Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

rofus' "toiletbesøg".

Startet af Stubba, 20. September 2009, kl. 14:00

Stubba

Rofus er begyndt at have "tynd mave", så det er næsten vand det der kommer ud. Hvad kan det være?

Han fik en ny slags foder for ca. 14 dage siden - og der har slet ikke været nogle problemer med hans mave der.

Hvad kan jeg gøre ved det?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Sulle

Hvornår er det du har skiftet helt over fra det gamle foder? og hvornår begyndte den dårlige mave?

Hvis du har skiftet for 14 dage siden, og han først har fået dårlig mave nu, tror jeg ikke det hænger sammen. Det første jeg ville gøre er at hurtigt smutte ud og købe noget Zoolac (på apoteket eller hos en dyrlæge) som er mælkesyrebakterier til hvis de har dårlig mave.

Du skal give zoolac 2 x dgl. og der skal komme en bedring forholdvis hurtigt, for så dårlig mave har han ikke godt af at have i særlig lang tid. Hvis der ikke hurtigt bliver bedre ville jeg kontakte dyrlægen, da han jo kan have en bakterie der skal slåes ihjel med noget hårdere.  :)

Jeg håber det går!

- Sulle

tzari

Under behandlingen burde du også give ham elektrolyt vand og "huske ham på" at drikke en masse så han ikke dehydrere :)
Men pas på dierra kan hurtigt blive alvorligt for ildere så vær MEGET obs på ham. 
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Namilla

Diarre kan jo også komme af meget andet end foderskift... Prøv fx at sikre Jer, at han ikke har gemt gammelt kød nogen steder, at han ikke har spist noget, som kan medføre diarre... og endeligt, så kan fremmedlegemer i tarmen faktisk også medføre diarre... så det er bestemt noget I bør være obs på...

Stubba

det er heldigvis holdt op med at være diarré. Jeg ved stadig ikke hvorfor det kom, men nu ser det ud som om det er ved at være ovre .. meget mærkeligt, synes jeg.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Stubba

Citat fra: tzari Dato 20. September 2009, kl. 16:43
Under behandlingen burde du også give ham elektrolyt vand og "huske ham på" at drikke en masse så han ikke dehydrere :)
Men pas på dierra kan hurtigt blive alvorligt for ildere så vær MEGET obs på ham. 

Hvad er elektrolyt vand?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Namilla

Vand med salte og sukker i... sådan at natrium/kalium-balancen ikke også går fløjten når ilderen har diarre (i øvrigt også en rigtig god ide, hvis mennesker lider at ferie-mave!)... hvis man kommer til at lide af saltmangel, så får man det endnu dårligere, end man har det i forvejen...