Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Viktor

Startet af Pipvig, 29. Juli 2009, kl. 01:31

Pipvig

Jeg er lidt småbekymret for Viktor.

Han har haft et stort sår på ryggen efter han har kløet sig som ikke rigtig har villet hele, det har dog hjulpet lidt efter jeg har smurt ham der med noget camillecreme jeg havde liggende (man kunne se at det var rifter efter kløer). Det er desværre stadig ikke helt væk.
Jeg har ikke kunnet se nogle lopper på ham eller de andre.
Nu her til aften har jeg så opdaget at han har sår bag begge hans ører også så han er virkelig gået til den. Der var nogle små sorte ting i ørerne. Men ikke noget specielt ørevoks.
Er det tegn på øremider?

Jeg har noget øko anti-udyr-noget som jeg har prøvet at dryppe ørerne med, det har de alle sammen fået.
Såfremt det skulle være øremider, er det smitsomt?
Jeg har ikke haft med øremider at gøre før så jeg er ret blank på det punkt og jeg har ikke kunne finde noget om det her på forum via søg.

håber i kan give mig lidt hjælp her, er lidt lost...

RockaHulla

Jeg kan nok ikke hjælpe så meget, men jeg kan ihvertfald sige at øremider er meget smitsomt.
Da mine havde det fik jeg nogle dråber fra dyrelægen :)

Julie Stuhr

Jeg ville tage et smut til dyrlægen med ham ang  det i ørerne.

Derudover er Max jo også meget voldsom overfor ham, det var han i hvert fald da jeg passede dem, og de sloges tit i buret, så det kan altså også godt være Max der har lavet sårene. Og så Viktor der klør i dem, fordi sårene heler og det klør.
Eller det var i hvert fald bare mit indtryk da jeg passede dem :)

Pipvig

Jeg ser det så ikke som slåkamp men som leg. De ligger også og sover alle tre sammen. Om dagen er de ude alle tre og der er det dem begge to der tonser lige meget efter hinanden (Og prinsessen der kommer trissende efter). Og såfremt det havde været Max (jeg har da tænkt den tanke) så tror jeg at der havde manglet en ordentlig luns pels hvilket der ikke gør. :)
Men jeg tror også at det er Viktor der holder sårene åbne fordi at det kløer når det heler (derfor cremen).

Jeg tænker øremider eller lopper (efter en lille sludder med Vivian :lol:).

Pipvig

Jeg har fået tid den 7 august til 2 gange snipning, 3 gange vaccination og tjek af hvad der kløer. De havde ikke tid før. Så må vi se hvad det er...

Ind til da må vi se om loppemidlet hjælper.

Julie Stuhr

Ej, det bliver da skønt at få dem ordnet :)
Skal prinsessen ikke snittes?

Pipvig

Jo det skal hun, men hun får lov at vente lidt.

Jeg var så heldig at jeg fandt en dyrlæge som lød venlig og som sagde jamen ved du hvad... når du kommer med så meget så får du selvfølgelig rabat... (det hele bliver 2600)

Dem jeg plejer at have er vildt dyre... og de er møgsure når man snakker med dem.
Så jeg skifter dyrlæge. De er billigere også uden rabat.
Min veninde anbefalede dem her, hendes familie har brugt dem i flere år så vidt jeg har forstået.
Totalt glad har endelig fundet en ordentlig dyrlæge, jeg håber at det er lige så positivt når jeg har været dernede.

Men jeg kan ikke lade være med at synes det er lidt synd for Max og Viktor. :lol:
Overvejer at holde en lille "snipnings"fest for dem :lol:

Julie Stuhr

Det lyder dejligt billigt. Så må du se om de er ligeså søde dernede :)

Anne

Det kan også være en form for udslæt eller allergi der får ham til at klø sig hele tiden

Pipvig

Det kan det snildt være...

Jeg har også det der øko-anti-udyr til kroppen og det fik de alle sammen igår og så blev de redt igennem. Jeg fandt en lille loppe på Ginger men ingen på hverken Max eller Viktor.

Jeg er lidt ked af at måtte vente "helt til" 7 august, jeg synes det er lidt synd for ham at han skal gå så længe. Men det lader til at hjælpe lidt at han bliver smurt om aftenen så klør han sig ikke så meget om natten.

Jeg har ikke set noget udslet men igen ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter?

Der drysser ikke skæl af ham og der er ikke bare pletter. (det er der heller ikke på de andre).
(som sagt lidt lost)

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: Julie Stuhr Dato 29. Juli 2009, kl. 18:18
Ej, det bliver da skønt at få dem ordnet :)
Skal prinsessen ikke snittes?

Hun er jo ikke så gammel endnu.  :-$

Soelberg`s SUN ferret


har du evt. lagt mærke til om de sutter på hans ører ??. Det kan godt give sår.

Har du renset hans ører ??. Nu ved jeg jo at de leger med jord på altanen  :fnis:


Julie Stuhr

Citat fra: Soelberg`s SUN ferret Dato 31. Juli 2009, kl. 11:09
Citat fra: Julie Stuhr Dato 29. Juli 2009, kl. 18:18
Ej, det bliver da skønt at få dem ordnet :)
Skal prinsessen ikke snittes?

Hun er jo ikke så gammel endnu.  :-$
Jeg troede bare hun var 6+ mdr :)

Pipvig

Det gør de... de ligger alle sammen og slikker hinanden i ørerne (godt tegn?)
Jeg rensede hans ører forleden og der er ikke kommet noget i dem siden medmindre det er kommet igen siden igår aftes (tjekker dem hver aften alle sammen hver aften når der bliver nusset godnat og Viktor samtidig bliver smurt, han er blevet rigtig god til det der...)

De har fri adgang til min altan hvor de møver rundt og også gerne graver i mine jordpotter (jeg glemte at plante noget i dem da jeg satte dem ud dengang så derfor bare jordpotter)

Ginger skulle gerne være omkring 7 måneder nu, jeg har jo haft hende omkring en måneds tid og hun var ca 6 måneder da jeg hentede hende. Men hun får lov at vente lidt, medmindre hun går  i løb lige pludselig, jeg skal lige spare op igen først. Hvor gamle er de ca når de går i løb første gang? Eller er det sæsonbetinget? Det er noget med at de hæver op når de går i løb men er der evt en der har et billede hvordan det ser ud? :-$

Jeg har iøvrigt lige vejet Viktor... Han vejer kun 1.2 kun nu... Måske stress over kløe? Han æder alt hvad han kommer indenfor en snues radius af... (med måde...) :S