Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

ECE - efterverkningar

Startet af Starshineferrets, 18. Oktober 2011, kl. 12:51

Starshineferrets

Tänkte bara återigen slå ett slag för vikten av att ta ECE (magsjukan) på största allvar.

Den 1 september fick jag akut avliva min Àmor, endast 3 år gammal. Redan då var misstankarna efterverkningar av magsjukan (ECE) och/eller Lymfom (möjligtvis inducerat av magsjukan - men inte nödvändigtvis). Idag fick jag hans obduktionsrapport och där kan man konstatera att han inte hade lymfom eller andra sjukdomar utan det som blev hans död helt enkelt var efterverkningar av en tarminflammation (som bekant hade alla mina ECE för över 1 år sedan). Så därmed vill jag helt enkelt än en gång ge en heads up för vikten att ta denna virussjukdom på allvar. Mina illrar var aldrig särskilt påverkade av sjukdomen... de bajsade bara löst men allmäntillståndet var gott hos alla, men som bekant ger ECE kroniska tarmskador, vilket bevisligen är det som har drabbat Àmor :(

Bifogar obduktionsrapporten nedan för den som är intresserad:

FerretParadise

Puha lorte ECE.
Men det viser jo bare, hvor alvorligt vi skal tage det.  :(

Nu har jeg Navi i avl efter Amor, så selvom jeg er pisse ked af, at han døde pga eftervirkningerne af ECE, så vil jeg samtidigt indrømme, at det gør mig "lettet", for så er det ikke noget arveligt.
Men det havde jeg nu heller ikke troet.

Kondolerer endnu engang med dit store tab Sara.
Ann Hillerslev.

KariN

Kondolerer mange gange med tabet af Amor :(

Hvor er det godt at du lægger en rapport herind så vi alle sammen kan få mere viden om den forbandede sygdom
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Dark Crystal Ferret

Oh my :S ECE er virkelig noget lort.. er helt mundlam :(

Tusind tak for du ligger det ind her, så vi alle kan se hvad den sygdom kan forsage.
Og jeg kondolerer mange gange med dit tab af Amor - det er bare ikke fair at så mange ting har skullet ramme dig :'( :'(
Sender alle mine tanker og en masse kram afsted imod Sverige <3

Eliza

Ja gid det vil blive taget alvorligt nu hvor vi har endnu et bevis på hvor forfærdelig en sygdom det er også selvom ilderen slet ikke bliver alvorligt syg i første omgang, men ak jeg har nu min tvivl :(

Jeg er så ked af du måtte miste stakkels Àmor til den skod sygdom, det er bare slet ikke fair :(
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Sølvsten

Det gør mig virkeligt ondt for dig Sara!

Hvil i fred Àmor