Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

en hård ugen

Startet af katja, 19. Februar 2012, kl. 17:38

katja

Abu blev som nogle ved kasteret sidste fredag, da han var kryptokid, det hele gik godt, såret i lysken helet som det skulle

Mne han ville ikke spise, han virket til at have ondt i halsen eller munden, så mandag afsted til dyrelæge med en meget slatten ilder der mere virket som en halsklud end en levende ilder

han fil smerte stillende og ja vi kørte hjem og hentet ham igen om aftenen, og der er alså langt til hillerød, men hvad gør man ikke

han kom hjem men var stadig slatten og havde lidt feber, det smete stillende stoppet med at virke og så stoppet ham med at spise, så tirsdag igen afsted, mund og hals undersøgt men der var intet af se, vi kom hjem med  bayertril og smertestillende, men nøj hvor er det hele gået langsomt, han spiste for førstegang normalt i går, og han har også spist uden problemer i dag, men han har tabt sig en del, men endelig kan vi slappe lidt af, og han er nu frisk og aktiv igen, mne vi troet faktisk vi skulle midste ham  i løbet af ugen, da han bare lå og lå, tog vi ham ud kravlet han op til os og faldt i søvn over vores skulder som en klud, uanset hvad vi gav ham at spise spyttet han det ud,vi opblødte mad, vi gav daggammelkyllinger, osv men han ville intet have,

men nu spiser han, endelig og er igen blevet sig selv, men nøj vi har været nervøse, været oppe om natten bare for at se om han nu stadig var hos os,
ejer af 7 dejlige trolde,

dejligste

Pyh ha ikke godt, det lyder til at have været en slem uge.
Men hvor er det godt han har fået det bedre og spiser normalt igen, krydser fingre for han tager det tabte på igen.

Dexter, Jack, Bailey og Holly  

Fnug savnet og elsket <3

Shamua

Lille Abubu :( Er så glad for at han bor et sted hvor han bliver passet godt på <3 Godt at høre at han er ved at blive frisk igen!

Vh. Marianne

katja

også jeg, og alligevel kikker jeg stadig konstant til ham eller retter i hans bæ bakke, for at se om der er  høm hømmer, for det betyder jo han har spist, jeg vejer stadig maden, for at se hvor meget der er spist, men alt virker notmalt igen, men jeg er vist lige ops de  næste par dage, da jeg vil være helt sikker på alt er ok,

det har været en laaang uge. med mange bekymringer, og søvnløse nætter,men som tingende ser ud nu, er det værste vist ovre, det håber jeg virkelig, han skulle tages af smerte stillende i går, og det gik ok, han har spist tørkost og en daggammel kylling her i nat, han er dog stadig på bayertrill et par dage endu,

ejer af 7 dejlige trolde,

the bird

kryptokisme burde udryddes!! det er simpelthen forfærdeligt, bare det at nogle opdrættere beholder dyret i avl velvidende hvor stor risikoen egentligt er for at give det videre til hvalpene, jeg syntes det er respektløst:( jeg forstår ikke hvordan de kan leve med det på samvittigheden!! jeg er rigtigt glad for at høre at din dreng har fået det bedre, bætte pus..

katja

je det går heldigvis godt frem ad, og i dag lignet han en der havde taget en streg eller 2, han hoppet rundt, klukket og bekæmpet usynelige uhyr, så han er vist ved at være sig selv, men alligevel er vi ops, da det kun er 2 dag uden smertestillende

men der har ikke været vrøvl med operationen eller noget, det er gået over alt forventning, og vi har i dag fjernet det sidste sting der stadig sad der, ved ikke om ildere kan få halsbetændelse eller noget i den stil, for så kan jeg forstå han ikke ville synke maden eller spyttet det ud igen, men en ting er sikkert dette havde intet med operationen af gøre, bare skide uheldigt det faldt sammen med det, men som sagt han er godt nok aktiv i dag, det er helt vildt,

ja krytokisme er noget lort, og jeg håber da heller ikke der er nogle der avler på hanner der har det, jeg tror bestemt ikke det er noget de fleste gør bevist, det kan jeg ikke forestille mig,

jeg bliver jo nok aldrig avler, da jeg holder for meget af de små kræ, og skulle jeg være avler skulle jeg jo skilde mig af med alle dem der ikke af den ene eller anden grund er avls egnet, men det kan jeg ikke, og jeg er bare så uheldig, så ud af mine 9 dyr er 6 nu neutraliseret eller har inplantat da de ikke er egnet, har så 3 der måske er men det kan kun tiden vise, men finder jeg noget hos dem som gør de ikke er egnet, bliver de  neutraliseret, og ja så må min drøm om at være opdrætter udskydes en del år, da jeg pt ikke vil have flere dyr,

ejer af 7 dejlige trolde,

Anne

#6
Citat fra: katja Dato 20. Februar 2012, kl. 14:01

jeg bliver jo nok aldrig avler, da jeg holder for meget af de små kræ, og skulle jeg være avler skulle jeg jo skilde mig af med alle dem der ikke af den ene eller anden grund er avls egnet, men det kan jeg ikke, og jeg er bare så uheldig, så ud af mine 9 dyr er 6 nu neutraliseret eller har inplantat da de ikke er egnet, har så 3 der måske er men det kan kun tiden vise, men finder jeg noget hos dem som gør de ikke er egnet, bliver de  neutraliseret, og ja så må min drøm om at være opdrætter udskydes en del år, da jeg pt ikke vil have flere dyr,


Hvor har du dog den idé fra?? Langt de fleste opdrættere skiller sig da ikke af med deres kæledyr bare for at få plads til avlsdyr! De fleste steder er dyrene jo kæledyr frem for alt. Jeg bliver sådan lidt når du siger at du holder for meget af dine dyr til at opdrætte... du kan bide spids på at vi der har valgt at have et opdræt ikke elsker vores dyr mindre end du gør. (og nej, det var nok ikke det du mente, men det kommer til at lyde lidt som om at opdrættere sætter dyrene i anden række og bare sælger dem de ikke kan bruge mere for at få plads til nye avlsdyr, og sådan er virkeligheden altså meget sjældent med ildere og bare fordi man opdrætter betyder det ikke at man ikke elsker sine dyr). Personligt har jeg købt et avlsdyr der viste sig at have et handicap, hun bor her skam stadig, og det samme gør vores kæleilder Joa der også er steriliseret og ikke kan bruges i avl. Der er ingen af dem der skal andre steder end her og jeg elsker de 2 ligeså meget som avlsdyrene.

Der er dog rigtigt mange grunde til ikke at opdrætte.

katja

nej det var ikke det jeg mente, det jeg mente er jeg har et max antal dyr, så jeg har plads til x antal dyr, jeg tænker meget over at der skal være penge til dyrne,dyrelæge regninger osv, så for mit vedkommen har jeg et max, skulle jeg være opdrætter ville det  kræve at jeg skal skilde mig af med nogle af dem jeg har, for at få plads til til dyr der er avlsegnet, og det kan og vil jeg ikke, derfår må min drøm ligges lidt på hylden, jeg har dog 3 dyr der er avlsegnet,

for mig er det jo også først og fremmest kæledyr,de er en del af vores hverdag med alt hvad de indebær, men når man som mig har et max antal  og vi er ved at være ved det max, så må man være realistisk , er bare ked af at nogle af de dyr jeg har købt som jeg havde regnet og håbet på kunne bruges i avl, ikke er egnet,fordi jeg ikke havde fået de oplysninger om deres baggrund som jeg syntes er relevante i forhold til sygdomme osv i linien, dette er ikke blevet oplyst hos avler, men noget der langsomt er kommet mig for ørene, det hele startet med en mail fra en mig ukendt person, der fortalte en smugle, resten har jeg stille og roligt fundet ud af, og det var jo ikke lige det jeg havde fået af vide af opdrætteren, eller avler, men ja selvfølgelig flytter de ikke det er vores små trolle med alt hvad det indebær,

jeg tror da bestemt heller ikke af avlere skiller sig af med dyrene nå og hvis de ikke er egnet, men nogle har måske bedre plads eller økonomi til at have flere dyr og kan få flere dyr så frem de avler, de har måske ikke et max antal,

så det var bestemt ikke ment på en negativ måde eller for at hænge avlere ud, skal jeg se det fra min personlige side  har jeg bare ikke plads og økonomi til af overskride mit max antal, da jeg er den type der går meget op i der skal være råd til dem, og uforselige dyrelæge regninger, og det er jo ikke ligefrem billigt.

ejer af 7 dejlige trolde,