Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

churolon insprøjtning (p-sprøjte)

Startet af Shamua, 30. November 2009, kl. 21:12

Shamua

Hej

Skriver fordi jeg har hørt om noget der hedder "Churolon". Det virker som en p-sprøjte til tæver, men skulle ikke være så farligt (kræftfremkaldende) som de andre p-sprøjter.

Er der nogle der har hørt om denne?

Vh. Marianne

Amazing Ferret

Ja jeg kender den og har selv brugt den på en tæve

tzari

Mig bekendt er den ikke testet på andet end kvæg så du bruger din ilder til forsøgs dyr når du bruger den.  ;)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Starshineferrets

ska du inte avla på din iller så kan du lika gärna sätta in ett suprelorin implantat på henne, så behöver du inte oroa dig för brunst det närmsta 2 åren. dessutom förebygger du binjuretumörer, mot vad man gör med kastrering
annars finns receptal, som är en typ av p spruta, men som verkar lite annorlunda och man slipper de biverkningar som hänger ihop med tex covinan.

Amazing Ferret

Citat fra: tzari Dato 30. November 2009, kl. 21:30
Mig bekendt er den ikke testet på andet end kvæg så du bruger din ilder til forsøgs dyr når du bruger den.  ;)

Den er ikke mere forsøg end suprelorin implantatet :fnis:

Vi kender i bund og grund ikke konsekvenserne af hverken den ene eller anden

Starshineferrets

hrm.. suprelorin implantatet är testat på iller... det finns en hel rad med vetenskapliga studier, som bekräftar att det faktiskt inte ger några biverkningar. Vill du ha studierna skickade till dig?

Amazing Ferret

Nej tak jeg er ikke interesseret i at bruge det på mine dyr endnu

Jeg bruger chorulonen og indtil videre har jeg kun gode erfaringer med den :)

Starshineferrets

har själv ingen erfarenhet med chorulon, men är det typ samma som covinan? en hormon depot?

Amazing Ferret

#8
Det aner jeg faktisk ikke


Starshineferrets

ok.. för det är ju rätt relevant. Sprutor med hormon depoter kan verka cancerframkallande.


Shamua

Citat fra: Anne Dato 30. November 2009, kl. 22:18
http://ilderforum.dk/forum/viewtopic.php?f=7&t=3519&p=52455&hilit=chorulon#p52455

Så det vil sige at hun ricikerer at gå i løb igen? Hun er allerede på vej i løb. Hun er kun 4 måneder, så jeg synes det er for tidligt at sterilisere hende. Så kunne det jo være en løsning!...?

Vh. Marianne

Shamua

Citat fra: Amazing Ferret Dato 30. November 2009, kl. 21:16
Ja jeg kender den og har selv brugt den på en tæve

Da du brugte det på izzy og hun ikke gik i løb senere på året, hvornår var det hun fik den? februar?

Vh. Marianne

Starshineferrets

Tack Anne! ok, då är det liknande receptal, alltså ingen hormon depot :) Borde vara ok att använda med andra ord.

Amazing Ferret

#14
Citat fra: Shamua88 Dato 30. November 2009, kl. 22:26
Citat fra: Amazing Ferret Dato 30. November 2009, kl. 21:16
Ja jeg kender den og har selv brugt den på en tæve

Da du brugte det på izzy og hun ikke gik i løb senere på året, hvornår var det hun fik den? februar?

Nej Izzy gik ikke i løb igen - men man kan være uheldig at de går i løb igen
Izzy fik den i juli 2007 - og hun havde fået et kuld hvalpe det år 4 mdr tidligere