Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Sterilisation

Startet af Julie Stuhr, 2. Februar 2010, kl. 18:10

Julie Stuhr

Sabby skal steriliseres i morgen og jeg vil høre om jeg skal lukke buret af, så hun ikke kan kravle op?
Det kan nemlig sagtens gøres med hylderne - jeg har dette bur:
http://www.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/kaefige_freigehege/frettchen/94815

Jeg vil ikke have hun kommer til skade.
Og Chester kan vel sagtens bo sammen med hende så længe han holder sig fra såret?

Anne

Jeg ville ikke mene det er nødvendigt hverken at lukke af eller skille dem fra hinanden. jeg synes du skal se hvordan det går og så evt vurdere det når hun er snittet.

Julie Stuhr

Okay, det vil jeg så gøre :)

Line

Da min blev steriliseret skilte jeg dem ad, for at hun kunne få fred til at sove den ud. De kan jo godt være lidt groggy efter narkosen, men du finder helt ud af hvordan din pige reagerer når du får hende hjem.

Sølvsten

Julie du skal være forberedt på at hun muligvis er meget træt og kan fryse en del. Mine 2 drenge lå i et varmetæppe i et par timer og sov for at få varmen de frøs rigtigt meget. De var også lang tid om at kunne gå rigtigt. Min pige derimod var hurtigt på benene.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Leo, rufus og Vera Dato  2. Februar 2010, kl. 19:30
Julie du skal være forberedt på at hun muligvis er meget træt og kan fryse en del. Mine 2 drenge lå i et varmetæppe i et par timer og sov for at få varmen de frøs rigtigt meget. De var også lang tid om at kunne gå rigtigt. Min pige derimod var hurtigt på benene.
Mine to drenge var også helt friske med det sammen! de legede ligeså snart de var vågnet fra narkosen fik jeg fortalt. Og jeg kunne faktisk intet mærke resten af dagen! eneste problem var at der gik betændelse i Codas sår da skidt fra bakkens satte sig i det. så fik han lov at tisse og biiib på aviser!

Pipvig

Mine drenge var også friske stort set med det samme. Max væltede lidt rundt men han legede med det samme, Viktor kunne man ikke se det på.

Julie Stuhr

Vi er kommet hjem og min onkel anbefalede at vi skilte dem ad. Så buret er delt - Chester er utilfreds over at bakken skal stå ovenpå  :@
Sabby er ret groggy og væltede bare rundt. Og nu ligger hun bare og sover.

Det var spændende at være med til operationen :)

Sølvsten

#8
Godt at høre at det gik godt!