Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Sprøjte efter sterilisering?

Startet af Tazz, 5. Februar 2010, kl. 18:52

A_M_T >Team Unique Ferrets<

 
Citat fra: Tazz Dato  5. Februar 2010, kl. 21:30
Citat fra: Anne Dato  5. Februar 2010, kl. 21:21
hvad er det for en dyrlæge i bruger=? jeg ved at mariager dyrehospital har haft ildere som kunder før. Jeg ved ikke hvor dygtige de er, kun at my havde sundhedspapirer fra dem da jeg fik hende.

Hende Tøsen var hos idag, var en fra Maribo Dyrehospital.


Sætter et billede ind i morgen regner jeg med, af det.. Synes nemlig at trådene der stikker ud ser ret lange ud. De er ca. en halv cm lange?
De yderste suturtråde kan godt være lidt lange for hvis man klipper af tæt ind til knuden kan de godt gå op! Faktiks blir de syet i tre lag så det er en masse sting indne under huden du ikke kan se!
tror bare du skal tænke at det er bedre hvis de er lidt for lange end lidt for korte!
Men et billed ville være godt, så er det nemmere at bedømme!

HannaM

Att ge antibiotika i förebyggande syfte låter konstigt. Det har jag inte hört talas om förut. Risken med att ge antibiotika "bara för att" är att odm blir resistenta och inte svarar bra på antibiotikan den gången dom verklgien behöver det.

Tazz

Tak for jeres svar alle sammen..

Havde en lang snak med Alison tidligere idag..
Og hun fortalte at Baytril ikke er skadeligt for ilderne, og at de faktisk kan tåle rigtig meget af det.
Dog er det ikke noget hun selv plejer at bruge. Da det som andre også siger, smager forfærdeligt..
Hun syntes at jeg skulle gi Tøsen det, da det kunne være pga komplikationer under operationen, eller underlivsbetændelse, at de havde givet mig det.
Man skal dog passe på ikke at sprøjte det for hurtigt ind i munden på dem, da det så kan ryge i luftrøret.
Derfor prøvede jeg at gi hende en idag, og hun tog det faktisk pænt.
Kunne godt se på hende at det ikke var noget hun kunne li, hun rystede meget på hovedet, og blev svær at holde, men da jeg så satte hende ned igen, var der ingenting galt.

Det ser også ud til at det er hævet lidt op, og blevet lidt rødt omkring såret. Så jeg håber at Baytrilen måske kan hjælpe lidt på det.

Anne

Det må man håbe ja. Godt hun ikke reagerer værre på det. Som sagt så var det meget værre da jeg skulle give det til My, men hun blev da rask.

Bawa

^ Sheila fik det også. Det var hendes sidste dag idag :)
Jeg har haft blandet det op med fiskeolie for at tage smagen.

Anne

om jeg så blandede 3 dråber op i en hel æggeblomme så ville my stadig ikke have det :s Men jeg ved jo så bare at jeg beder om noget andet antibiotika hvis dte bliver aktuelt, eller beder om at ilderen får dte i en injektion

Tazz

Citat fra: Bawa Dato  6. Februar 2010, kl. 20:06
^ Sheila fik det også. Det var hendes sidste dag idag :)
Jeg har haft blandet det op med fiskeolie for at tage smagen.

Det overvejede jeg faktisk også om man kunne. :)
Hjælper det?

Bawa

^ Sheila slikkede det selv op fra en ske, så ja det gjorde det :ja:
Det smager jo så kraftigt at det fjerner den grimme smag af medicinen.

Tazz

Citat fra: Bawa Dato  6. Februar 2010, kl. 20:10
^ Sheila slikkede det selv op fra en ske, så ja det gjorde det :ja:
Det smager jo så kraftigt at det fjerner den grimme smag af medicinen.

Okay, tak for rådet.. :D
Det må jeg prøve :)

Bawa

Det var så lidt :D .. Håber det hjælper.