Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Tidlig kastration = cancer

Startet af Lena og Peter, 8. December 2009, kl. 20:46

Bawa

Citat fra: ilderbanden Dato  8. December 2009, kl. 22:09
Citat fra: Bawa Dato  8. December 2009, kl. 22:06
Ja man skal virkelig vælge sin dyrlæge med omtanke!!!!!! (uendeligt mange udråbstegn :P)
Så skulle du prøve at bo på Falster, Her er der flerer dyrelæger end ilder... 
Ja så kan det godt være svært at finde den rigtige, hehe :P

Black Diamond

Mange af os rejser meget langt for at komme til de gode dyrlæger.. Jeg tager fra vestsjælland til københavn hvergang jeg skal noget med Allison. Det er 3 timer hver vej..

Anne

Jeg ved godt det er lidt langt at tage men i Herning bor den dyrlæge som jeg ar de bedste erfaringer med, og alle jeg har snakket med som har været hos hende er enig i hun er meget dygtig. Jeg tager selv fra thisted til herning når der er tale om ting der kræver erfaring.
Jeg mistede for et par måneder alle mine dyr pånær et, blandt andet til ufattelgt inkompetente dyrlæger (vejle!), og var det ikke for vibike på Herning dyrehospital så havde dne sidste ikke klaret den. Udover det så har jeg bare haft så mange positive oplevelser med hende hvor det er tydeligt at hun bare har styr på det hele. HUn er også dygtig til at tage blodprøver udne at skulle barbere dem skaldede og hun håndterer dem super godt.

Med andre ord. Jeg kan anbefale hende meget varmt og af hele mit hjerte, og er det kun engang imellem du sal have lavet noget stort, så kan jeg kun anbefale at du tager det ekstra transport og tager derhen.

Lena og Peter

Vi har så også valgt at køre til sjælland, det er godt nok kun en times kørsel hver vej, med der ved de i det mindste noget om ilder, og har interesse for at lære merer. Det er jo også derfor jeg har startet dette link, og ved at vores dyrelæge gerne vil snakke med Allison. Ved bare ikke om hun har en profil herinde, så jeg kunne spørge hende om det var iorden at vores dyrelæge kontaktet hende.

AlisVolatPropiis

Jeg tror helt bestemt at enhver dyrlæge gerne vil dele sine erfaringer med andre :) om ikke andet kan jeres dyrlæge da altid ringe og spørge :) jeg ville bare bede hende ringe

Selv skifter jeg aldrig dyrelæge fra Lone...hende har jeg brugt i mine ret mange år som ilderejer og hun har altid udviklet sig med ny forskning og undersøger rigtigt gerne hvis der er noget nyt....hende og allison regner jeg for de bedste til ildere i hele dk :)

AlisVolatPropiis

Citat fra: Rofus Dato  8. December 2009, kl. 21:51
jeg vil sige at min dyrlæge - i Ribe - sagde, at så længe man ventede til de var 16 uger gjorde det ingenting. Det var først før de 16 uger, at chancen for cancer var større.

Jeg ville skifte dyrlæge hurtigere end man kan nå at sige inkompetent.... :S

Der er simpelthen for mange dyrlæger der enten tror eller bare lader som om det ved noget om ildere....og derfor slynger de værste ting ud....fordi de ikke vil tabe ansigt...typisk bruger de bare katte som eksempel ....

Shamua

Citat fra: Anne Dato  8. December 2009, kl. 22:12
Jeg ved godt det er lidt langt at tage men i Herning bor den dyrlæge som jeg ar de bedste erfaringer med, og alle jeg har snakket med som har været hos hende er enig i hun er meget dygtig. Jeg tager selv fra thisted til herning når der er tale om ting der kræver erfaring.
Jeg mistede for et par måneder alle mine dyr pånær et, blandt andet til ufattelgt inkompetente dyrlæger (vejle!), og var det ikke for vibike på Herning dyrehospital så havde dne sidste ikke klaret den. Udover det så har jeg bare haft så mange positive oplevelser med hende hvor det er tydeligt at hun bare har styr på det hele. HUn er også dygtig til at tage blodprøver udne at skulle barbere dem skaldede og hun håndterer dem super godt.

Med andre ord. Jeg kan anbefale hende meget varmt og af hele mit hjerte, og er det kun engang imellem du sal have lavet noget stort, så kan jeg kun anbefale at du tager det ekstra transport og tager derhen.

Var det vejle dyrehospital, eller var det den lille privatpraktis der ligger lige ved station.. Altså dem der havde lavet rod?

Vh. Marianne

Winther Ilderen

Nej det er ikke samme dyrlæge. Det er Dyrlæge Pedersen der ligger ved siden af stadion den anden ligger ude på bakken

SilverDragon

Som du siger vil din dyrelæge gerne vide mere om ildere og om hvordan de skal behandles. Hvis du er tryg ved din dyrelæge syntes jeg ikke du skal skifte dyrelæge, og det kan godt være at jeg  nu lyder som om jeg ikke vil mine dyr det bedste, men jeg ville ikke køre 3 timer hver vej for at komme til en "ilderkyndig" dyrelæge. Det er bare min mening.
Du kan spørge om du må give hende nogle teksten omkring ildere og lige emnet omkring kasteration som de kan læse og måske finde et bedre alternativ end det de har lige nu.

Held og lykke

Anne

#24
Citat fra: Shamua88 Dato  8. December 2009, kl. 23:16
Citat fra: Anne Dato  8. December 2009, kl. 22:12
Jeg ved godt det er lidt langt at tage men i Herning bor den dyrlæge som jeg ar de bedste erfaringer med, og alle jeg har snakket med som har været hos hende er enig i hun er meget dygtig. Jeg tager selv fra thisted til herning når der er tale om ting der kræver erfaring.
Jeg mistede for et par måneder alle mine dyr pånær et, blandt andet til ufattelgt inkompetente dyrlæger (vejle!), og var det ikke for vibike på Herning dyrehospital så havde dne sidste ikke klaret den. Udover det så har jeg bare haft så mange positive oplevelser med hende hvor det er tydeligt at hun bare har styr på det hele. HUn er også dygtig til at tage blodprøver udne at skulle barbere dem skaldede og hun håndterer dem super godt.

Med andre ord. Jeg kan anbefale hende meget varmt og af hele mit hjerte, og er det kun engang imellem du sal have lavet noget stort, så kan jeg kun anbefale at du tager det ekstra transport og tager derhen.

Var det vejle dyrehospital, eller var det den lille privatpraktis der ligger lige ved station.. Altså dem der havde lavet rod?

Vejle dyrehospital.