Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hund og fritgående ilder sammen??

Startet af Selina, 4. September 2012, kl. 09:44

Selina

Selvom jeg jo har haft ilder før, bliver det alligevel helt anderledes den næste gang, for min kommende tæve skal være fritgående. Mine tidligere basser boede i bur, og var vågen et par gange hver nat.
Mit spørgsmål er så om fritgående ildere sover hele natten igennem,? Nu hvor de koner ude hele dagen og kan løbe rundt og lege og bruge deres krudt selvom jeg ikke er hjemme. :)

Sagen er den at jeg holder chihuahua og som alle ved er de gode til at give lyd fra sig, og tænker lidt om ilderen ville vække vovserne og lave lidt natte ballade? :D alternativt kan jeg selvfølgelig bare lukke dem hver for sig, men det kunne jo være lidt hyggeligt hvis vi alle kunne sove sammen :)

Er der noget specielt man skal tænke over når man har fritgående ilder, noget man skal tage med i sine overvejelser?
Jeg har selvfølgelig tænkt mig at finde et højt kattetræ med flere etager og huler sant en masse bakker til gulvet. Men ellers andet? :)

Shamua

Ja, fritgående ildere vågner også om natten og larmer.. Jeg synes faktisk det plejer at være sådan at det står op omkring kl. 2 og går i seng igen når det bliver lyst :P

Derudover (nu ved jeg ikke hvordan hund/hunde er af sind) men det er ikke altid sikkert at hund og ilder kan gå sammen, så jeg ville nok, for alles skyld, ikke lade dem gå sammen uden opsyn. Evt. Lukke dem i hvert sit rum som du selv nævner :)

Vh. Marianne