Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Tyveri hos Mette - Evergreens Ildere

Startet af Cille, 1. Februar 2013, kl. 18:18

lussingen

Det her er så sygt :( Jeg er i chok over, at folk kan bryde ind og stjæle højtelskede kæledyr :( Jeg håber virkelig at vi med fælles hjælp og indsats kan gøre noget for at hjælpe Mette med at få hendes dyr tilbage!!!!!!!!!!!!!!!
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Dyrenørden

Jeg håber inderligt vi samen kan få dyrene hjem igen! Jeg har delt det flere gange på div. Dyrepasser sider! Hvis vi finder ud af hvem det er, er jeg også med på at troppe op og tage ilderne igen!!!!

mette11

Det er simpelthen så forfærdeligt. Kan slet ikke forstå hvordan nogen mennesker kan være så kolde at de stjæler andres dyr!! Det er så ufatteligt ondt at gøre!!  :( :( :(

Jeg håber virkelig at de dyr kommer hjem igen. Stakkels Mette - jeg fatter ikke at noget menneske kan være så ufattelig uheldig som hun er! Det burde ikke være muligt - men alligevel er det  :( :( :(

Jeg håber også at alle vil dele det på facebook og andre steder, så det kommer ud til så mange som muligt. Måske vil det også være en god ide at få det skrevet på fora i udlandet og delt på facebook med udenlandske ilderfolk i tilfælde af at tyvene smugler dyrene ud af landet. Jeg har ikke selv ret mange internationale kontakter desværre, men jeg vil opfordre dem som har til at få delt det med dem også, således at de også er opmærksomme.

Tror også at vi alle skal holde godt øje med dba, gul og gratis osv. i tilfælde af at nogen forsøger at sælge dem herhjemme.

PiaLyng

Har delt på Fb, på mine sider.. Og under et med forsvundene dyr. Derudover kontaktet én af mine dyrelæger.. Og skrevet det på min blog

Sølvsten

Det er så ondt det her.  Håber at hvis der er nogle her inde der har tanker om at købe ilder fra mystiske steder at I så lige beder om lov til at tjekke chip nr inden I køber. Og selvfølgelig hvis det er Mettes dyr så sørg for hun får dem tilbage enten ved at købe dem eller anmelde sælger.

Sølvsten

#20
Jeg har sat en advarsel på dba men nu er jeg kommet i tvivl skal jeg fjerne den igen? Er det bedre at tyvene indrykker en annonce?  Så vi kan se hvem det er? Altså jeg mener de indrykker nok ikke en annonce hvis der er advarsler der inde.

Cille

Så blev der tjekket igennem oppe hos Mette og det drejer sig desværre ikke kun om 5-10 stk.
Der mangler 18 stk og det stinker langt væk om at det er til avl.
Der mangler 3 hanner og 15tæver.
Det drejer sig om farverne, lys/Mellem/mørk Vildtfarvet, pastel og albino.
I får ikke navne da det jo måske kan betyde at tyv eventuel kan regne ud hvem de har taget.
Dyrene er fra ikke engang 1 år og op til 6år... de fleste tæver er 4-6år,så dem får tyv så ikke ret meget ud af.
Håber godt nok de dyr kommer hjem igen, og det kan ikke udelukkes tyv ikke har dem alle da de kan være stukket af fra dem.
Vi ved alle at når man åbner en løbegård kommer de alle og døre osv stod jo åben.

Sølvsten


Julie

#23
Jeg er næsten tom for ord og bare SÅ vred og ked af det over, at der findes så modbydelige mennesker.. Jeg fatter det bare virkelig ikke.. Én ting er at stjæle elektronik, smykker og andre materielle ting... Men kæledyr.. FØJ!!!! :( :( :(

Ferretale

Hvor er det bare FORFÆRDELIGT, tænk at man kan gøre sådan noget  :@ Hvor er det sygt altså  :(
Jeg sender mine dybeste tanker til Mette, og håber så inderligt at de alle bliver fundet og kommer hjem igen..

KariN

#25
Det er godt nok forfærdeligt, jeg har også delt på FB og holder øjne og ører åbne. Jeg forsøgte at efterlyse dem hos Aktive Dyrevenner på FB også, men det må jeg desværre ikke fordi det ikke er mine dyr og jeg ikke har en skriftelig tilladelse fra Mette til at efterlyse dem.

Jeg håber godt nok at tyven(e) ved hvad de har med at gøre, så dyrene i det mindste får ordentlig mad(og ikke bliver fodret som en gnaver)  og bliver behandlet ordentligt. Det er godt nok tragisk.
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Julie

Som en anden også efterlyser, er der nogle medier der er kontaktet? Jeg kunne godt forestille mig at ekstrabladet måske ville være behjælpelige

Anne

Jeg har fået feedback fra nogle af de dyrlæger jeg har skrevet til, og de vil gerne have en liste over chipnumre eller informationer om hvilket register ilderne er registreret i. Jeg har sendt en besked til Mette, men hun har sikkert nok at se til, så jeg skriver det lige her i håb om at nogle af dem der snakker med hende i løbet af dagen vil tage den videre.

Tyven har jo nem adgang til chipnumrene hvis han/hun kan komme til en chiplæser, men hvis ikke mette vil have numrene ud, så kan listen jo sendes direkte til dyrlægerne på mail, uden at blive smidt på facebook osv.

Dyrenørden

Citat fra: Anne Dato  2. Februar 2013, kl. 13:49
Jeg har fået feedback fra nogle af de dyrlæger jeg har skrevet til, og de vil gerne have en liste over chipnumre eller informationer om hvilket register ilderne er registreret i. Jeg har sendt en besked til Mette, men hun har sikkert nok at se til, så jeg skriver det lige her i håb om at nogle af dem der snakker med hende i løbet af dagen vil tage den videre.

Tyven har jo nem adgang til chipnumrene hvis han/hun kan komme til en chiplæser, men hvis ikke mette vil have numrene ud, så kan listen jo sendes direkte til dyrlægerne på mail, uden at blive smidt på facebook osv.

De dyrlæger jeg har skrevet til efterspørger det samme

Shamua

Jeg har snakket med Galten og ry og de spurgte om chipnumrene var registrerede. Sagde til dem at jeg ville skaffe en liste med chipnumrene for de vil også kigge på alle dyr de ikke kender.

Vh. Marianne