Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

byld under hagen

Startet af lille_jill, 8. November 2010, kl. 16:59

lille_jill

Som mange nok ved, så opdagede Erika en byld under Chuckys hage på VIF. Vi har fået en tid hos Alison imorgen, men ville bare lige høre, om der var nogen som havde haft bylder på deres dyr?

Stephanie

Potter har haft en byld på den ene side af kæben. Han fik den behandlet med antibiotika, desværre kom den igen, det viste sig så at han fik den fordi han havde knækket en af tænderne en lille smule (faktisk så lidt at jeg ikke kunne se det selvom Alison viste mig hvilken tand det var) Han fik så behandlet bylden igen og siden har der intet været.

KariN

#2
Min Julian har haft en byld samme sted som Chucky.

Han endte med at måtte få den ene hjørnetand fjernet for at få betændelsen og bylden til at gå væk og siden den blev fjernet har der ingen problemer været.

Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

FerretParadise

Jeg har prøvet det med Zefyr´s mor.
Hun fik en byld samme sted som Chucky, pga de rådne tænder hun havde da jeg fik hende.
Hun fik så fjernet de tænder, men bylden kom tilbage, og det viste sig så, at der sad lidt tandskaller tilbage i kæben. Så dem måtte hun også få fjernet.
Ann Hillerslev.

Stephanie

Citat fra: Stephanie Dato  8. November 2010, kl. 17:15
Potter har haft en byld på den ene side af kæben. Han fik den behandlet med antibiotika, desværre kom den igen, det viste sig så at han fik den fordi han havde knækket en af tænderne en lille smule (faktisk så lidt at jeg ikke kunne se det selvom Alison viste mig hvilken tand det var) Han fik så behandlet bylden igen og siden har der intet været.

Ups ja, jeg glemte da helt at skrive at potter selvfølgelig også fik fjernet sin knækkede tand

lille_jill

tak for svarene :)

Vi har været ved Alison idag. Hun stak lidt i bylden, men det gjorde meget ondt på ham, så hun havde svært ved at tage en prøve. I første omgang ser det ud til at være en byld af betændelse, da der var bakterier i. Men hun sagde også, at der var mulighed for, at det var en knude, som var blevet indkapslet af betændelse. Hun ville ikke udelukke kræft 100%. Nu er han kommet på penicilin 2 gange dagligt i 10 dage og så skal jeg holde øje med om den forsvinder. Hvis den ikke gør, så skal han i narkose, så hun kan undersøge ham nærmere..
Aldrig har jeg oplevet så ynkelig en ilder. Jeg havde nær aldrig fået ham ned fra min nakke efter han var blevet stukket i 1. gang. Han var virkeligt mors dreng idag. Her da vi kom  hjem sked han bare på gulvet og gik ind i buret og sov. Tror ikke at han vil opleve mere idag.

Charlotte

Jeg krydser fingre for at det går væk uden en operation.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Anne

Jeg krydser også alt for ham!

lille_jill


A_M_T >Team Unique Ferrets<

Stakkels chucky! Håber han blir frisk hurtigts muligt. God bedring Chucky!

Sølvsten

Åh stakkels Chucky. God bedring til ham.

cibatuchsi

åhh jill det gør mig ondt at høre. men håber så inderligt at det blot er lidt betændelse.

Eliza

åh stakkel dreng.. håber det "bare" er betændelse og i slipper med skrækken..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.