Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Sprøjte efter sterilisering?

Startet af Tazz, 5. Februar 2010, kl. 18:52

Amazing Ferret

Prøv at ring til Alisson Watson I Ballerup - hun ved meget om ildere kan kan måske rådgive dig - hun tager nogen gange telefonen om aftenen

Tazz

Citat fra: Amazing Ferret Dato  5. Februar 2010, kl. 19:37
Prøv at ring til Alisson Watson I Ballerup - hun ved meget om ildere kan kan måske rådgive dig - hun tager nogen gange telefonen om aftenen

Tror du man kan ringe til hende på den her tid på aftenen?

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Tazz Dato  5. Februar 2010, kl. 19:25
Citat fra: Lea Dato  5. Februar 2010, kl. 19:19
Forstår dig godt Natascha. det noget møg, som du også forstod på mig synes jeg det var underligt og ja godt du spørg til råds herinde. (:

og det er week så man kan ikke lige få fat i dem . hmm .
de må da ha noget dyrlægevagt du kan ringe til?
Og ellers er der jo masser af andre dyrlæger der har dyrlægevagt her i weekenden og det koster som regel ikke noget at spørge. jeg ville i hvert fald lige ringe til et par dyrlæger og hære deres mening om den dag!
Har godt nok hellerikke hørt om man får det med hjem, nogle dyrlæger giver smertestillende med hjem til de første par dage!

Ja, det er noget møg :(
Og nej, de er sikkert ikke til at komme i kontakt med i weekenden :(

Vil bare ikke gi hende det hvis det kan skade hende på nogen måder.. Ihh altså.  :X

Amazing Ferret

Citat fra: Tazz Dato  5. Februar 2010, kl. 19:38
Citat fra: Amazing Ferret Dato  5. Februar 2010, kl. 19:37
Prøv at ring til Alisson Watson I Ballerup - hun ved meget om ildere kan kan måske rådgive dig - hun tager nogen gange telefonen om aftenen

Tror du man kan ringe til hende på den her tid på aftenen?

Det har jeg haft gjort - det skader jo ikke at prøve

Tazz

Citat fra: Amazing Ferret Dato  5. Februar 2010, kl. 19:42
Citat fra: Tazz Dato  5. Februar 2010, kl. 19:38
Citat fra: Amazing Ferret Dato  5. Februar 2010, kl. 19:37
Prøv at ring til Alisson Watson I Ballerup - hun ved meget om ildere kan kan måske rådgive dig - hun tager nogen gange telefonen om aftenen

Tror du man kan ringe til hende på den her tid på aftenen?

Det har jeg haft gjort - det skader jo ikke at prøve

Kan ikke komme igennem til hende :(
Må prøve at ringe til nogle dyrlægevagter i morgen..

Anne

Altså min ilder blev i hvert fald ikke syg af baytril, hun blev rask og det har da sikkert haft noget at sige. Det smagte bare meget meget grimt

Tazz

Citat fra: Anne Dato  5. Februar 2010, kl. 21:08
Altså min ilder blev i hvert fald ikke syg af baytril, hun blev rask og det har da sikkert haft noget at sige. Det smagte bare meget meget grimt

Jeg prøver at ringe til Alisson i morgen, og krydser fingre for at hun tager den.
Har lige fundet ud af at det var samme dyrlæge som Tøsen var hos idag, der var skyld i at min venindes ilder døde.. :(
Nu er man da først rigtig nervøs :(
Heldigvis ligger hun og sover trygt i buret lige nu..

Anne

hvad er det for en dyrlæge i bruger=? jeg ved at mariager dyrehospital har haft ildere som kunder før. Jeg ved ikke hvor dygtige de er, kun at my havde sundhedspapirer fra dem da jeg fik hende.

Namilla

Jeg har også haft givet baytrill til både ildere og krybdyr, uden problemer...(andet end at ilderne hader en over det)... det er antibiotika, og ligsom mennesker kan være allergiske overfor det, så kan ildere vel også...men det er en meget lille procentdel der er... Derudover har hun jo allerede fået det under operationen, og har ikke reageret på det (hvilket hun ville have gjort, hvis hun var allergisk)...
Men dertil kommer at jeg synes det er unødvendigt... baytrill er antibiotika, og ligsom ved mennesker er det ikke godt at give det uden grund...og eftersom hun har fået et skud under operationen, så vil jeg ikke mene det er nødvendigt...

Rimadyl er også antiinflamatorisk (altså mod betændelse)...så hun er godt dækket...

Tazz

Citat fra: Anne Dato  5. Februar 2010, kl. 21:21
hvad er det for en dyrlæge i bruger=? jeg ved at mariager dyrehospital har haft ildere som kunder før. Jeg ved ikke hvor dygtige de er, kun at my havde sundhedspapirer fra dem da jeg fik hende.

Hende Tøsen var hos idag, var en fra Maribo Dyrehospital.


Sætter et billede ind i morgen regner jeg med, af det.. Synes nemlig at trådene der stikker ud ser ret lange ud. De er ca. en halv cm lange?

Lea

Citat fra: Anne Dato  5. Februar 2010, kl. 21:21
hvad er det for en dyrlæge i bruger=? jeg ved at mariager dyrehospital har haft ildere som kunder før. Jeg ved ikke hvor dygtige de er, kun at my havde sundhedspapirer fra dem da jeg fik hende.

Bruger ikke Maribo dyrelæge normalt men akut så var tvunget til det. og nakskov har jeg også dårlig erfaring med. havde min dyrelæge i kbh men han døde for noget tid siden så har faktisk ikke nogen dyrelæge. men må tage allison i ballerup . eller se om nykøbing kan finde ud af ildere
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Anne

Tazz: sæt et billede ind, det er nemmest at sige noget så

Tazz

Citat fra: Anne Dato  5. Februar 2010, kl. 21:37
Tazz: sæt et billede ind, det er nemmest at sige noget så

Jeg sætter et billede ind i morgen, og håber at der så er nogen der kan fortælle mig om det bare er mig der synes det ser forkert ud.. :)

Julie Stuhr

Jeg har fået noget med til hunde og katte mod infektion da Sabby blev steriliseret. Det hedder Synulox vet og hun skal have det 7-10 dage.
Blandet op med æg og serveret med en ske, dét er hyggeligt i følge Sabby :P

Anne

I øvrigt har jeg haft en enkelt ilder hvoir man kunne blande det op i dukcsoup (sif), men man skal blande det op i rigtight meget. My ville ikke røre det uanset hvor meget jeg blandede op.

Men baytril er bare dårligt til ildere fordi de hader det så meget