen nogensinde skulle komme i sådan en situation igen. At det er dumt at avle på et dyr du slet ikke kender til fulde.
Det kan nemlig tage rigtig længe for en ilder at falde til i et nyt hjem, og det må man være indstillet på når man laver sådanne redningsaktioners. 


Ja det gør du vel, altså undre dig...hvem er det der hader hvem ?? ;)
Der er da også mange ting som jeg undre mig omkring dig...så står vi lige :D ;)

Hader ligefrem?? Det lød da voldsomt at skrive :S  Jeg har da ikke skrevet noget om nogen der hader nogen?  :o Hvem skulle jeg hade?

Og ja ved godt du undre dig over en del omkring mig også - så ja der står vi lige  ;)

PiaLyng

Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 14. August 2012, kl. 22:03
Jeg tror nu også at Cruella og Fenris er fra det samme sted. Og hvis man kigger på historien med Fenris da The Bird fik ham, så ligner den meget den adfærd som i beskriver med Cruella.
http://ferretopia.eu/index.php?topic=6906.0


Jeg undre mig..
Fordi to ildere har samme adfærd, behøver de så stamme fra samme sted :-$? (og det har jeg undret mig over igennem tråen, for det virker nemlig sådan.. Fenris var sådan, og Cruella sådan, derfor er de fra samme sted'ish) - og det ikke kun dig, Maria, der har fået den tanke i mig igang, men en før i tråden..

Men altså jeg har Jiggly som skulle være fra samme sted.. MEN... det første hun gjorde var at falde i søvn i mine arme, selvom der var fyldt med mennesker, nye lyde osv omkring hende..
Joooe, hun dannede lidt gruppe med en anden ilder til træffet, og bed folk i tæerne :-$.. Og den dumme snot ilder, har skam også nappet mig umotiveret eller det lader jeg mig tro..
Men ellers virker hun som en pige som er blevet øset på med kærlighed, altså hun minder mig sq om min gamle Hexia..
Det eneste problem med hende er altså vægten..

Så altså.. Selvom ildere kommer fra samme sted, behøver de altså ikke have samme adfærd..

the bird

grunden til jeg siger de kommer fra samme opdrætter kan jeg fortælle af flere forklaringer, 1, det lyder ret utroligt at 2 opdrættere i tønder lukker deres opdræt ned og flytter i campingvogn, plus det link der blev lagt ud i forbindelse med de 5 dyr blev hente, jeg mindes det var på facebook, linket førte til en annonce på gog, og de folk der havde den annonce var de samme jeg havde fået Fenris fra, så ja, jeg er så sikker som jeg kan være! med hensyn til adfærd, ikke alle mishandlede dyr viser aggressiv adfærd, jeg havde engang en kat der var blevet mishandlet, og han var så god som dagen den var lang.. jeg ved så os at der var dyr de bedre kunne lide end andre, det har måske også givet en forskel af behandling af de individuelle dyr..