Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Sprøjte efter sterilisering?

Startet af Tazz, 5. Februar 2010, kl. 18:52

Tazz

Ja, Tøsen blev jo steriliseret idag, afleverede hende kl. 8.30, og kl. 12 var hun klar til at komme med hjem igen..
Da jeg hentede hende, fik jeg 5 sprøjter, som skal sprøjtes i munden på hende, hun skal have 1 om dagen, det er noget der hedder: Baytril mikstur.. Der står på posen med sprøjterne i, at det er mod infektion. Har nu spurgt et par stykker, som har forstand på ildere om der er nogen af dem der har oplevet det før, og det er der ingen af dem der har..
Derfor tænkte jeg at jeg ville prøve at høre herinde..
Håber der er nogen der kan give mig et svar :)
På forhånd tak :D

Amazing Ferret

Øhhh det lyder godt nok underligt

Normalt får de et skud smertestillende og vist nok også pencilin mens de er i narkose, men jeg har ikke hørt om at man får pencilin med hjem og skal give dem (med mindre der har været underlivsbetændelse)

Anne

baytril er antibiotika som bruges mod forskellige betændelsestilstande. Jeg er sikker på du har fået det med for at forebygge infektion, så det er jo ok.

Der er bare dte ved det at baytril smager FRYGTELIGT og du bluver meget upopulær når du giver det. Jeg har førr måttet give my det og hun kæmåpede for sit liv og frådede om munden. Man kan ikke engang blande det op, fordidet smage rså meget igennem.

HVis det var mig ville jeg ikke give det.. men du kan jo prøve at give det i dag og så se hvordan hun tager der. Hvis hun opfører sig som om du er ved at dræbe hende, så syens jeg du skal ringe og snakke med din dyrlæge om det i morgen. Det kan også gives som en injektionssprøjte som ikke skal i munden, og det synes jeg altså er bedre til ildere...

Tazz

Citat fra: Amazing Ferret Dato  5. Februar 2010, kl. 18:54
Øhhh det lyder godt nok underligt

Normalt får de et skud smertestillende og vist nok også pencilin mens de er i narkose, men jeg har ikke hørt om at man får pencilin med hjem og skal give dem (med mindre der har været underlivsbetændelse)

De sagde ikke andet end at jeg skulle have noget medicin med hjem til hende, og at jeg skal give hende 1 sprøjte hver dag i de næste 5 dage. De sagde ikke hvorfor, og når det er første gang man får steriliseret et dyr, ved man jo ikke om det er normalt.. Så vælger man jo bare at stole på at dyrlægen ved hvad de snakker om.. Men da jeg så snakkede med andre som ikke mente det var normalt, ville jeg lige høre herinde..

KariN

#4
Det har jeg heller aldrig hørt om før

De to tæver jeg har fået sterilliseret, fik Metacam mod smerterne de første dage..

Har faktisk fået afvide at Baytrill ikke er det bedste at give ildere.. Ihvertfald ikke alt for ofte
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Amazing Ferret

Hvis jeg var dig ville jeg gøre som Anne siger og lade vær med at give det til hende

Jeg kender kun Baytril til rotter og jeg vil lige sige at rotter faktisk elsker Baytril  :fnis:

Tazz

Citat fra: Anne Dato  5. Februar 2010, kl. 18:56
baytril er antibiotika som bruges mod forskellige betændelsestilstande. Jeg er sikker på du har fået det med for at forebygge infektion, så det er jo ok.

Der er bare dte ved det at baytril smager FRYGTELIGT og du bluver meget upopulær når du giver det. Jeg har førr måttet give my det og hun kæmåpede for sit liv og frådede om munden. Man kan ikke engang blande det op, fordidet smage rså meget igennem.

HVis det var mig ville jeg ikke give det.. men du kan jo prøve at give det i dag og så se hvordan hun tager der. Hvis hun opfører sig som om du er ved at dræbe hende, så syens jeg du skal ringe og snakke med din dyrlæge om det i morgen. Det kan også gives som en injektionssprøjte som ikke skal i munden, og det synes jeg altså er bedre til ildere...

Det med din ilder, var det på grund af Baytrilen at hun opførte sig sådan, ang fråde om munden og det?
Bare det du skriver her, gør mig lidt nervøs ved tanken om at skulle give hende det. Må først give hende det i morgen.
Og hvordan mener du med hvis hun opfører sig som om jeg er ved at dræbe hende?


Anne

Ja det var pga baytrilen. HUn fik det for luftvejsinfektion men jeg blev nødt til at fiksere hende i et håndklæde nå rhun skulle have medcisinen, og så fik hun frådet det hele ud alligevel. Det var så synd :( Altså det var ikke noget hun blev syg af, men smagen var forfærdelig for hende.

Min mening er at det er helt unødvendigt at du giver hende det, hvis bare de gav antibiotika under operationen, og det gør man normalt. Jeg ville ringe og snakke med dem i morgen.

Lea

Som jeg har fortalt dig Natascha døde min tæve af Baytril blandet med prednisolonacetat så vidt der står på regningen. og var fra samme dyrelæge.. som jeg også har skrevet med dig om har jeg aldrig hørt om at de skal have baytril efter de er blevet steriliseret.
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Tazz

Citat fra: Anne Dato  5. Februar 2010, kl. 19:06
Ja det var pga baytrilen. HUn fik det for luftvejsinfektion men jeg blev nødt til at fiksere hende i et håndklæde nå rhun skulle have medcisinen, og så fik hun frådet det hele ud alligevel. Det var så synd :( Altså det var ikke noget hun blev syg af, men smagen var forfærdelig for hende.

Min mening er at det er helt unødvendigt at du giver hende det, hvis bare de gav antibiotika under operationen, og det gør man normalt. Jeg ville ringe og snakke med dem i morgen.

Okay, sådan som du skriver det, vil jeg ikke være meget for at skulle give hende det..

Det her er hvad der står på regningen at hun har fået:

Bedøvelse
Sutur
Baytril inj
Rimadyl Vet
Baytril mikstur (den vi har fået med hjem)

Så står der:
2,7 stk Materialer ? (Den fatter jeg ikke helt?)

Amazing Ferret

Ud fra det du skriver så har hun fået Baytril via indsprøjtning

materialer er handsker og de instrumenter de bruger - det tager de også penge for

Tazz

Citat fra: Lea Dato  5. Februar 2010, kl. 19:11
Som jeg har fortalt dig Natascha døde min tæve af Baytril blandet med prednisolonacetat så vidt der står på regningen. og var fra samme dyrelæge.. som jeg også har skrevet med dig om har jeg aldrig hørt om at de skal have baytril efter de er blevet steriliseret.

Ja, det ved jeg.. Også derfor jeg lige ville høre herinde om der var nogen andre som havde oplevet at de havde fået sprøjter til deres..
Er lidt i et dilemma lige nu, ved ikke om jeg tør give hende dem, efter de svar jeg har fået herinde, og omvendt, ved jeg ikke om jeg tør at lade være, når nu det er dyrlægen der har sagt det. :(

Tazz

Citat fra: Amazing Ferret Dato  5. Februar 2010, kl. 19:15
Ud fra det du skriver så har hun fået Baytril via indsprøjtning

materialer er handsker og de instrumenter de bruger - det tager de også penge for

Ja, det tænkte jeg godt at det var, men forstår ikke helt at der står: 2,7 stk?
Man kan jo ikke kun bruge 70% af et instrument eller f.eks handsker?

Lea

Forstår dig godt Natascha. det noget møg, som du også forstod på mig synes jeg det var underligt og ja godt du spørg til råds herinde. (:

og det er week så man kan ikke lige få fat i dem . hmm .

Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Tazz

Citat fra: Lea Dato  5. Februar 2010, kl. 19:19
Forstår dig godt Natascha. det noget møg, som du også forstod på mig synes jeg det var underligt og ja godt du spørg til råds herinde. (:

og det er week så man kan ikke lige få fat i dem . hmm .

Ja, det er noget møg :(
Og nej, de er sikkert ikke til at komme i kontakt med i weekenden :(

Vil bare ikke gi hende det hvis det kan skade hende på nogen måder.. Ihh altså.  :X