Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Helt vææk !

Startet af CarinaNielsen, 19. Januar 2010, kl. 20:40

CarinaNielsen

hej..

Som i fleste ved af jer har jeg fået jerry og montana hjem til mig i lørdags og sammen føringen med rattatulie er gået rigtig godt og de er nu i samme bur.
men men..
så her til aften har rattatulie været helt død han har kune taget 1 skridt ud af buret og så lagde han sig ned han har ikke gidet og lege med de to andre han har bare været helt væk, og når vi tager ham op så lægger han sig bare til og sove, er det fordi han bare er træt ovenpå alt det her med udstilling og nye ildere, de har jo leget meget sammen i dag og de har været vågen fra 8 i morges til 15 i eftermiddags hvor de har leget, er det bare enegi der er blevet kørt af ham, ?

montana og jerry er også meget trætte men ikke på samme måde eller på en måde, er de bare helt udmattet?.

HJÆLP! jeg har bekymret. :(
Basserne fra Herning. :)

Stubba

det kan nemt være derfor.
du skal også tænke på, at det er koldt udenfor så det kan også spille en rolle.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

CarinaNielsen

jamen det er godt og høre ,,

hvorfor spiller det en rolle når det er koldt?
Basserne fra Herning. :)

AlisVolatPropiis

Jeg tror Rofus mener den vintersløvhed de får.....men det burde altså ikke komme fra dag til dag -men langsomt hen over efteråret. Mine var også trætte og en smule nussesyge dagen efter udstillingen. Men det var altså ikke tre dage efter...

Selvfølgelig har ildere dage hvor de bare er mere trætte end andre. Men man skal være obs når de har været sammen med andre, der er mange fremmede bakterier. Og især når du har fået nye hjem...bakterier behøver ikke være farlige, men klart man er træt hvis ens immunforsvar skal arbejde på højtryk. Hold øje med ham...spiser han? hvordan er hans afføring? er øjnene klare og pelsen blank, virker han dehydreret?  osv. Han kan godt være alm træt....måske har han været vågen hele natten og undersøgt sine nye venner...man ved jo ikke :) Men det kan også være sygdom :)

CarinaNielsen

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 19. Januar 2010, kl. 21:02
Jeg tror Rofus mener den vintersløvhed de får.....men det burde altså ikke komme fra dag til dag -men langsomt hen over efteråret. Mine var også trætte og en smule nussesyge dagen efter udstillingen. Men det var altså ikke tre dage efter...

Selvfølgelig har ildere dage hvor de bare er mere trætte end andre. Men man skal være obs når de har været sammen med andre, der er mange fremmede bakterier. Og især når du har fået nye hjem...bakterier behøver ikke være farlige, men klart man er træt hvis ens immunforsvar skal arbejde på højtryk. Hold øje med ham...spiser han? hvordan er hans afføring? er øjnene klare og pelsen blank, virker han dehydreret?  osv. Han kan godt være alm træt....måske har han været vågen hele natten og undersøgt sine nye venner...man ved jo ikke :) Men det kan også være sygdom :)

Spiser han= Tjek
Afførring= normal
Øjne= klare men ikke helt åbne han ser træt ud
Pels= Blank
Dehydreret= Nope.

Jeg tror vi ser i morgen han er sikkert træt.
Basserne fra Herning. :)

Stubba

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 19. Januar 2010, kl. 21:02
Jeg tror Rofus mener den vintersløvhed de får.....men det burde altså ikke komme fra dag til dag -men langsomt hen over efteråret. Mine var også trætte og en smule nussesyge dagen efter udstillingen. Men det var altså ikke tre dage efter...

Selvfølgelig har ildere dage hvor de bare er mere trætte end andre. Men man skal være obs når de har været sammen med andre, der er mange fremmede bakterier. Og især når du har fået nye hjem...bakterier behøver ikke være farlige, men klart man er træt hvis ens immunforsvar skal arbejde på højtryk. Hold øje med ham...spiser han? hvordan er hans afføring? er øjnene klare og pelsen blank, virker han dehydreret?  osv. Han kan godt være alm træt....måske har han været vågen hele natten og undersøgt sine nye venner...man ved jo ikke :) Men det kan også være sygdom :)

lige præcis det jeg mente. nej, ved godt det ikke kommer dag til dag - men nogle dage er mine i hvert fald mere 'trætte' end andre :)


ja, hold lidt øje med ham og se hvordan han ser ud i morgen. det kan jo godt være bakterier, men også som alisvolatpropiis siger nysgerrighed over de nyankommende :b
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Julie Stuhr

Han er jo også vant til at være alene og pludselig er der legekammerater 24/7, dét må da være hyggeligt, men trættende? :D

lille_jill

hvordan går det med Jerry og montana?

CarinaNielsen

han var bare træt.. :=) jamen det går super de har det goodt alle sammen , :) de er bare dejligt.
Basserne fra Herning. :)

Stubba

det var godt, at han bare var udmattet :b :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

CarinaNielsen

hehe ja total smadret :P
Basserne fra Herning. :)