Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Negle?

Startet af Sarah, 2. Oktober 2009, kl. 15:08

Sarah

Jeg kunne ikke lige umiddelbart finde noget, der omhandlede mit spørgsmål..
Hvordan og hvornår skal man klippe negle? Har købt sådan en neglesaks til hunde/katte/mindre dyr, men er bange for at bruge den.. Hvad nu hvis jeg klipper for langt ind? Og hvordan ved man hvor langt ind man skal klippe? :S

lille_jill

Du skal ikke klippe ind i det røde.. put olie på maven af kræet og lad den sidde på dit skød.

Bawa

jeg klipper ikke negle på noget bestemt tidspunkt.
gør det bare når jeg kan se at kræene trænger til det ;)

hvis du er bange for at klippe for meget af, så nøjes med spidsen? :)

Katrine

Jeg klipper også bare når de trængere, jeg klipper med en stor tre-i-en, super god og meget nemt :)
Ildere: Loppen & Bamse

Sarah

Det dér olie, hvor plejer I at købe det? :) Har været nede i den lokale dyrehandler og de havde ikke noget..

Namilla

EFA olie kan købes hos dyrlægen, men koster en mindre bondegård på landet...
Alternativt kan du købe lakseolie hos dyrhandleren...det har de med garanti til hund og kat...
Ellers kan du bestille over ferretcouture.co.uk

Black Diamond

Jeg klipper når jeg kan se de trænger. Jeg plejer ikke at bruge olie, det har kun virket med få af mine dyr ind til nu. Men man det svære er at klippe når de sidder så uroligt. Jeg plejer bare at tage den tid de tager (med 8 dyr på stribe :fnis:) Jeg syndes ikke det er så svært. Og der sker altså ikke så meget ved at man få klippet lidt ind det røde. Det er synd,og de får ondt. men det er noget vi nok alle sammen er kommet til engang.

Namilla

Med fare for at bringe tråden helt i OT, men der sidder da ikke nerver i neglene gør der? Nu skrev maria at de får ondt, hvis man klipper ind i blodåren, men det har jeg bare aldrig oplevet... jeg har aldrig oplevet at de overhovedet bemærker det...
Og jeg kan ikke forestille mig at de adskiller sig så væsentligt fra fx hunde, og der har jeg ALTID hørt, at de ikke har nerver i neglene...
Men ja, det er da nok sket for alle engang imellem, men den jeg oplever det er mest stressende for, det er ejeren! *G*...og så kan det være noget værre svineri, for det bløder faktisk rimeligt meget...
Man kan købe "klip-stop" (prøv en søgning, mener man kan købe det i kirstens dyrebutik), det stopper blødningen hurtigt...ellers så stopper den altså også af sig selv...

Lea

Jeg klipper kun når jeg synes der trænger til det. men da Balou er meget ude at gå sliber han dem selv på fliser osv. så sker ikke så tit at de skal klippes :)
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Black Diamond

Altså det skulle undre mig om de ikke havde naver der.. Eller ..hm de gange jeg er kommet til det piver de lige når jeg klipper for langt :-$. og De humper også nogle gange. Det er lidt med forskælg. Tjalfe bemærkede det slet ikke.. Fiona hyler bare jeg nærmer mig med saksen. Oliver som jeg startede med at klippe klør på, og som det desværre også gik galt med et par gange, han pev i lang tid og villle ikke støtte på poten. og Ja det bløder helt vildt. Heldigvis så går det jo hurtigt over og så er alt sjov og ballade igen

Namilla

Det er egentligt lidt sjovt, at dine ildere har reageret på den måde...for mine har været totalt ligeglade, når jeg er kommet til at klippe for langt ind...tilgengæld kan de godt pive lidt, hvis neglen kommer til at dreje lidt, i det man klipper...(svært at forklare)...

NemoToft

Der er nerver langs blodbanen i neglen på ilder. Men de er ikke så pylret som en hund, hvis man kommer for tæt på.

Black Diamond

Jeg tror at der er forskæl på dyr, nogle dyr reagere slet ikke på det, ander (som Fiona) hyler lige med det samme. Fiona er bare en piveskid. Hun hyler altid hvis nogen kommer til at tage hende lidt hårdt. Det vil sige.. Hvis jeg tager hende op i nakken eller hvis en af de andre bider hende. Hun hyler og skriger. Jeg tror bare hun er lidt hyper på det punkt. Ingen må være "onde" ved hende. Hun hyler lige så meget når hun skal havde renset øre eller skal i bad. Tror bare det er sådan det er med hende. Der er forskæl på dyr som sagt. Nogle bemærker det ikke ander gør >:|.