Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Er bekymret for min gamle han, Sato

Startet af SilverDragon, 30. Marts 2011, kl. 16:07

SilverDragon

hej alle sammen
Jeg har gået i nogle uger og tænkt over hvad jeg skal gøre med min gamle han Sato.
Han bliver 5 år til sommer, men inden for de sidste par mdr. er han blevet meget dvask, mere end hvad jeg syntes er okay.
Som tingene er nu er han kun i buret og spise og drikker, han komme kun ud hvis jeg tager ham ud af buret.
Han kan ikke finde ud af at bruge bakkerne når han er udenfor buret. Han kan sidde lige ved siden af og tisse og prutter.
En enkelte gang han jeg ser ham drikke sit eget urin.
Den 10. feb vejede jeg ham ved dyrlægen grundet han havde diarre som jeg ikke kun få ordentlig bugt med, der vejede han 1,18 kg
Idag vejer han 824 gram. Han er blevet meget benet og tynd af se på.
Jeg har prøvet af mærke et buler eller knuder, men kan ikke finde noget.

Hvad skal jeg gøre?

Skal jeg bare lade ham være gammel og dement eller hvad han nu er blevet?
Eller skal jeg rådføre mig med min dyrlæge (som jeg iøvrigt er rigtig glad for) og finde en løsning?

Hilsen Louise

KariN

Jeg ville uden tvivl tage en tur omkring dyrlægen, hellere være på den sikre side.. At han har tabt sig så meget lyder ikke godt og at han ikke rigtig gider noget, så ja jeg ville tage en tur derhen med ham
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

FerretParadise

Det er jo en ballancegang, og den er ikke altid let.
Hvor langt vil man gå med sine gamle ildere, når de ikke har den samme livskvalitet som de plejede at ha da de var yngre?

Hvis dyrlægen ikke kan finde noget han direkte fejler, så må du gøre op med dig selv hvornår det er tid til at sige farvel.

Jeg ved, at det er lidt hårdt skrevet, og det må du så meget undskylde, for det er ikke min mening.
Selv vil jeg hellere sige farvel imens dyret har en rimelig livskvaliet, end at lade det leve længere end det egentlig er godt, for min skyld, fordi jeg synes det er skide svært at sige farvel.

Sender dig og Sato mange tanker.
Ann Hillerslev.

SilverDragon

Hej Ann.
Mange tak for dine tanker, det er præcis de samme jeg går rundt med.
Men det er rart at man ikke er den eneste der tænker sådan.

Jeg vil prøve at få ham fedet lidt op og så vil jeg komme til dyrlæge med ham hurtigst muligt..

Samtidig har jeg aftalt med Mia Møller i Billund at drengene kommer ud til hende i næste uge..
sådan at der er nogen der kender til deres adfærd og helbred.


Mimse-mia

så vil jeg gøre mit bedste for at fede ham op og holde øje med ham :)
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Eliza

Er ikke helt sikker på jeg forstår hvorfor han skal til et andet sted, for det synes jeg da lyder som en rigtig dårlig ide når han ikke har det godt..

Men jeg synes helt klart du skal tage forbi dyrlægen og få ham ordentligt undersøgt (mere end almindeligt tjek) måske det er noget der kan gøres noget ved.

Håber det bedste for jer
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

SilverDragon

Eliza: Jeg vil hellere overlade ham en uge til folk der ved noget om ildere og kan hjælpe ham hvis han får det skidt. Lige nu har han ikke ondt eller skidt, han er bare træt og gammel.
Istedet for at der står en familie som ikke kender til ildere, men som gerne vil passe dem og ikke ved hvad de skal gøre hvis han får det skidt.

Jeg ved at Mia vil tage de beslutninger der skal tages hvis det går så galt.

Derud over vil jeg gerne prøve at give ham en chance, men får han ondt, holder op med at spise og noget i den dur så er der ingen anden vej end aflivning

Eliza

Havde bare ikke lige forstået at de skulle passes  ;)

Jeg har det sådan at man skal gøre alt hvad man kan for at ens dyr har det godt og man skylder det at gøre alt for det, men man skal samtidig huske at det kun skal være for dyrets skyld og ikke sin egen og derfor skal man aflive dem hvis de ikke har det godt, selvom det er pisse svært.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

lille_jill

Chucky har været som Sato er nu i flere år. Nu er han da livet lidt op, men måske Sato bare nyder sit otium?
Nu er det også forår og så taber de fleste sig jo lidt..

Men få ham tjekket :) Det behøves bare ikke være så slemt som man frygter.

SilverDragon

Jill: Ja, om nogen må du vide hvordan det er. Jeg tror virkelig at han nyder til otium.
Og den dag hvor jeg virkelig kan se at nu går den ikke længere, så skal han hellere ikke være her mere..

Takker for alle jeres og opbakning. Det er aldrig rart at skulle skille sig af med nogle af sine kære

Lena og Peter

Jeg ville helt sikkert få ham tjekket hos dyrelægen... Og alt efter hvad der kommer af svar, må man jo tage stilling derefter.

Vi håber på det bedste for Sato, og håber han får noget mere energi og begynder at tage på igen...  ;)

Anne

Når han har tabt sig så meget ville jeg få ham tjekket ORDENLIGT igennem. Scanning, blodprøver, hele turen. For det lyder da som om han kunne være rigtigt syg, og er han det så må du jo tage den derfra.

NemoToft

Øv, det lyder da lidt trist hjemme hos jer Louise  :( Jeg håber du kan få lidt sul på ham. Tanker og krammer fra Nordjylland.

Anne

Citat fra: Anne Dato 30. Marts 2011, kl. 18:36
Når han har tabt sig så meget ville jeg få ham tjekket ORDENLIGT igennem. Scanning, blodprøver, hele turen. For det lyder da som om han kunne være rigtigt syg, og er han det så må du jo tage den derfra.

LÆste lige mit indlæg igennem og det var overhovedet ikke meningen at lyde så kynisk, jeg håber selvfølgelig det bedste for sato!

SilverDragon

Anne: Jeg forstår hvad du mener. Tak for dine råd

Og en tak skal selvfølgelig lyder til jer alle sammen for jeres råd og jeres støtte