Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Brun om munden

Startet af KariN, 8. Februar 2012, kl. 14:48

KariN

Ja som overskriften siger så er Cassiopeia brun om munden.

Det startede for ca. 1 ½ måneds tid siden hvor det pludselig dukkede op, fra den ene dag til den anden.

Vi tog til dyrlægen og vi snakkede om at det kunne være en allergisk reaktion overfor noget af det foder de får (selvom det altid har været den samme slags, så ingen ændring der) Hun fik en penicillin kur og jeg begyndte at sortere en slags foder fra af gangen for at se om det hjalp.

Det forsvandt og jeg troede så at jeg havde fundet ud af hvilket noget foder hun ikke kunne tåle, så det har de ikke fået siden.

Så opdagede jeg i går aftes at det er kommet tilbage, denne gang meget mere end sidst og det lader til at klø ret meget på hende og det er ikke til at få af (jeg forsøgte forsigtigt med en vatrodel med vand på).

De er alle 3 for nylig blevet behandlet med Stronghold mod øremider og andet utøj (i forbindelse med udstillingen i December). Hverken Julian eller Naanok har noget, det er kun Cassie.

Jeg vil høre om i har nogen ideer til hvad det kan være? jeg har læst lidt rundt på nettet men er ikke blevet så meget klogere.

Vi tager selvfølgelig til dyrelægen her i eftermiddag for at få tjekket op på det.

Jeg har taget et billede af det, det er taget for 10 minutter siden og der var slet ikke så meget i går aftes :S



Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Hmm mener at Masa postede noget lign herinde! Måske husker jeg helt forkert men mener der blev nævnt noget med ringorm?!

KariN

#2
Ja jeg læste godt tråden om Masa's drenge før jeg lavede den her, der var det vidst Ringorm hendes drenge havde fået, det vil jeg selvfølgelig nævne for dyrelægen senere, jeg tænker bare at det er mærkeligt at det er kommet igen (det brune om munden) og at det fra i går aftes og til nu er blevet meget værre.

Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Line

Det kan være allergi overfor fx madskålen....

KariN

Citat fra: Line Dato  9. Februar 2012, kl. 09:21
Det kan være allergi overfor fx madskålen....

Deres skåle er også blevet skiftet, det blev de da jeg opdagede det første gang :) Men tak for svaret
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Sølvsten

Har I været hos dyrlægen? Er spændt på hvad det kan være og håber det er noget ufarligt.

KariN

Ja vi var hos Lone i går :)

jeg har fået noget fucidin salve til hende, som jeg skal smøre hende med to gange dagligt.
Lone var nemlig ikke helt sikker på behandlingen af ringorm hos ildere, så hun ville lige tjekke op på det før hun udskriver noget, hun ringer til mig en af dagene når hun har fundet ud af noget :)

Jeg tror nu heller ikke det er noget farligt, Cassie er som hun plejer, men det klør på hende og irriterer , så væk skal det under alle omstændigheder.
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Sølvsten

Citat fra: KariN Dato  9. Februar 2012, kl. 09:56
Ja vi var hos Lone i går :)

jeg har fået noget fucidin salve til hende, som jeg skal smøre hende med to gange dagligt.
Lone var nemlig ikke helt sikker på behandlingen af ringorm hos ildere, så hun ville lige tjekke op på det før hun udskriver noget, hun ringer til mig en af dagene når hun har fundet ud af noget :)

Jeg tror nu heller ikke det er noget farligt, Cassie er som hun plejer, men det klør på hende og irriterer , så væk skal det under alle omstændigheder.

Godt at høre. Er Lone sikker på det er ringorm eller har du fået fucidin for en sikkerhedsskyld?