Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Tyveri hos Mette - Evergreens Ildere

Startet af Cille, 1. Februar 2013, kl. 18:18

Cille

VIGTIGT!!!!
Alle der kender Mette= Evergreens Ildere skal være opmærksom på salg af ildere og bure.
Hvorfor folk er så onde at bryde ind og tage hendes dyr + masser af bure, det fatter jeg simpelthen ikke.
Men det må være folk der har været der før og ved hvordan hendes situation er,og de dyr er hendes eneste gode ting hun har i livet efterhånden .
De er også alle meget unikke i deres stamtavler,og har kostet mange timers arbejde, og noget af det kan ikke skaffes igen. Mange af dem er også gamle ilder og alle er elsket af deres ejer.
Det drejer sig om  mellem 5 og 10 stk  ilder og ALLE har chip.
At jeg ikke har nøjagtig antal er at Mette stadig er chokket over det
Derudover er der taget en del bure, tv, kradsetræer ,godbids bøtter, transportkasser(en masse "små" og en stor med hjul) + en del andet
Men de ting er ikke vigtige i det her tilfælde, udover at de her folk ved hvad det drejer sig om.
En Marshall løbegård var også sat frem, men glemt af tyven

Tyv hvis du læser dette, håber jeg du har lidt sammenvittighed og bringer de dyr tilbage.
Jeg har kun en ting at sige til tyven/tyvene....
HOLD KÆFT I SKULLE SKAMME ...RØVHULLER siger jeg bare.
JEG VIL HÅBE I BRÆNDER OP I HELVEDE

Cille

Når jeg får mere update af hende skal jeg nok sætte det ind.
Altså når der er nøjagtigt antal af dyr der mangler og hvem dyrene er.
Den ene ved hun godt da det er Corydoras mørk vildtfarvet han, for han stod alene og ham og bur er væk

Mewz

Åh, hvor er det forfærdeligt. Det er rædselsfuldt at få stjålet materielle ting, men ens dyr...  :(

Det er mit værste mareridt. Mange knus til Mette. Håber, du får alle dine små hjem igen.
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Cille


Kiddo

Ord kan da slet ikke beskrive hvor arrig jeg er over at læse dette...!!!

Hvad fanden er det da for en opførelse at have, tænk at man kan synke SÅ dybt!!?
føj siger jeg bare...-jeg holder øjne og øre åbne!
Sender mine dybeste kram og knus til Mette.
håber de alle finder hjem til dig igen.
Your problem is you think your problem is your problem

FerretParadise

Jeg må sige, at jeg er dybt i chok.  :o
Hvor er jeg bare vred over dette, og hvor er jeg bare ked af det.
Fuck hvor er det bare synd for Mette og hvor er det hele bare super forfærdeligt.
Når vi får mere afvide om hvilke dyr det er det drejer sig om, så må vi alle holde øje med salgsannoncer rundt omkring.
Åhh jeg håber sådan, at disse sindssyge mennesker bliver fanget.
Ann Hillerslev.

Beate

Kan det være de samme som brendte butikken ned? Hvem gør sådan noget   :S :( :nej: :@
Stakkels dyr...og hvorfor stjele ildere?! Det her er bare for vildt...
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Beate

Jeg tenker lidt åbent og højlydt. Men er det ikke noget media der kan tenke sig at sette en annonse op? Lave en artikkel, ettersøgning...et eller andet.
Ekstrabladet...Anima?

Hvis alle på topia deler på facebook, og lignende hjelper det jo. Lave en gruppe, inviter folk, del. Få folk som også ikke er i ildermiljøet til at holde øje.

Vi må få dyrene hjem!  :(
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

MissCookie

Hvor er det frygteligt at nogle kan gøre sådan noget..
Krydser fingre og håber på alt godt til Mette!..
Hilsen Sam, Robin og Ida :)
Rest in peace min lille Yoshi <3

Cille

Jeg har lige kort snakket med hende igen, men de havde været nødt til lige at køre hjem til mettes mor for at få varmen, for flere døre havde stået åben og et vindue var smadret.
Så der skulle jo lige varmes op igen i huset så de kunne holde ud at være der, og lave grundiger tjek.
Men mangler der det hun tror, så er det folk der ved hvad det er og hvad der er "in i farver", for hun synes det så ud til at albinoer er væk, noget af hendes pastel, og så mørk vildtfarvet

FerretParadise

Ann Hillerslev.

Anne

#11
Jeg har været ved at dele det på alle mulige sider på facebook, og jeg håber at alle gør det samme. Især er det vigtigt at vi alle kontakter de dyrlæger vi kan komme på, så de kan tjekke chip på de ildere de får ind og ikke kender i forvejen.

Derudover skal vi selvfølgelig holde øje med dba, gul og gratis osv.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Det er simpelthen bare så frygteligt! At forstå man har hjerte og samvittighed til at stjæl levende væsener det kan jeg virkelig ikke..
Håber inderligt at de så banditter på en eller anden måde kommer hjem igen.

Jeg tænker lidt at hvis der er gået så specifikt efter dyr der har været noget værd økonomisk/avlsmæssigt så er det jo nok med henblik på salg eller lign. Men med at det fokus der nu kommer på det fordi vi deler på face osv. og tyven derved ved at de er chippet så er spørgsmålet vel om de tør holde dem i DK?! Tyven(e) kan jo nok regne ud det bliver svært at komme af med dem og så tænker jeg bare hvad de så kunne finde på at gøre med dem. Det ville være godt hvis man på ene eller anden måde kunne "meddele" offentligt at hvis tyven(e) får kolde fødder kan de stille dyrene et eller andet sted anonymt hvor mette så kan hente dem. Jeg ved godt det er at foretrække at tyven(e) får en straf men det vigtigste er jo at dyrene kommer hjem og man ikke ricikere at de lider en grum skæbne fordi vedkommende fortryder og "bortskaffer" dyrene.
Jeg ved ikek om det er er fuldstændig naivt at tro det kan lade sig gøre, men var det mine ville jeg virkelig ønske at tyven fortrød og så afleverede dem på en eller anden måde..

Ahh hvor er det bare synd for Mette :(

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Anne Dato  1. Februar 2013, kl. 20:49
Jeg har været ved at dele det på alle mulige sider på facebook, og jeg håber at alle gør det samme. Især er det vigtigt at vi alle kontakter de dyrlæger vi kan komme på, så de kan tjekke chip på de ildere de får ind og ikke kender i forvejen.

Derudover skal vi selvfølgelig holde øje med dba, gul og gratis osv.

God ide!! Så ville det bare være rigtig godt hvis at når Mette får mere overblik over det at vi kan få chipnumre på de dyr der væk så vi kan meddele dyrlægerne hvilke numre de skal holde øje med!

Anne

Jeg går ud fra ar dyrene er registrerede i et chipregister, sådan at hendes navn dukker op hvis man slår dem op