Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Er hun mon blevet syg???

Startet af Danja, 14. December 2009, kl. 15:03

Danja

Er lige kommet hjem fra kursus, og som hun plejer kommer Daisy for at sige hej til mig. Jeg tager hende op til mig og nusser hende lidt, men hun virker meget træt, og begynder at falde i søvn ved mig - noget som hun normalt  ALDRIG gør, hun er slet ikke typen der gider at nusse.

Begynder at gå rundt med hende på armen, men hun ligger bare stadig og halvsover.
Nu har hun lagt ved mig i ca 15-20 min og er faldet helt i søvn.

Er den bette mon blevet syg, eller kan det være noget vinter træthed?
Det skal lige siges at mine tøser render ude hele døgnet, så ved ikke om hun har været aktiv mens jeg ikke har været hjemme.

En helt anden ting er, øremider kan de ligne små sår, og hvordan behandler man det?

Line

Øreider giver mørk ørevoks. Rødbrun og mørkere alt efter hvor mange der er.
De få ganej g har haft det ha jeg købt Stronghold, men det skal man til dyrlægen og have på recept. Ellers kan du klare det med alm. frontline fx fra dyrehanden. Det er en tube der trykkes ud i nakken på dem. Jeg giver gerne 1 og så 1 igen en måned senere, og så bliver ALT ellers vasket og gjort rent.

Du skal lige huske at hvis den ene har har den anden nok også :)

Af hensyn til det med om hun er syg, så ved du det nok bedst selv. Hvis du er det mindste i tvivl med dine piger ville jeg tage til dyrlægen. Jeg ved fx at hvis min den ene pige holder om med at ryste når jeg tager hende op efter hun har sovet, så skal jeg ind og hilse på dr. dyr :) Men sådan noget lærer man med tiden.

Black Diamond

Altså det lyder lidt som om hun bare var meget træt. Når de gør det der sove-død noget der. Jeg plejer også at går rundt med mine og der kan godt gå længe før de ordenligt vågner. Men hvis du er i tvivl og det står på i længer tid så tag et smut op til Dr Dyr og få hende undersøgt. jeg syndes bare du skal holde ordenligt øje med hende resten af dagen. Hvis hun spiser og drikker og hendes afføring er normal så tror jeg ikke der er noget unormalt galt med hende.. Som du selv siger, det er vinter..

Stubba

min rofus, som virkelig er så livlig og nysgerrig og som absolut heller ikke gider putte. han har gjort det meget her til vinter :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Danja

1000 tak for jeres svar  :D

Daisy virker helt normal igen og har lige tumlet rundt i hele lejligheden, så tror bare at hun har været træt - og bliver helt glad for at hun for første gang ville hvile i mine arme  :D

Prøver lige at tage nogle billeder af hendes øre senere i håb om at i kan fortælle mig om det er øremider eller ej :)

Soelberg`s SUN ferret

øremider kan godt gi` sår ved og omkring ørerne, hvis ilderne klør sig meget.

ilderhjemmet

tror bare at hun har været morsyg et kort øjeblik  :dans:
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet