Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Santos

Startet af Pipvig, 24. Oktober 2009, kl. 18:05

Pipvig

Jeg havde håbet at det ikke var nødvendigt, men jeg er desværre kommet til den dag hvor jeg er nødt til at oprette min første hjælp, jeg tror min ilder fejler noget-tråd.

Santos havde en knop da jeg (og Lucy) købte ham, der var et lille sår ved siden af, jeg bemærkede det men har siden helt ærligt ikke tænkt videre over det, men bare holdt øje med det heler fint.
I dag har jeg så Maria på besøg da jeg kommer til at tænke på den og kigger efter, Den er nu fuldstændig blålilla.
Den sidder øverst oppe ved ribbene ½-1 cm under "armhulen".
Der er ikke helt vildt meget hår om og det ser ud som det ligesom stråler ud i 4 retninger fra den. så er der en pause og så er der et blålilla mærke til.
Der er evt en ny til på vej ved siden af.

Jeg har jo selvfølgelig mine gisninger om hvad det kan være, men vil også gerne høre jeres mening om det.

Jeg ringer iøvrigt til dr dyr på mandag.

Hilsener

Stine :'(

Soelberg`s SUN ferret

#1
Citat fra: Pipvig Dato 24. Oktober 2009, kl. 18:05
Jeg havde håbet at det ikke var nødvendigt, men jeg er desværre kommet til den dag hvor jeg er nødt til at oprette min første hjælp, jeg tror min ilder fejler noget-tråd.

Santos havde en knop da jeg (og Lucy) købte ham, der var et lille sår ved siden af, jeg bemærkede det men har siden helt ærligt ikke tænkt videre over det, men bare holdt øje med det heler fint.
I dag har jeg så Maria på besøg da jeg kommer til at tænke på den og kigger efter, Den er nu fuldstændig blålilla.
Den sidder øverst oppe ved ribbene ½-1 cm under "armhulen".
Der er ikke helt vildt meget hår om og det ser ud som det ligesom stråler ud i 4 retninger fra den. så er der en pause og så er der et blålilla mærke til.
Der er evt en ny til på vej ved siden af.

Jeg har jo selvfølgelig mine gisninger om hvad det kan være, men vil også gerne høre jeres mening om det.

Jeg ringer iøvrigt til dr dyr på mandag.

Hilsener

Stine :'(

Ja det kan jo muligvis godt være kræft  :(
Jeg har aldrig selv haft en ilder med kræft, men jeg kender et tilfælde der ligner det du beskriver ved Santos. Det var også en knude/knob som var blålilla. Ilderen fik knuden fjernet, og det gik godt i et stykke tid, men desværre havde kræften bredt sig og ilderen måtte aflives.
Det kan jo selvfølgelig også være andre ting, men du slipper nok ikke for et smut forbi dyrlægen i nærmeste fremtid  :(

Pipvig

#2
Det regnede jeg også med.
Han er nemlig hverken øm eller generet af den.
Tak for svar.

Starshineferrets

Det låter som en mastcells tumör... de brukar ofta vara godartade, och brukar inte genera illern mer än att de kan klia, och då bli nfekterade. Men det kna vara värt att operera bort en och ta en biopsi så att man är säker på att den är godartad. Dessvärre kommer alltid mastcellstumörer tillbaka, så det är inte så stor mening att blive ved att ta bort dem.
Däremot finns de ofta en samband mellan mastcellstumörer och insulinom. Det är vabligt att illrar med insulinom får dem.

Visar han några insulinomliknand esymptom?

Pipvig

Det ved jeg ikke, jeg kender dem ikke  :S

Pipvig

Så går turen til dr. dyr kl 15.15  :'(

lille_jill

Håber at det er noget helt uskyldigt..

Pipvig


Black Diamond

åååååh vi krydser alle poter og finger for det bare en en lille uskyldig byld eller betændt sår :(

Pipvig

der er ved at komme en til ved siden af ser det ud til.

Pipvig

Dyrlægens dom: Eksem skal smørres med creme 3 gange daglig i 8 dage.

YAY

Og så skal han have mere fedt da han er for tynd. Hvis det ikke er væk efter de 8 dage skal de fjernes. Han havde også nogle små nogle i nakken.
Hun kiggede også på hans tænder og de var fine. Han har en tand med tandsten og det viste hun mig hvordan jeg kunne fjerne.

Og så skulle jeg holde ekstra øje med om han spiser, drikker ordentlig og om han klør sig i det.

lille_jill


Amazing Ferret

Det var godt at høre at det ikke var så slemt :)

Maria Amanda

Ih, det var godt at det ikke er alvorligt!  :D

Pipvig

ja nu kan jeg ånde lettet op