Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

efter omplantat

Startet af katja74, 3. Marts 2011, kl. 07:33

katja74

Ale mine fik implantat i går.... er det "normalt" der kommer nogle reaktioner dagene efter??

Så som tynd mave
opkast
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Starshineferrets

Nej, implantatet i sig  ska inte ge sådan reaktioner. Däremot kan ju illrar reagera med sådant när de utsätts för stress - fysisk eller psykiskt - och många veterinäringrepp ger ju upphov till just stress (speciellt om de sedan tidigare haft ett magsjukevirus eller liknande)

Reaktioner som man kan vänta sig efter implantat är däremot ökad brunst under en perido. Vilket innebär att om man har både honor och hanar som fått implantat bör man dela på dem en tid, eftersom de faktiskt kan bli parningsklara på 1 dag eller 2. Honor som fått implantat medans de är i brunst bör man hålla extra koll på eftersom de kan riskera att få livmodersinflammation (eftersom de blir skendräktiga)

katja74

Citat fra: Starshineferrets Dato  3. Marts 2011, kl. 08:35
Nej, implantatet i sig  ska inte ge sådan reaktioner. Däremot kan ju illrar reagera med sådant när de utsätts för stress - fysisk eller psykiskt - och många veterinäringrepp ger ju upphov till just stress (speciellt om de sedan tidigare haft ett magsjukevirus eller liknande)

Reaktioner som man kan vänta sig efter implantat är däremot ökad brunst under en perido. Vilket innebär att om man har både honor och hanar som fått implantat bör man dela på dem en tid, eftersom de faktiskt kan bli parningsklara på 1 dag eller 2. Honor som fått implantat medans de är i brunst bör man hålla extra koll på eftersom de kan riskera att få livmodersinflammation (eftersom de blir skendräktiga)

Sføli.... DOH.. havde jeg ik tænkt på!!
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Ved ike så meget om de implantater, men det lyder sku som en dyr omgang :o

katja74

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato  3. Marts 2011, kl. 08:47
Ved ike så meget om de implantater, men det lyder sku som en dyr omgang :o

det var det også lidt ;)

de blev alle 6 tjekket for ører mider, tandsten, lyttet til og tjekket igennem... og fik impalataterne.. til den nette pris af 4200
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: katja74 Dato  3. Marts 2011, kl. 08:55
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato  3. Marts 2011, kl. 08:47
Ved ike så meget om de implantater, men det lyder sku som en dyr omgang :o

det var det også lidt ;)

de blev alle 6 tjekket for ører mider, tandsten, lyttet til og tjekket igennem... og fik impalataterne.. til den nette pris af 4200

Hehe ja det er sku en del penge på en gang! Hvor meget gav du stykket for et implantat?

katja74

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato  3. Marts 2011, kl. 09:03
Citat fra: katja74 Dato  3. Marts 2011, kl. 08:55
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato  3. Marts 2011, kl. 08:47
Ved ike så meget om de implantater, men det lyder sku som en dyr omgang :o

det var det også lidt ;)

de blev alle 6 tjekket for ører mider, tandsten, lyttet til og tjekket igennem... og fik impalataterne.. til den nette pris af 4200

Hehe ja det er sku en del penge på en gang! Hvor meget gav du stykket for et implantat?

gav 700 pr dyr inkl. det hele
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

FerretParadise

Det synes jeg da er en fornuftig pris, nu du også fik sundhedstjek, øremidetjek osv med i prisen.  ;)
Ann Hillerslev.

katja74

Citat fra: FerretParadise Dato  3. Marts 2011, kl. 09:21
Det synes jeg da er en fornuftig pris, nu du også fik sundhedstjek, øremidetjek osv med i prisen.  ;)

enig ;)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: katja74 Dato  3. Marts 2011, kl. 09:26
Citat fra: FerretParadise Dato  3. Marts 2011, kl. 09:21
Det synes jeg da er en fornuftig pris, nu du også fik sundhedstjek, øremidetjek osv med i prisen.  ;)

enig ;)

Ja det lyder som en meget fornuftig pris..

Starshineferrets

blev de lagda i narkos, eller fick någon annan form av bedövning/smärtstillande?

katja74

Citat fra: Starshineferrets Dato  3. Marts 2011, kl. 11:19
blev de lagda i narkos, eller fick någon annan form av bedövning/smärtstillande?

Nej... gør man det da??

det er 1. gang jeg har dyr der skal have implatat
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Eliza

Nej det gør man ikke normalt når man giver implantat. Det er jo bare som at give en chip med en nål i nakken. Måske StarshineFerret tænker i forhold til at de har fået dårlig mave..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Masa

Nogle dyrelæger bedøver dyret i et par minutter for at give et implantat.