Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Er True Black en myte?

Startet af Emmadyhr, 1. Maj 2009, kl. 05:00

lille_jill

Jeg siger bare, at folk hurtigt kan bilde en noget ind.. Ikke at jeg ikke stoler på dig eller at du ikke skal stole på den person som skulle eje ilderen. Men hvis et billede skulle kunne afgøre sagen, hvorfor ser man det så ikke?

Black Diamond

Det er ikke noget med i ikke må se den. Men jeg vil prøve at se om jeg kan skaffe et billede af den..

Anne

Som vivian siger er ildere genetisk kodet for at have hvidt ved snuden ligesom de er geetisk kodet for de naturlige aftegn som gør at benene og halen er mørkere og underulden er lysere end resten af kroppen.
At det skulle ske at farvekoden for alle disse individuelle farvekoder alle skulle blive helt sort på de forskellige steder det virker i mit hoved ligeså sandsynligt som jills grønlyseblå ged eller hvad den nu var (ik at jeg ikke stoler på dig jill, du skal nok abre skære lidt ned på de svampe..). At MEGET mørke ildere findes med en mørk underuld det benægter jeg ikke. Men en sort ensfarvet ilder på linie emd en sort mink eller en sort kat, det tror jeg simpelthen ikke på, og man skal ikke tro på alt hvad man hører, plus at du måske også kan have misforstået din ven, som måske bre have ment en meget mørk ilder som så sort ud, og ikke en kulsort ilder uden forskellige nuancer.

Jeg vil da gerne se et billede af omtalte ilder.

tzari

Var ikke helt for sjov da jeg skrev en KULsort massiv farvet kaldes en mink. En del kan ikke kende forskel så selv HVIS hun har set en massiv sort er det højst sandsynligt en massiv sort mink. Mink kan jo godt holdes som kæledyr  ;)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Black Diamond

Jeg er godt klar over det du siger Anne.Jeg er også sikker på at du har ret. En helt sort ilder er en myte der går.At der er nogle der tror på det og andre der ikke gør er vel også ok..
Nu har vi to jo snakket om det og derfor undersøgte jeg det da jeg jo selv snakkede om at alve disse dyr. Men da jeg ikke kan finde hverken billeder eller info om hvordan sådan en True Black Ilder ser ud kan jeg ikke se noget udgangs punkt i det.
Jeg ville undersøge deres sygdomme og genitik og det var derfor jeg spurgte her ind. At det så blev til en giraf med blå prikker kan jeg ikke helt se det logiske i. Jeg er ikke ude på at bevise noget. Det var en simpelt spørgsmål. Om nogle ved noget om dem eller om nogen ved om der er avelige sygsomme ved dem.
Ved ikke hvor sort en ilder kan blive og men jeg ved der findes ilder med så lidt hvidt at det næsten er en True Black. Ved ikke om man kan kalde dem det så?
Hvis en der var mulighed for noget info om hvor forskællen på en Black Self og en True black er så var det udgangspunktet i det hele.
Udfra de tyske standarter er en Black Self en sort ilder og Sef er det hvide om munden. I de tyske standarter må det kun være på hagen ud fra hvad jeg ved.Jeg kender de tyske standarter for Sort efterhånden meget godt. Men da jeg har set ilder de viser af True black og Black Self ,så kan jeg ikke selv regne ud hvad forstællen er..De har hvidt under hagen eller om munden alle sammen.. ved ikke om det så handler om meget små mænkter hvidt på hagen eller hvad..Men et eller andet er der..

Jeg syndes det er svært at finde ud af fordi der er mange ord for mange ting og de ting er der forskæld på ud fra hvor i verden du bor. Jeg er nok der hvor jeg vil ,lige som du siger Anne, kalde en sort en sort og en vildtfarvet for en vildtfarvet.