Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Mine mus <3

Startet af Anne, 21. Marts 2011, kl. 20:09

Anne


NemoToft

#16
Åh, nu du siger (skriver) nakketræk..... Sjov (lidt sjov) historie. Ude på arbejdet ville dyrlægerne lære os at "kværke" due'er ved at klaske dem i bordret og dreje halsen om på dem. Det var kap flyvningsdue der skulle sendes afsted til undersøgelse, så vi kunne ikke bruge aflivningsvæske... Ingen af os sygeplejerske havde lyst. Men vi kiggede da med. Et par dage efter havde en af mine katte fanget og leget med en lille gråspurv, som lå, stadig levende, men totalt forpjusket, pustende og på siden i min udestue. Jeg samlede den lille fyr op, som kun havde bevægelse i form af vejrtrækning, øjnene var lukkede. Så ville den gode Dolly da lige trække den lille halshvirvel i stykker, så den kunne få fred. Jeg lukkede øjnene og træk pænt hårdt, syntes jeg selv. Da jeg åbnede hånden, fløj den lille fyr afsted, som om intet var hændt, ud af udestuen og op i et af træerne. OKAY, tænkte jeg så. Hva f...... skete der lige der... Så blev der gjort pænt megen grin med Dolly, kiropraktik til fugle  :fnis:

Sølvsten

Hvor er de bare fine man får helt lyst til at nusse dem. Tillykke med dem Anne

KariN

Sikke en fin lille flok :D Jeg er helt vild med de to brune piger, de ser virkelig søde ud :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Julie Stuhr

Jeg savner mine mus. Og især Kenneth :(
Men det er nogle flotte mussier du har fået dig.

Anne

Dolly: LOL jamen det kan da være du skulle tage dig af alle fugleaflivninger på hospitalet, pludselig bliver de alle friske igen :lol: Min ved har også engang vingeskudt en due, og skulle selvfølgelig knække nakken på den, hvilket resulterede i at han pludselig kun stod med dens hoved. Så er man selvfølgelig også helt sikker på at den er død!!

christel: ja ikke :) jeg er også helt betaget af dem, jeg skulle lige ned og fodre dem nu her og kigeg til dem, og man kan slet ikke lade være med at nusse dem lidt. De skal jo også hest blive vant til hænder.

Karina: tak :) agoutipigen (den med aftegn) var det egentlig ikke meningen jeg ville beholde fordi jeg ikek gider have agouti. Til gengæld ville jeg tage en hununge efter hende og bruge. Meen, hun er nu den sødeste i personlighed. Hun er en rigtig lille klatremus, der går rundt i tremmerne med hovedet nedaf :lol: Den anden brune, som måske er chokolade og måske er burmese, kunne jeg godt forestille mig jeg beholdt også, hvis den er en god mor. Den er nemlig rigtigt pæn!

Julie: kan du ikke få mus igen da :( ?

Julie Stuhr

Jeg synes de lugtede for meget, og kæresten synes vi har rigeligt med dyr - det forstår jeg ikke :P

NemoToft

Citat fra: Anne Dato 22. Marts 2011, kl. 11:09
Dolly: LOL jamen det kan da være du skulle tage dig af alle fugleaflivninger på hospitalet, pludselig bliver de alle friske igen :lol: Min ved har også engang vingeskudt en due, og skulle selvfølgelig knække nakken på den, hvilket resulterede i at han pludselig kun stod med dens hoved. Så er man selvfølgelig også helt sikker på at den er død!!


He he  :)  Jeg er skovdue og pindsvine ansvarlig  :lol:  Hvis det bare handler om at man er kommet ud af reden før men helt var flyve klar eller man er en lille pindgris der er blevet forstyrret i vintersøvn eller bagud med at spise, så får de nogle dage hos mig, før de bliver lukket ud i haven. Det er monster hyggeligt at sætte dem fri.

Shamua

Jeg kan da godt forstå du elsker den farve hannen har, han er da bare helt vildt fin!!! Og så chokoladetæven.. Sikke nogle fine børn de kan få :P haha

Vh. Marianne

Anne

Julie: ja man kan godt lugte dem, derfor nor mine i kælderen, for ellers havde jeg aldrig fået lov. Det er så utroligt så meget tid jeg bruger dernede nu, jeg skal jo lige kigge :lol:

Dolly: åh det lyder hyggeligt <3 det kunne jeg også godt tænke mig engang i fremtiden, at have lidt vildtpleje.

Mary: Haha tæven! det er jeg selv ved at skrive flere gange. Men ja, det er de 2 der er de fineste, fordi de er satin :P De andre er bare andenrangsmus!

Shamua

Citat fra: Anne Dato 22. Marts 2011, kl. 11:42
Mary: Haha tæven! det er jeg selv ved at skrive flere gange. Men ja, det er de 2 der er de fineste, fordi de er satin :P De andre er bare andenrangsmus!

Haha, ja det er de vel :P Jamen hvad hedder det så? :D

Jeg tænkte på, når du nu får gang i det der museopdræt, kan vi så ikke bytte min klammo kanin til nogle døde og frosne mus?  :-$

Vh. Marianne

Anne

det hedder vist bare hunner :)

Og den kanin skal jo spises engang snart, den mister jo næring jo længere tid den er frosset. Men lad os nu se hvor mange mus jeg kan få produceret, hvis jeg har nok til at kunne undvære til andre så kan vi jo altid snakke om det.

Shamua

Citat fra: Anne Dato 22. Marts 2011, kl. 12:01
det hedder vist bare hunner :)

Og den kanin skal jo spises engang snart, den mister jo næring jo længere tid den er frosset. Men lad os nu se hvor mange mus jeg kan få produceret, hvis jeg har nok til at kunne undvære til andre så kan vi jo altid snakke om det.
I orden :)

Vh. Marianne

Barky

Jeg synes at de er skide fine..!!! :D

Jeg glæder mig til at besøge dig næste gang, og kigge på mus igen.. (det er en af de ting jeg savner ved at have mus, man kan kigge på dem timevis..)
Og hvis der er nogen stykker du ikke selv vil aflive kan jeg godt gøre det for dig. *G*

Jeg har også en lidt morsom duehistorie.. :P
Jeg var ude og gå en tur med min mor en dag, og på vejen foran os ligger en due, meget forpjusket med et par knækkede vinger, helt klart et katteoffer. Jeg samler den op og knækker nakken på den og går så videre... Uden at bemærke at min mor gik HELT i stå ved min handling.. Hahaha...!
Men hun har heller ikke samme aflivningserfaring som jeg har, så det må have set pænt koldt ud fra hendes synspunkt. (indtil at jeg selvfølgelig forklarede mig)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

Haha julia jeg kan godt selv aflive mus. Det er jo mere at der er nogen af dem jeg gerne vil beholde, i hvert fald lang tid. Hvis du afliver dem så har jeg dem jo ikke mere! Men tak for tibuddet, og du er selvfølgelig altid velkommen, det ved du.

Og stakkels din mor. Hun nåede lige at tænke om hun nu havde opforstret seriemoderpotentiale....