Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

anal kirtler

Startet af tzari, 9. September 2009, kl. 00:00

tzari

Hvormange af jer har oplevet blokerede analkirtler der skulle "klemmes ud". Tops STANK idag så prøvede for første gang gik overraskende let og nu lugter han ikke mere er lidt stolt :-$ Han synes jeg var DUM men trængte tydeligvis til det  8)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

cibatuchsi

det har jeg aldrig været ude for, heldigvis da.

Bawa

det har jeg heller aldrig været ude for :)

Black Diamond

Jeg tror man skal være helt sikker på hvordan man gør. Personligt ved jeg ikke hvordan man gør, og jeg tør ikke gøre det. Men jeg har så heller ikke oplevet at de var blokerede..

Barky

Jeg måtte gøre det jævnligt på min gamle ilder Albert. Et par gange på de andre også... Men det er ved at være sjældent at det er nødvendigt mere...
Bla bla bla.... Hilsen Julia

A_M_T >Team Unique Ferrets<

er det noget du vil lære fra dig? for tror Banit trænger til at få dem tømt?

Barky

Man kan få dem tømt hos dyrlægen. (Det gjorde jeg i starten) Men gad ikke blive ved at komme for at få dem tømt, så hun lærte mig at gøre det selv.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Idamusen

ved ikke engang hvordan man ved at de trænger til at blive tømt?

Namilla

Skal man ikke også passe på med ikke bare at tømme dem for at tømme dem...? Jeg har hørt at de kan få problemer med at holde dem tætte, få infektioner osv, hvis de bliver tømt uden grund...
Jeg har haft ildere i 4 år, 6 forskellige, og ingen af dem har haft brug for at få dem tømt...

lille_jill

Der kan gå betændelse i hvis man tømmer selv, har jeg også hørt..

Chucky gik og småpruttede for nogen måneder siden. Aftalte så med Vivian at han bare skulle have sig en legetime med Tops, så han ville blive skræmt til at tømme dem. Da vi kom hjem igen var han helt lugtfri og havde fået sig en ny ven :)

Black Diamond

Ja jeg har også hørt at hvis man gør det forkert kan der gå betændelse i .. Jeg ville nok også passe på med at gå til en dyrlæge bare sådan med mindre jeg vidste de vidste meget om ilder og dens sygdomme.. Allison eks ville jeg stole på.. Jeg ville aldrig gå til en dyrlæge der ikke var ilderkyndig. Tror jeg har haft nok af dem GG

AlisVolatPropiis

Min første ilder Dante havde problemer med tilstoppede analkirtler. Han tømte dem simpelthen aldrig selv.
Det var dog ikke rigtigt noget problem da vi først fandt ud af det, så blev han bare tømt hvert halve år når han alligevel var til tjek hos Lone.  Mere var der ikke behov for.
Men vi opdagede det første gang ved at han havde hævede kirtler og gerne ville "gnide rumpen hen af gulvet" -ud over de få skridt de kan finde på at gøre efter de har været på toilettet.