Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Fedthale og vaccination + zoolac

Startet af Pipvig, 7. August 2009, kl. 17:27

Pipvig

Jeg har fået kigget rigtig nærmere på Ginger idag for vi har været alene hjemme, da vores drenge har været til Dr Dyr og blevet snippet.
Min lille pige kunne ikke rigtig lide at være alene hjemme for hun har hængt op af mig eller indenfor en radius af en ½ meter.
Så jeg sidder og nusser lidt med hende og får kigget på hendes hale.
Jeg får øje på nogle sorte pletter som jeg ikke har set før og hendes hale virker også lidt "tynd i toppen".
Det er lidt svært at se da hun er pastel, billederne jeg har taget blev derfor ikke til noget.
Kan det være fedthale?
Hvad kommer fedthale af, og smitter det?
Skal jeg gøre noget?

Det andet er Ginger er blevet vaccineret idag. Men hun har altså godt nok fået en lidt skør mave, jeg vil derfor gerne give hende noget zoolac, hun blev vaccineret kl 9 imorges, kan jeg godt give hende zoolac nu?

Nogen der ved?

En helt anden ting... Dyrlægen sagde at jeg skulle vente med at sætte dem sammen med Ginger for at hun ikke pillede for meget ved bollerne... (øhm ja?)
Men hun vil jo altså virkelig gerne ind til dem... Nogen der ved hvor lang tid jeg skal holde dem adskilt?

Mange hilsener

Stine :)

Namilla

Det lyder som en helt typisk fedthale du beskriver...Det skyldes uren hud, det er derfor ikke noget der smitter (selvom det ofte ses at flere ildere der lever sammen, får fedthale samtidig...men det skyldes imo at de lever under samme forhold og spiser samme kost)...Det er på ingen måde farligt... pelsen vokser ud igen ved næste pelsskifte... Jeg har hørt flere husråd, fx at skrubbe halen med en blød tandbørste og give b-vitamin, men der er vist ikke noget som beviseligt hjælper... Jeg lader det bare være... mine har også fedthale nu, men de er ikke generet af det, så udover at jeg ikke synes det ser så pænt ud, så sker der jo ikke noget ved det...

Du kan sagtens give zoolac nu... jeg tror ikke maveproblemerne skyldes vaccinen, det har jeg aldrig oplevet før, men det kan skyldes stress over turen og håndteringen hos dyrlægen osv...

Jeg synes du skal holde dem i hvert sit bur den første dags tid...mest for at drengen får en chance for at vågne rigtigt op, og for at sårene får en chance for at vokse lidt sammen... de er nok ikke syet, men limet, og det skal hun ikke slikke for meget i... men jeg synes godt du kan lade dem løbe ude sammen, med mindre hun render i røven af dem og vil slikke i sårene hele tiden...
Det kan også være hun er helt ligeglad, så synes jeg bare du skal sætte dem sammen... mine har aldrig vist interesse i hverken deres egne eller de andres sår, når de er blevet snittet...

Anne

JEg synes kun du skal sætte dem hver for sig hvis det virker som om han bliver stresset eller hun vil slikke i hans sår.

Men namilla ahr vist svaret fint på det hele :)

Pipvig

Tak for hjælpen begge 2 :)

Nej de er ikke syet men limet, hun snusede lige til dem 2 min og derefter var der ingen  interesse for det område.
De har ligget og sovet siden de kom hjem, har lige været ude og gå en enkelt gang hver, og oppe og spise et par gange... Ellers har det været drømmeland faktisk for alle 3.
Hun lå ovenpå buret så jeg lagde hende ind til dem, jeg kunne ikke holde ud og se på hende ligge der...

Namilla

Hvis ikke hun er interesseret i deres sår,og hun ikke stresser dem, fordi hun vil lege, så er der heller ingen grund til at have dem adskildt...det var jo også kun hvis hun ville slikke sårene eller var helt opsat på at lege, og drengene var trætte pga. bedøvelse...